Hi, Ben benieuwd welke kinderliedjes jullie zingen met je kind. Ik merk dat ik veel kinderliedjes niet meer volledig weet en surf af en toe wat op internet op zoek naar nieuwe liedjes. Momenteel is mijn repertoire nog heel beperkt, ik zing er meestal 3: in de maneschijn schuitje varen dikkertje dap (eerste couplet ) groetjes, Audrey
Hier ook; In de maneschijn berendbotje klap eens in je handjes klein klein kleutertje kortjakje het regent het regent
Hier: In de maneschijn (favoriet) Klap eens in je handjes Schuitje varen Berend botje itsy bitsy spider het regend alle eendjes zwemmen in het water (in bad) heb een cd met kinderliedjes in de auto zitten daar zingen we alle liedjes mee natuurlijk
in de maneschijn, berend botje, dikkertje dap, lapjes kat, uit artis is een beer ontsnapt,(favouriet) varen,varen over de baren, groetjes diana
Klap eens in je handjes is hier favo. Als zij over stuur is helpt dat hier erg goed. ga ik een ander liedje zingen dan gaat ze weer brullen hihi. Verder ook de bovenstaande liedjes. We hebben ook het liedjes boek van Vtech. Echt een aanrader. Ook erg leerzaam voor mama .
Ik heb laatst een cd gekocht, met 20 liedjes voor moeder en kind.. Met idd liedjes als: Slaap kindje slaap, In de maneschijn Berend botje Schaapje Schaapje Poesje Mauw... Eigenlijk gewoon de kinderliedjes zoals ik ze zelf ken van vroeger. Leuk cdtje..
-Slaap kindje slaap -Ik heb mijn wagen volgeladen -grote klokken zeggen bim-bam -hoofd-schouders-knieën-teen-knieën-teen Dit topic is nog eens een leuke hitparade! Als je nog teksten wilt weten: Grote klokken zeggen bim-bam-bim-bam Kleine klokjes zeggen tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak en de kleine polshorloges zeggen tikketikketikketikketikketik 'K heb m'n wagen volgeladen vol met oude wijven Toen ze op de markt kwamen begonnen zij te kijven Nu neem ik van mijn levensdagen nooit meer oude wijven op mijn wagen hop-paardje-hop, hop-paardje-hop Tweede couplet: Oude wijven vervangen door "jonge meisjes / zongen zij als sijsjes /tot het eind der dagen / jonge meisjes op mijn wagen"
Ff denken hoor, In de maneschijn, Klein, klein, kleutertje, Old macdonald had een boerderij, Klap eens in je handjes, Boer wat zeg je van mijn kippen, Op een grote paddestoel, Berend Botje, Zo gaat een herenpaard. En nog een paar waar ik alleen maar lalallalala kan doen, dat zijn de muziekjes uit zijn v tech speeltje en ik heb geen idee van de tekst.. Als ik Old MacDonald ga zingen kruipt Jelle naar dat speeltje en zet het muziekje er bij aan...
- Klap eens in je handjes - Er zit een hobbel in de dijk - Het regent - Hoofd, schouders, knieën, teen. Ik ken aardig wat liedjes, maar mijn man niet, ik zeg altijd tegen hem dat hij op de verkeerde kleuterschool gezeten heeft .
- Op een groet paddestoel (favoriet) - In de maneschijn - Klipperdeklap paardje hop ( guusje nederhorst) - klap een in je handjes Vind de cd van Woezel en pip gezongen door guusje nederhorst erg leuk !
- op een klein stationnetje - in de maneschijn - klap eens in je handjes - hoofd schouders knie en teen - de hokey pokey de rest ben ik nog niet aan begonnen Het grote liedjesboek heeft leuke nieuwe liedjes voor als je eens wat anders wilt. Liedjes met een hoepeltje erom daar staan alle gouwe ouwe in.
Ik zing ook liedjes van kinderen voor kinderen.. Uit mijn tijd dan! Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd Op een onbewoond eiland Ik loop met 1 been op de stoep Ik heb vorige week de dvd van 25 jaar kinderen voor kinderen besteld, helemaal leuk! Groetjes
Ik zing meestal: -In de maneschijn, (vind hij erg leuk) -Onder hele hoge bomen. -Roodborstje tikt tegen het raam. en dan nog diverse slaapliedjes. Vind het altijd wel gezellig zo zingen
Weet er steeds meer, maar struin ook het internet af hoor In de manenschijn Klap eens in je handjes Hoofd, schouders, knie en teen Nederlandse amerikaan (van voor naar achter) Cowboy Billy Boem Advocaatje ging op reis Zeg roodkapje waar ga je henen Altijd is Kortjakje ziek Heb mijn wagen volgeladen Daar was laatst een meisje loos Drie schuintamboers Mandarijn uit Tingelingelo De grote banaan uit afrika Hondje van de Slager Tante in Marokko en die komt Groen is gras, groen is gras Groen Knollenland Zeven kikkertjes in de boerensloot Vader Jacob Slaap kindje slaap In holland staat een huis Twee emmertjes water halen Zat een klein zigeunermeisje Alle eendjes zwemmen in het water Witte zwanen/zwarte zwanen Potje met vet Zag twee beren broodjes smeren Driemaal drie is negen Ozewiezewo Boer wat zeg je van mijn kippen, Op een grote paddestoel, Berend Botje,
Hey... joh... die was ik vergeten... ... Vanavond meteen ff zingen . Ik heb trouwens twee cd's van Ot en Sien. Staan dus de oude kinderliedjes op. Was erg goedkoop bij de AH. En is wel leuk gezongen. Muziek is een beetje mambo-achtig .
In Holland staat een huis is hier erg populair. Even een kleine pauze voor je huis (of man, vrouw, kind) zingt, om de spanning op te bouwen . Eva vindt het erg leuk. En 2 zelf verzonnen tekstjes met haar naam erin op de melodie van Flipper en 3 maal 3 is 9. In de maneschijn en klap eens in je handjes (of voetjes, Eva heeft vaak haar voeten vast en beweegt ze dan tegen elkaar) zingen we ook wel eens. Oh ja, Rosanne van Nick en Simon vindt Eva erg leuk als ik zing .
ik zing vooral liedjes die ik zelf leuk vind, met de radio mee... Ymke hoort het liefst; twinkel twinkel kleine ster lalalalalala van woezel en pip uit artis is een beer ontsnapt