favorieten zijn hier: klap eens in je handjes (met gebaren natuurlijk erbij!) berend botje helikopter maar ik zing eigenlijk elk kinderliedje wat in me op komt; hansje pansje kevertje olifantje in het bos rijden rijden rijden in een wagentje spetter spitter spater (Alfred kwak/ Herman v Veen) als we in bad gaan Alle eendjes zwemmen... in holland staat een huis in de maneschijn grote klokken... etc en zelf verzonnen liedjes!
Dank dames, er zijn zoveel meer liedjes dan ik nu zing en ik blijk de teksten en melodieen vaak nog wel te weten. Dus ik ga aan de slag!
Jaaaa die van VOF de Kunst vindt zelfs de papa hier leuk! Jelte danst en zingt er op los als we deze cd opzetten! Momenteel is trouwens "zo gaat de molen" favoriet en dan vooral wilde armbewingen erbij!
In de maneschijn (ook erg populair hier trouwens!) Klein klein kleutertje Zag twee beren.. De maan, de maan, de maan is rond... Twinkle twinkle little Star Hoedje van papier Slaap kindje slaap (je vader is een aap) Poesje mauw Op een grote paddestoel
Meestal zing ik een beetje rare zelfgemaakte liedjes, die ik ook al voor de oudsten zong, dus ik kan ze dromen. 's Morgens met het opstaan zing ik op de melodie van een oud liedje met de woorden enigzins aangepast. Hela m'n Jesse, slaap je nu nog? Spring uit je bedje, ontwaak nu dan toch! 't Zonnetje schijnt, 't is al kwart over negen kun je wel lachen of ben je verlegen kun je wel lachen naar mama, m'n schat? En onder het flesje drinken (melodie vader jacob) lekker flesje, voor m'n jesje slobber slok, slobber slok dat zal lekker smaken, dat zal lekker smaken drink maar op, drink maar op in bad: schuitje varen over de zee schippertje neem je m'n jesse niet mee nee schippertje nee jij krijgt lekker m'n jesse niet mee! en tussendoor heel veel liedjes zoals klap es in de handjes (favoriet) grote klokken... in holland staat een huis verder hebben we voor ons allemaal een of ander gek zelfgemaakt liedje, van mama, papa, de twee grote broers, tante en oom en een neefje en nichtje. en 's avonds voor het slapen gaan: ik ga slapen ik ben moe (twee coupletten) hoger dan de blauwe luchten. (drie coupletten) dan draaien we heel langzaam rondjes door z'n kamer en daar wordtie zo lekker lui van.
Zo sommige van jullie zijn volgens mij een stuk muzikaler aangelegd dan da tik dat ben Vergeet van de meeste liedjes de tekst en dan ken ik alleen maar het begin. Het kinderliedje "In de maneschijn" ken ik daarin tegen wel helemaal en die vind ze gelukkig dan ook helemaal geweldig Laatst kreeg ik een cd van Hallo wereld in de bus en daar staat en nummer op waarvan ik de tekst echt heel leuk vind, die zet ik nu wat vaker op en zing dan vrolijk mee begin de tekst steeds beter te kennen dus straks hoef ik het muziekje niet meer aan te zetten en ken ik hem hopelijk helemaal uit mijn hoofd. Voor de liefhebbers: Ik hou meer van jou: http://www.hallowereld.nl/Hallo_Wereld_luister.php Ik hou meer van jou Ik hou meer van jou dan ik ooit had verwacht Je bent mooier dan Je bent nog mooier dan ik in mijn dromen dacht Zo volmaakt, zo klein En voorlopig hoef je nog niet groot te zijn Dus slaap maar zacht, droom fijn Ik zal over je waken Je bent even hier Maar het voelt alsof je hier al jaren bent Als je naar me kijkt Het is net of ik je altijd heb gekend En ik weet niet meer Hoe ik mijn leven ooit gevuld heb zonder jou Ik weet alleen nog wat ik voor je voel En dat mijn leven niet compleet was als ik jou niet hebben zou Lach maar, speel maar Ik blijf hier dicht bij je Eet maar, drink maar Ik draag de zorg voor je Wees maar klein Je hoeft nog lang niet groot te zijn
een leuke site als je de teksten niet meer helemaal weet: http://www.kinderliedjes.nu Wij zingen vaak: - op een grote paddestoel - helicopter - schaapje, schaapje heb je witte wol - olifantje in het bos - berend botje - klap eens in je handjes - in de maneschijn - alle eendjes (vooral in bad ) - eekhoorn, eekhoorn - het nijntje lied - boer wat zeg je van mijn kippen - visje, visje - 'k zag twee beren - op een klein stationnetje en nog veel meer... maar ik heb hier ook al weer wat 'o ja!' geroepen bij een aantal liedjes, dus ga m'n repertoire weer uitbreiden. Wat ik zing maakt haar niet heel veel uit, áls ik maar zing (ze is me echt letterlijk aan het dirigeren als ze wil dat ik zing)
Ik ken alle genoemde liedjes! Dat komt waarschijnlijk omdat mijn moeder en ik van zingen houden en vroeger ook heel vaak kinderliedjes zongen. Ik zing ook heel vaak kinderliedjes voor Daan. Mijn man kent al die liedjes niet, zijn moeder zong nooit kinderliedjes. Op babyzwemmen is mijn repertoire weer aardig opgefrist trouwens Groetjes, Wendy
Is het jullie ook opgevallen dat sommige kinderliedjes echt DROEVIG zijn? Er zaten 7 kikkertjes al in een boerensloot de sloot was dicht gevroren de kikkertjes half dood ze kwekten niet ze kwaakten van honger en verdriet er zaten 7 kikkertjes al in een boerensloot zo zijn er nog meer hoor, ik heb zo'n cd met 250 kinderliedjes en soms denk ik: nou..dat is toch NIET normaal! bv. moriaantje zo zwart als roet enz enz.
Favoriet: -Op een grote paddestoel -klap eens in je handjes -in de manenschijn -liedjes van de dvd eerste stapjes van sesamstraat -Nijntje -kabouterplop dans -Liedjes van Woezel en pip Verder neuriede (jeetje hoe schrijf je dat hahaha) ik veel wiegeliedjes voor Nina zoals bijvoorbeeld deze http://nl.youtube.com/watch?v=8t9tzCUZuWQ Wordt ze nog steeds relaxed van! Tip: Wij hebben een cdbox kado gekregen'Liedjes met een hoepeltje er om'. Hier zitten 5 cd's in met kinderliedjes van vroeger. Als je die luistert zal je zien hoeveel liedjes je eigenlijk nog kent en mee kan zingen
Klap eens in je handjes In de maneschijn Poesje miauw Grote klokken zeggen bim- bam deze vuist op deze vuist of deze voet op deze voet. Jan huygen in de ton Zijn hier heel erg favoriewt, mijn meisje zingt deze ook echt de hele dag door. Vooral Jan huygen in de ton is leuk als ze kunnen lopen, hier moet iedereen die op dat moment aanwezig is ook echt meedoen en het blijft niet bij 1 keer haha
Alyssa vindt alle liedjes leuk, ik zing heel veel met haar. Maar vooral vindt ze liedjes van studio 100 leuk. Piet piraat, Mega Mindy, K3 etc. Daar weet ze er al een hele hoop van mee te zingen. Ik betrap mezelf er regelmatig op dat als Alyssa op bed ligt ofzo, dat ik die liedjes nog aan het zingen ben .
Meestal improviseer ik van alles en nog wat, ik ben niet zo goed in teksten onthouden. Maar verder: - klap eens in je handjes - Berend Botje - Zie ginds komt de stoomboot - Slaap kindje slaap - Op een grote paddestoel - Dikkertje Dap (helemaal verkeerd) - Zakdoekje leggen - Zeven kikkertjes - Op een klein stationnetje - Ik ben beertje Colargol- Poesje miauw - Smakelijk eten smakelijk drinken
hey hier zingen wij dikwijls handjes draaien zag twee beren hoedje van papier papegaai is ziek. natuurlijk ook slaapliedjes zoals; slaap kindje slaap do do kindje do
Hier zingen wij: Klap eens in je handjes Visje, visje Krokodill op het bruggetje Poesje mauw (hondje waf/kipje tok) Een koetje en een kalfje Smakelijk eten/drinken In de maneschijn De (wielen) van de bus 10 kleine visjes Hoedje van papier Damespaard, herenpaard, boerenpaard Cowboy Billie Boe Jongens, meisjes aan de kant Alle eendjes zwemmen in het water Dit zijn mijn wangetjes Olifantje in het bos Slaap kindje slaap Twinkle twinkle little star Old Mc Donald had a farm Itsy bitsy spider Little miss muffet Humpty Dumpte Bááh bááh black sheep En nog wat andere maar deze het meest. Aiden wordt altijd heel vrolijk van zingen, toen hij heel klein was zong ik slaap kindje slaap of twinkle twinkle en ipv dat hij ging slapen werd hij klaarwakker om te luisteren en toen hij weer wat groter was ging hij schateren, haha, mooie slaapliedjes dus!
Ik zing nu nog geen liedjes voor de kleine want ze is nog maar 12 daagjes maar als we gaan zingen dan worden het deze liedjes! -In de manenschijn -op een houten bruggetje -de krokodil ligt in het water -klein rood autootje -met de vingertjes -2 handjes op de tafel -eet een appel en een peer -visje visje in het water -de wielen van de bus -olifantje in het bos -olifantje op de stoep -ze kunnen zeggen wat ze willen -duimpje pruimpje veel plezier allemaal met zingen