Nooit mee te maken gehad, maar per januari willen we onze dochter twee ochtenden per week naar het kdv brengen. Hoe werkt het precies met kinderopvang toeslag? Even onze situatie; Man zit momenteel twee jaar in ziektewet en weet niet of hij een uitkering gaat krijgen of nog een jaar loondoorbetaling, hij werkte altijd 40u per week, zit nu dus tijd voor onbepaalde tijd en ook onzeker over inkomen. Midden december horen we hier meer over. Ik werk 33 uur per week, per februari werk ik 24u en per maart 16u per week. 2 april 2017 eindigd mijn contract Per wanneer moeten wij kinderopvangtoeslag aanvragen, hoe werkt het met die variabele uren en inkomen van mij en mijn man qua teruggave? Wat we naar berekening kwijt zijn is 325,- per maand voor twee ochtenden in de week, dit is dus zonder teruggave van de belastingdienst.
Hoe werkt Mijn toeslagen? Maar kijk ook even hier om te zien of je wel recht hebt op toeslagen Voorwaarden voor kinderopvangtoeslag in 2016
Ik kan het mis hebben maar volgens mij krijg je geen kinderopvangtoeslag als je in de ziektewet loopt. .. gewoon naar toeslagen.nl gaan en een proefberekening maken. daar zie je vanzelf OF en hoeveel je terug kan krijgen en ook hoe je hem aan moet vragen. ik zou het nu aanvragen voor januari. het duurt altijd een paar weken voordat het rond is. inkomen hoger inschatten dan dat het zal zijn. zo loop je het minste kans dat je achteraf terug moet betalen. bij wisselende uren neem je gewoon een gemiddelde.
Je krijgt wel kinderopvangtoeslag als je in de ziektewet zit. Als je beide werkt heb je recht op kinderopvangtoeslag, ongeacht of je in de ziektewet zit of niet. Waar TS op moet letten is wat er gaat gebeuren wanneer haar man uit dienst gaat. Dan vervalt het recht op kinderopvangtoeslag omdat er geen twee werkenden zijn. Maar daarvoor heb ik de link van de belastingdienst bijgevoegd. Echter, zodra het contract van TS is afgelopen in april vervalt het recht op kinderopvangtoeslag omdat zij niet meer werkt, ongeacht of haar man een uitzonderingspositie heeft. Dus het lijkt me niet een echt haalbare kaart. Voor uitzonderingen moet je bij de gemeente zijn, niet bij de belastingdienst voor kinderopvangtoeslag. TS: heel praktisch gezien moet je elke maand dat je andere uren hebt dit doorgeven via Mijn Toeslagen, dan berekenen ze de teruggave opnieuw. Maar kun je niet beter een plaats op een peuterspeelzaal aanvragen? Dat is misschien goedkoper dan een kinderdagverblijf, zeker als je straks geen kinderopvangtoeslag krijgt.
Bedankt voor de reacties, Psz is geen optie onze dochter is pas 13 maanden. We gaan het voorlopig maar gewoon elke maand goed in de gaten houden.
Blijft je man nog in dienst, een jaar doorbetaald dan kun kinderopvangtoeslag aanvragen voor een gemiddelde van je uren. Wordt je man afgekeurd en krijgt een wia dan krijg je geen kinderopvangtoeslag.