Vandaag mijn zoontje opgehaald van de opvang. Hij was vandaag op de peutergroep geweest bij een leidster die ik niet ken. Nou had hij andere kleertjes aan, dus er was een ongelukje geweest. Pak ik de vuile kleding uit de tas en tref een romper aan die echt zo ontzettend vies is.....poep en zo t lijkt ook urine aan alle kanten. Heel vreemd. Zoonlief heeft verder geen diarree of wat dan ook. Kleding in de week en de tas verder uitpakken...... Blijkt dat er slechts 1 luier is gebruikt!!! Zoonlief vervolgens zelf verschoond en heeft hij ineens wat rode uitslag! (dit was wel ingesmeerd met wat crème) Die uitslag had hij vanochtend nog niet. Nou krijg ik sterk het vermoeden dat ze hem dus veeeeeeel te lang in dezelfde luier hebben laten lopen. Wat zouden jullie hiermee doen? (zoiets is al eerder gebeurd bij dezelfde leidster op de peutergroep). Op zich ben ik altijd erg tevreden geweest over de opvang.......
Als het al vaker gebeurd is zou ik zeker een klacht indienen! Mocht het de eerste keer zijn zou ik alleen even navraag doen, kan altijd 1 keertje per ongeluk gebeuren.
Het is nog niet eerder zo opvallend gebeurd als vandaag, of ik ben nu scherper omdat ik zoiets dergelijks eerder ook al vreemd vond, maar er toen nog niet zoveel achter zocht...... Vind het een beetje moeilijk. Omdat we eigen luiers aan moeten leveren hebben we er in feite redelijk zicht op hoeveel luiers er gebruikt worden, maar wil ook niemand vals beschuldigen als het ware...... Alhoewel wij sinds al zijn tanden en kiezen door zijn nooit weer een dergelijk ongelukje hebben gehad en hij ook eigenlijk nooit uitslag op de billen heeft. Ja, nu dus net 2/3 keer als hij op de peutergroep is geweest. Pfff......
Vervelend. Ik zou er denk ik niet een heel ding van maken met deze leidster, maar wel aangeven om de hoeveel tijd ik wil hebben dat een luier wordt verschoond. Dus direct na een poepluier en daarnaast om de zoveel uur.
Zo kreeg ik mijn zoontje altijd terug. Een super smerige romper in een tas, tijdens het ophalen was hij bij thuiskomst ook altijd nat en vies. Kon ik hem meteen weer verschonen/omkleden. Maar hier haalden ze wel altijd de luiers uit de tas, ik moest er 5 mee geven, maar die had zoon dus echt niet verbruikt. Ik was er vrij snel klaar mee en zoon is nooit meer gegaan. Jakkes zo smerig.
Tja, vreselijk is dat om het idee te krijgen dat de verzorging van je kind op de opvang wellicht soms wat te kort schiet. Vannacht wel een beetje van wakker gelegen. Ben nu ook juist bezig met zindelijkheidstraining...... Misschien maar vaart maken met de zindelijkheid en dan van de luiers af. Ga toch het gesprek maar aan op de opvang, vind het toch eigenlijk niet kunnen.
Ik zou in eerste instantie het gesprek aangaan met de verzorgster zelf, maar als die er geen oren naar heeft, desnoods rechtstreeks naar de leiding stappen. Hij moet nog lang genoeg gaan, ik zou dit dus echt wel proberen uit te praten (zo snel mogelijk).
Ga komende week aan de leidster eerst maar vragen hoe het kan dat mijn zoon afgelopen donderdag zulke vieze kleertje had. Mocht ik een raar antwoord krijgen dan maar doorvragen hoe het kan dat er maar 1 luier is gebruikt. Daarna kan ik nog aangeven dat hij uitslag op de billen heeft gekregen en een soort schuurplek, waarschijnlijk van de vieze en natte broek....... De eerste twee keer bij het verschonen van een poepbroek was het ineens brullen....doet hij nooit! Benieuwd hoe het vandaag gaat...
Oh wat rot zeg! Ik snap wel dat ze het iets later door hebben dan je dat zelf hebt als je kindje poept. Maar ga er toch vanuit dat (ook al poepen ze die dag niet), de luier toch wel een paar keer schoon gemaakt wordt. Zou er ook zeker wat van zeggen!
Ik zou het zeker aankaarten. Wij hebben het ook een paar keer gehad dat m'n dochter met enorme luieruitslag van de crèche kwam terwijl ze daar zowat nooit laat van had. Toen besproken en her bleek dat een stagiair de billen nauwelijks schoonmaakte. Er waren meer klachten en de stagiair is toen ontslagen.
Verschonen is het hele weekend een drama geweest, eigenlijk alleen de poepluiers, zal wel van de uitslag komen..... Weinig ervaring mee, omdat hij dat eigenlijk nooit heeft. Ben eigenlijk wel heel benieuwd of er meer klachten zijn, zal haast wel moeten. Wordt vervolgd! Woensdag zal er in ieder geval over gesproken worden.
Ik zou dit zeker ter sprake brengen bij de bewuste leidster en er ook maar even bij vertellen dat dit niet nog een keer hoeft te gebeuren. Ongelukjes kunnen voorkomen maar een kind een keer op een hele dag verschonen en zo vies laten worden kan dus echt niet.
Dat lijkt me de juiste reactie. Zonder bozigheid of beschuldigen. Gewoon aangeven wat je ziet en wat het gevolg was thuis. Zo geef je haar de kans het beter te doen. En als het niet verbeterd kunne alsnog hogerop gaan.