Welke kinderstoel Bloom fresco, Stokke of een andere?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door YYZHU, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Toevallig net met mijn schoonzus over gehad! Die heeft beide.. en vond de Bloom erg praktisch vlak na de geboorte, als kindje nog echt 'baby' is.. Toen ze de stokke kocht, bij geboorte van de 2e, voor de oudste zeg maar.. En ze zegt nu ook dat ze de Stokke praktischer vind voor de kinderen die ouder zijn, en echt al aan tafel zitten met eten of bv te kleuren... iig.. Wij gaan voor de Stokke! :) Bij mijn andere schoonzus staan er 2 en vind het zelf ook handig dat je er als volwassene ook prima even op kan zitten.. :)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier een Ikea stoel en een simpele houten versie (te koop bij oa prenatal, maar ook bij kruidvat zag ik ze). Op de poten na vind ik de Ikea echt veel praktischer! Makkelijk schoon te maken, jongste kan heerlijk zelf eten van het grote blad en ze zat er heel snel al super in. De houten daar zit de middelste nu nog in, omdat ze met een gewone stoel niet knap bij de tafel kan.

3. Mire32

Mire32 Lid

19 mrt 2014
    17
    0
    0
    Wij hebben ook de TrippTrapp van Stokke. Ons meisje is 10 weken en zit vaak in haar Newbornset, handen even vrij, ideaal! En tja, hier kunnen ze 'levenslang' gebruik van maken!

4. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Hier naar tevredenheid de kinderstoel van Koelstra in gebruik.

5. saroanda

saroanda Actief lid

24 nov 2009
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de bloom gehad, vond het een vreselijk onding. Erg zwaar en maakt inderdaad krassen op de vloer. Als ik stond te koken kon ik niet ff 123 die stoel in de keuken zetten. Met schoonmaken ook een ramp, overal die kleine kiertjes en spleetjes waar eten in gaat zitten. Die dus redelijk snel weer verkocht en de ikea stoel gehaald, lang van genoten totdat we erachter kwamen dat het voor de houding toch wel fijner is dat zoonlief onder z'n voeten ondersteuning had. Dus de ikea stoel voor op vakantie en in de tuin en voor binnen een houten bambino stoel gekocht.

6. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben deze: Tiamo Wood Wit Luxe Mdf | Tiamo Meegroeistoel | Baby-Dump

En ikea antilop.

De eerste is vooral handig vanaf het moment dat ze echt goed kunnen zitten, nu mijn zoontje ouder is hebben we het blad eraf gehaald en kan hij zo aan tafel. Persoonlijk vind ik het gewoon een goedkopere trip trap haha. Ikea is heel praktisch en staat nu voornamelijk buiten of gaat mee naar locaties. Vind dat ze in het begin met stoelverkleiner van ikea er ook wat stabieler inzitten. Hier dus 2 stoelen waar ik allebei net zo tevreden over ben :D

7. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Hier staan 2 Stokke Tripp Trapps. Ideaal!

8. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Hier dezelfde ervaring. Wat een drama de bloom. Echt een onding. Enorm zwaar. In de praktijk verschuif je hem toch vaak om vloer eromheen schoon te maken of stof te zuigen. Schuifsysteem met wiel is helemaal niet handig en nog steeds zwaar. Idd. alle eten gaat in kiertjes en speeltjes zitten. Om stoel schoon te maken mag je bekleding eigenlijk iedere keer verwijderen. Maakt idd krassen. Dochter heeft er nooit goed ingezeten. Op een gegeven stokke tripp trapp gekocht. Wat een verademing!. Goed schoon te maken en dochter zat er goed in. Nu ook stokke voor mijn zoontje gekocht met een newborn set erbij. Hij ligt hier veel beter in dan mijn dochter destijds in de Bloom. Dus ook ook dat gebied scoort stokke beter. Ik denk dat Bloom meer gericht is geweest op design dan functionaliteit. Bij stokke gaat het om de functionaliteit. Echt een super ding.

9. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Ik vond de bloom fresco de miskoop van de eeuw! Doe mij de witte ikea maar :)

10. topper12

topper12 Niet meer actief

Wij hebben de bloom ook weggedaan. Mijn oudste zat er gewoon niet goed in. Als ze klein zijn is het een handige stoel, maar zodra ze zelf gaan zitten dan is die holle zitting niet handig. Daarnaast kom mijn oudste ook amper bij het blad, alsof je zelf op een poefje aan de eettafel gaat zitten dat effect :D

Als je de stokke niet mooi vindt, dan is de dapper misschien nog een optie?

11. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Ik zou gaan voor de Stokke!
    Hele praktische stoel, waar je kleine nog heel lang in kan zitten!
    Wij hebben er heel veel plezier van, eerst al in de newbornset, en nu al zittend aan tafel! :)

De Bloom vond ik ook heel erg mooi, wat ik het nadeel van deze stoel vond, is dat de poot van de stoel zo groot is! Daar moet je wel de ruimte voor hebben!

De Ikea een paar keer geprobeerd in de Ikea, maar ben blij dat ik deze niet heb gekocht!
    Mijn kereltje trekt aan de tafel, en trekt de stoel zo op twee poten! Vind ik toch een beetje griezelig!

Als je toch juist een goedkopere stoel wilt, dan zou ik je de kinderstoel van de Wibra je aan willen raden!
    Deze hebben mijn ouders en schoonouders, en staat op de camping, super stevige stoel, en de kleintjes zitten er ook heel stevig in! De bekleding kan je helemaal los halen, en is dus te wassen!

12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    - De ikea stoel is prima. Ze zitten er goed in, heel erg goedkoop en hij is makkelijk mee te nemen en heel licht. Nadeel is dat hij niet zo mooi is, bungelende benen en beperkt te gebruiken. Ook steken de poten verder uit.
    - De Bloom is heel erg mooi en lang te gebruiken (door de standen). Veel verschillende kleuren dus voor iedere inrichting. Nadeel is de zeer hoge prijs, hij is erg groot en zwaar. Niet zo makkelijk te verplaatsen (bijvoorbeeld als je in de zomer buiten wilt eten).
    - De Stokke is mooi, een stuk lichter en ook in verschillende kleuren. Voordeel is dat je een voetenplank hebt (geen bungelende benen), Vanaf de geboorte te gebruiken (baby inset). Nadeel is wel de prijs (oa voor al die verschillende onderdelen).

Volgens mij heb je ook goedkopere stoelen van oa bambino (kruidvat) en het huismerk van prenatal. Nadeel is dat deze minder mooi zijn en vaak zwaarder. Wel een stuk gunstiger in prijs.

13. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik zou zeker voor de stokke gaan! Ik heb Hem ook en ben er echt heel blij mee, nu al gezellig erbij (vanaf de geboorte) en hapjes gaan zo veel makkelijker als in de wipper.

Ik heb ook een oppaskindje die in de gewone inzet gaat en die is heel bewegelijk maar blijft goed zitten.

En ik vind ook wel dat de kinderstoel een beetje mooi moet zijn, dat ding staat toch best lang in je huis en die stoel van ikea vind ik zo lelijk, al kreeg ik geld toe zou ik hem nog niet halen, maar dat is mijn persoonlijke mening:)

14. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Alle 3 gehad, Ikea is prima, maar niet geschikt in de eerste maanden, en is al snel te klein.
    Bloom, prachtige stoel, geschikt vanaf de geboorte maar het geld niet waard, wit wordt binnen no-time geel (en wij roken niet!) voetensteun breekt heel gauw af en hij is me veel te zwaar.

Trip trap wint het voor ons, heerlijke stoelen, hoewel je geen hele hoge eettafel moet hebben natuurlijk.

15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Oooo.. ik ben helemaal weg van deze twee kinderstoelen:
    Flexa kinderstoel:
    Flexa 3-in -1 Kinderstoel Wit-Voor 0-12 jaar

En de Ovo kinderstoel:
    design kinderstoel ovo een super mooie kinderstoel - Kidsbiz.nl

Maar beide stoelen vind ik echt te duur, als je kijkt wat je daar voor krijgt. Bovendien moeten daar dan vaak ook weer van alles bij (tuigje, zitverkleiner, en die zijn natuurlijk ook niet goedkoop). Maar puur qua design, kan hier wat mij betreft een stokke of een bloom zeker niet tegenop :D

Deel Deze Pagina