Wij hadden een childwood maar die hebben we terug moeten sturen omdat de gordel na een paar maanden stuk was. netjes ons geld terug gekregen en eigenlijk zouden we een nieuwe moeten bestellen. Als tussenoplossing hebben we nu de Antilop van Ikea en eigenlijk bevalt deze stoel van 15 Euro beter dan de Childwood die 150 Euro met blad kostte...
Ik heb zelf de Tripp Trapp. Hij is inderdaad lekker klein, compact en licht. Het nadeel is alleen dat de vloer na eetmomentje smerig is, als ik haar dicht tegen de eettafel schuif, trekt madame de tafelkleed er af. Ik had hierdoor eventjes de Chicco Polly. Dát was echt een kolossaal ding. Moeilijk te verschuiven en op het balkon neer te zetten.
Je hebt ook een eetblad voor de tripp trapp. Misschien helpt dat? Playtray: Tafelblad voor Tripp Trapp -
Hier ook een tripp trapp, en er komt er straks nog een voor de baby. Zoon is dan 7, en zit er prima op. Neefjes en nichtje zitten er ook nog steeds op en 2 daarvan zijn 9. Op school hebben ze trouwens ook tripp trapps en de kinderfysio van onze zoon ook. Ik zit er op school ook weleens op en ze zitten echt prima hoor. Voor een stoel die je zo lang gebruikt, vind ik ze helemaal niet duur. Newbornset vind ik wel veel te duur, die is zo klein, als deze baby net zo hard groeit als onze zoon, vraag ik me af of hij/zij er zelfs 4 maanden in zou passen... Wil deze keer misschien wel een tray voor op de tafel erbij, want dat lijkt me wel fijn voor als we gaan bijvoeden.
Wij willen graag de Bloom Fresco (chrome giro noir/pink). Erg duur, maar ik vind hem erg mooi. Wij besparen expres extra veel op alle andere aankopen.
Hier ook de tripp trapp, van Stokke. Van mijn ouders gekregen die 'm voor ongeveer 180 euro hebben gekocht. Was een aanbieding bij Babypark, inclusief de babyset en tafelblad. Ik heb de newbornset niet erbij gekocht omdat deze maar zo kort gebruikt kan worden en ik denk dat de kleine dan nog lekker op schoot eet of misschien in een wipstoel. Tweedehands kun je best nog wat vragen voor zo'n stoel, dus als het niks is kunnen we 'm altijd nog verkopen. De stoel staat al klaar aan de eettafel. Je kunt 'm vrijwel helemaal onder de tafel schuiven, dus neemt geen plaats in beslag. Het tafelblad plak je met zuignappen op de eettafel. Het ziet er zo gezellig uit! Kijk er enorm naar uit totdat ons beebje hier gebruik van kan maken
Hier beide een tripp trapp stoel. Ben er nog steeds heel erg blij mee! Ideale stoelen en met verjaardagen zitten we er zelf ook gewoon op. Mijn zoon is 4 maar ik zou niet weten waarom hij er niet meer op zou willen zitten? Hier zullen we nog jaren plezier van hebben.
Hier meerdere trip traps en die bevallen erg goed. Ze zijn goed verstelbaar, niet zo zwaar (zoals de bloom) en geen uitstekende poten waar je over valt. De stoel van ikea vind ik erg lelijk en ze hebben bungelende benen. Ook moet je altijd tillen. Voordeel van de trip trap is dat ze zelf op en af de stoel kunnen. Als ze ouder worden een groot voordeel en daardoor lang bruikbaar. Het duurt soms echt wel even voor ze in normale eetstoelen kunnen (te breed en te laag). Ook met stoffen stoelen gebruik je de kinderstoel langer. Ook heb ik gemerkt dat ze heel goed te verkopen zijn (in tegenstelling tot sommige andere stoelen). Als de prijs een bezwaar is kan je zelf ook een stoel kopen via marktplaats. Ze houden dus hun waarde.
Eerst Ikea de beroemde goedkope. Maar daar klom meneer uit met gemak, levensgevaarlijk werd het. Dus nu een Stokke Trip Trap. Hier zit hij als een dijk in en is makkelijk aan tafel te schuiven met etenstijd.
Hier hetzelfde als Josephine hierboven, de Tripp Trapp met babyset en newbornset. Mijn nichtjes, net 6 en net 10, zitten allebei nog graag op de Tripp Trapp! De oudste zit nu denk ik 50/50 op de Tripp Trapp of een normale eetkamerstoel.
We hadden de Bloom Fresco. Wat een zwaar plastic onding. Maar een paar maanden gebruikt en verkocht voor de helft . Daarna een Chicco hangstoel gekocht. Deze was super. Ze zat direct aan tafel en het nam geen ruimte in beslag. Hij was alleen niet zo geschikt voor kleine kindjes. Zitting vrij diep. Nu hebben we een tripp Trapp gekocht. Onze dochter zit niet meer in de kinderstoel. Ik vind hem degelijk, niet veel ruimte innemen, en handig omdat er een new Born set op kan. Dit was ook de reden waarom we de Bloom hadden gekocht zodat ze direct bij ons aan tafel kon. Ons avondeten viel altijd in haar huiluurtje. Als ze erbij zat was het over .
Dan zal het wrs de tripp trapp ook worden. De newbornset hebben we niet meer nodig. Zal hij vermoedelijk niet meer in passen denk ik In de wipper gaat het voorlopig ook nog goed.
Ikea kinderstoel, perfect schoon te houden, makkelijk te verplaatsen omdat hij licht is. Handig riempje zodat ze er niet uit klimmen. En de prijs, daar hou ik nog het meest van!!
Wij hadden een Geuther kid hit gekocht met stoelverkleiner. Toen tikte ik een tweedehands tripp trapp op de kop en oh had ik dat maar eerder geweten. Wat een heerlijke stoel. Voor zoonlief hebben we nu ook een tripp trapp (tweedehands) gekocht met beugel. Je kunt hem aanschuiven, waardoor hij minder ruimte in neemt. Als je kindje iets ouder is klimt hij/zij er zelf op. Ze zitten er ook geweldig in qua houding, veel beter als in de geuther. Enige nadeel is dat je kindje direct aan tafel zit. Niet altijd even ideaal als ze in de fase 'ik-zelf-doen' zitten met eten. Maar goed dat weegt niet op tegen de voordelen.