Hij is gearriveerd; de 17 maanden sprong

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linana, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

En het is een hel.... :(

Er is met de kleine man geen land te bezeilen, opeens weer spoken in de avonduren (maar eigenlijk wel moe zijn) en alles zelf willen doen.
    Het avondeten lukte eerst nog wel door hem wat aan te laten klooien en zelf af en toe een lepel in z'n mond te smoezelen, maar dat kunnen we nu echt vergeten. Moord en brand brult hij als er een lepel vanuit onze handen zijn kant op komt.

Oh en nog niet te spreken over de driftbuien waarbij hij zich vol overgave op de grond gooit en begint te krijsen :) altijd fijn

Ik weet dat dit een fase is en ik weet dat het weer goed komt, maar wat is dit een vervelende sprong zeg. Ik hang slingers op als het voorbij is....

Meer kindjes rond deze leeftijd die in dezelfde sprong zitten op het moment?

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Geen ervaring met sprongen gelukkig :D

Maar ik zou wel je kleine lekker zelf laten eten hoor..

Ik voer haar hier niks meer, fruit en brood gaan allemaal heel netjes met minimale knoeien. Warme hap is volgens mij echt haar favoriet, valt ze aan als of ze nooit wat heeft gekregen haha. Dus ja daar beland wel wat van op de grond :p (tenminste rijst en pasta, groentes en vlees niet maar dat andere is qua structuur toch lastig in het mondje te doen want er valt gewoon veel uit haar handje haha.

3. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is ook 17 maanden maar heeft er NOG geen last van volgens mij. Tuurlijk ook hier wel driftbuien en boos worden als hij z'n zin niet krijgt maar dat deed hij al even;)
    Slapen gaat hier juist stukken beter als een tijdje terug (even afkloppen)!
    En wat het eten betreft tja das wel een hekel puntje....
    Hij wil ook niet geholpen worden en zelf eten is er ook niet bij, het eten zit overal behalve in z'n mond... Nu ben ik niet de moeilijkste maar met eten wordt niet gegooid en gesmeten waardoor het tegen het plafond aan plakt. Beetje kliederen oké maar hij maakt er op dit moment echt een potje van.
    Het enige wat nog een beetje werkt is een boekje voor z'n neus en dan ondertussen lepelen haha.
    Sterkte!

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier ookal als meneer niet wilt slapen en ik zit beneden hoor ik boven van alles vallen en hij gilt en doet kom ik boven heeft hij echt alles uit bed gegooid!

5. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ook kassa.

Driftbuien, slecht slapen, slecht eten.
    En vooral: alles is NEE!!

Wat ik ook zeg, er volgt een NEE op.
    Tenzij 'koekuh' of 'ijsjuh'. *zucht*

Continu gedragen willen worden en als meneer even niet METEEN gebracht wordt waar ie wezen wil dan volgt er een enorme driftbui.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Jaa hier ook sinds een week slecht slapen (4 uur per etmaal minder als we gewend zijn) slecht eten (nog geen boterham per dag) huilen, hangerig en driftbuien...dochter kennende zal t nog wel ff duren, ze volgt altijd netjes het schema uit het boek dus dat betekent dat we er over 4 weken pas ongeveer uit zijn.

7. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Hier slaapt ze overdag geen 3 uur meer, maar anderhalf uur.. en meestal laat ik haar nog een uur liggen, dan speelt ze gewoon lekker met haar beesten.

Ze heeft wel sinds deze week door dat als iets niet lukt, ze bij het eerste blokje dat valt al: uhhhh (half zielig nep huilend toontje)..
    En ik mag sowieso nooit weg lopen, maar dat is altijd al zo geweest.

Gelukkig dus nog niet veel last van

8. Linana

Linana Niet meer actief

4 weken? Omg.... Wat een hel zeg als het al die 4 weken zoals nu is.
    Er is op sommige momenten echt geen land mee te bezeilen
    Gelukkig valt het vandaag redelijk mee, maar gisteren was het echt drama

Ik hoop snel dat hij weer de oude is, dat was een stuk gezelliger als nu haha

9. maud24

maud24 Actief lid

9 feb 2011
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon (bijna 17 maand) eet wel goed, maar is wel snel geprikkeld. Ik zeg een kort lontje. Jeetje ik krijg en langzamerhand zelf ook één, waarvan ik achteraf denk, waarom toch.....
    Met name rond 17.00 uur sneller geprikkeld en huilt dan meer, tenzij met water knoeien haha.
    En dan in slaap komen, nu binnen 15 min stil maar gistern met 30 min. snap niet waar dit aan ligt. Hopelijk het sprongetje. Echter het inslapen geeft al langer problemen.
    Sorry dames, heerlijk effe van mij af te kletsen.

10. Linana

Linana Niet meer actief

30 minuten zou een feestje waard zijn hier.
    Meestal slaapt hij tussen 8 en half 9, maar de laatste paar dagen wordt hij dan rond half 10 weer wakker om vervolgens rond 12 à half 1 weer in slaap te vallen :cool:
    Snel prikkelbaar is ook hier heel herkenbaar en ja... Huilerig ook.
    Het is super om hem zo te zien ontwikkelen, want hij kan opeens zo ontzettend veel. Maar wat er nu bij komt kijken had ik met liefde overgeslagen

11. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    De 17 maanden!!! Pffffffff wij zijn er ook in beland.
    En ik was al zo blij dat ik van de 15 maanden sprong af was.

Hier sinds twee dagen:
    Nee schudden maar gelukkig ook Ja
    Geen handje vast op straat
    Zelf willen drinken
    Wilde vandaag ook zelf de lepel vasthouden
    Niet willen zitten bij t eten, maar staan.
    Slapen overdag gaat goed. 1 slaapje van 2 uurtjes
    Maar de avonden/nachten zijn drama, veel huilen, schrikken
    En het allerergste, zin doordrijven!!!!

WANNEER IS T VOORBIJ?????????????

12. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anderhalf uur slapen en dan nog een uur in bed spelen?
    Die van mij heeft nooit in bed willen spelen... Nog nooit...
    Nog geen 5 min.

Ik zou ervoor pleiten. :D

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Geloof eigenlijk niet zo in sprongen, maar hier ook wel een verandering opgemerkt de afgelopen tijd. Nu is het gelukkig weer wat rustiger, maar sjonge wat een dramaqueen (of sorry king) hadden wij in huis. Heeft inderdaad wel een aantal weken geduurd. Wat hielp was: 1) veel zelf laten doen, en 2) juist aandacht geven als hij rustig aan het spelen was.

En oh ja, ik weet natuurlijk niet de hele geschiedenis van je kindje, maar de meeste kindjes kunnen echt wel een dagje (of twee) zonder enorme hoeveelheden eten. Dus gewoon lekker zelf laten doen en als het een enorme smijt- en gooipartij wordt, gewoon het bord weghalen. Jammer dan.. (Hier wel altijd een toetje, eten is geen beloning of straf). En vooral: houd het onderling (met partner en eventuele andere kinderen) gezellig aan tafel. Laat niet de hele maaltijd door je drammer verstieren.. hoe moeilijk ook! En het komt weer goed, over het algemeen (behalve vandaag toen meneer weer eens eerst al z'n vlees opgegeten had en toen ook mijn vlees wilde ipv de boontjes die al op zijn bord lagen) is het nu weer gezellig en eet hij als een bootwerker!

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier (nog) geen last van.. maar hou mn hart vast haha als ik dit zo lees.
    Zelf eten wil ze al maanden, laat dat ook gewoon toe en ja het wordt een smeerzooi maar liever dat dan een krijsend kind aan tafel die boos is omdat ik haar eten wil geven.

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik ben bang dat ze erg vrieg hier in de hangperiode beland is met 69 wkn... Want sinds een week heel slecht slapen, 2 uur in bed en dan pas in slaap vallen, minder eten, meer melk, driftbuien om de kleinste dingen, mama meenemen voor schone luier, badje, buiten, komt me echt halen... Wordt een lange periode....

Deel Deze Pagina