Kinderstoel aanschaffen...wanneer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sonkal, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Titel zegt het eigenlijk al. Maar wanneer kan je beste de kinderstoel aanschaffen.
    Vanaf hoeveel maanden ga je er pas gebruik van maken? Zo zonde als die hier maar staat te wachten om gebruikt te worden.

Ben benieuwd naar jullie meningen.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ligt eraan: als je een trip trap zou kopen dan kun je er ook een newbornset bij kopen en kun je hem meteen gebruiken. Volgens mij geldt dat voor de bloom ook, kunnen ze ook vanaf de geboorte in dacht ik. Maar als je een gewone koopt waar ze zelf voor moeten kunnen zitten dan kun je gerust wachten tot 6 mnd. Of kopen als je een leuke aanbieding ziet.

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier zit ze sinds een maandje in de stoel, toen ze 7 maanden oud was.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Doorgaans ga je bijvoeden vanaf 6 maanden, maar je kindje moet ook nog een beetje zelf kunnen zitten in de kinderstoel, dus voor de 6 maanden heb je er niets aan. Ik ben zelf vlak voor de 6 maanden werd een stoel gaan uitzoeken maar ze kon er pas een paar weken later in blijven zitten ( Ondersteund met kussens, maar eten in de wipstoel vind ik gevaarlijk )

5. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Peg-Pérego kinderstoel Tatamia cacao

Hier kunnen ze vanaf de geboorte in en is ook een vervanger van een wipstoeltje. Hij lijkt mij ideaal en heb hem daarom ook aangeschaft. Ik moet nog bevallen van de eerste.

6. Maia

Maia Niet meer actief

wij hebben hem pas aangeschaft toen we hem nodig hadden, denk een maandje of 7

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben er eentje gekocht rond de zes maanden. Voor de meeste kinderstoelen moeten de kindjes toch al wel een beetje kunnen zitten.

8. misa

misa Niet meer actief

Hier zijn we vanaf 6 maanden met hapjes/eten begonnen. Ik denk dat we het al een aantal maandjes ervoor in huis hadden.

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Maandje geleden denk ik aangeschaft toen ik een mooie stokke op MP zag staan.

10. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!! Dan kijk ik op mijn gemak voor mooie aanbiedingen enzo.

Bedankt!

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.838
    3.630
    113
    Ik heb m'n net gekocht, mijn zoontje is ruim 4 maanden.

12. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier pas gekocht toen ze zelfstandig konden zitten

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Met 3 mnd gekocht ivm een leuke aanbieding maar pas met 7 mnd gaan gebruiken.

14. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wij hebben een Stokke gekocht in de aanbieding waar we nog wachten op een aanbieding met een Newbornset zodat wij hem direct na de geboorte kunnen gebruiken, lijkt mij ideaal!

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 6 maanden.

16. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

ik vraag een kinderstoel kado in de kraamweek, ik kijk dan wel wanneer ik um gebruik

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Vlak na de geboorte een Stokke gekocht, de Newbornset kun je vanaf het begin gebruiken. Hier is het een groot succes.

Suus

Deel Deze Pagina