Welke kinderstoel? (Stokke v.s. Antilop)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Haazz, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Hallo!

Mijn dochter is 6 maanden en de groenten en fruithappen vinden gretig aftrek. Alleen betekent dit een smeerboel in het wippertje. Tijd voor een kinderstoel.
    We twijfelen tussen twee uitersten; de Stokke Tripp Trapp of de Ikea Antilop.

Voordelen Stokke: mooi vormgegeven, meegroeistoel
    Nadelen Stokke: flink aan de prijs, geen tafelblad

Voordelen Antilop: Groooooot tafelblad, net zo duur als een pak luiers
    Nadelen: Best wel lelijk, moet weg na een jaartje(?)

Je snapt, een echt eerste wereld-probleem! Maar toch ben ik benieuwd naar ervaringen (tafelblad, dwz eten op de grond of niet) en gebruik je de Stokke echt totdat ze 12 zijn? Of wat doe je nadat je de Antilop bij het grofvuil hebt gezet? Gewoon een stoel?

Welke zullen we kiezen?!

2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Voor de tripptrapp kan je wel een blad aanschaffen. Google maar op de playtray voor tripptrapp. Ideaal ding! Wij hebben een tripptrapp omdat hij daar gewoon het beste in zat. Hij kan levenslang mee en staat mooier, scguift ook makkelijk aan de tafel en is geen sta in de weg. De antilop is ook praktisch. Mijn ouders hebben die staan.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Antilop gebruikt tot ze zelf bij vrienden van ons op de triptrapp kon klimmen met ruim 1,5 jaar. Dus ook geen extra dingen erbij hoeven kopen. De antilop is altijd handig om te hebben want je neemt hem zo overal mee naartoe. De kinderstoelen in bungalows bijvoorbeeld vind ik onhandig en meestal veel te groot en breed voor een kleintje.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft tot een aantal maanden geleden in horecagelegenheden en op vakantie nog regelmatig in de Antilop gezeten. En toen was hij ruim 2,5. Je hoeft hem niet al na een jaar buiten te gooien. Wel zou ik als je kind eenmaal iets groter is, het tafelblad er afhalen en je kind aan tafel laten mee-eten. Veel gezelliger! Maar in het begin is dat tafelblad echt wel handig. En makkelijk schoon te maken.

Voor op vakantie / in de tuin / horeca vind ik de Antilop ideaal. Eigenlijk heeft hij maar één nadeel: ik blij mijn nek breken over die uitstekende poten. En dat is niet alleen mijn onhandigheid, veel mensen klagen hierover.

Thuis vind ik een meegroeistoel toch fijner, omdat hij langer meegaat. Onze zoon zit voorlopig nog wel op zijn meegroeistoel. Alleen als we buiten huis eten, laten we hem inmiddels wel vaak op een 'grote mensen stoel' zitten. Maar echt ideaal is het nog niet.

Als je de prijs van de Stokke te hoog vindt: er zijn nog veel andere merken die goedkoper zijn. En vaak wel een tafelblad hebben.

5. Marcella88

8 nov 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heel erg blij met de stokke tripp Trapp!! Ik heb er een playtray bijgekocht bij bol. Is erg ideaal!! Zij niet anders Willen!! Het is een grote uitgave maar krijgt het er dubbel en dwars voor weer

6. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    antilop! staat hij in de weg haal je hem gewoon uit elkaar,
    ze kunnen er best lang in zitten hoor.
    ik vind de tripptrapp zonde van het geld

hier staat een 2e hands maar dochter heeft er maar paar maand opgezeten vanaf dat ze 2 jaar was (daarvoor antilop). daarna liever op een gewone stoel.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wij hebben beide; de Stokke kan ze makkelijk zelf op, we hebben er geen baby-inzet ofzo op, handig met tekenen en puzzelen aan tafel en ze eet er ook vaak brood in. Met avondeten gaat ze wel in de Antilop.
    Vind ze allebei erg fijn; de Antilop is ideaal voor buiten, mee op visite, en hier staat hij ook nooit in de weg. Stokke vind ik ideaal omdat ze echt mooi zelf aan tafel kan gaan zitten.

8. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Wij hebben ze allebei. De Stokke gebruiken we binnen. De Ikea-stoel gebruiken we van de zomer als we buiten eten en nemen we mee als we weg gaan.

Enige nadeel aan de Ikea stoel zijn die poten. Hoe vaak ik daar van de zomer al wel niet over gestruikeld ben. Ach ben ik in ieder geval geen ezel...:D;)

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben voor onze beiden kinderen de Antilop gebruikt (dus 2 x2 jaar) . En hij zag er nog prima uit hoor.

Ter overbrugging hebben we wél een stoelverhoger gekocht/zitverhoger - maar meer omdat ik de kinderstoel beu was dan dat het niet meer paste. De verhoger hebben ze beiden zo'n 4 maanden gebruikt en toen zaten ze gewoon op de eetkamerstoelen. Vanaf 2,5 dus ongeveer. En dat gaat prima!

Kosten totaal bij 2 kinderen dus 40 euro ;) of nee: 25 eigenlijk - want de stoelverhoger heb ik nog kunnen verkopen via marktplaats :) .

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook beide, antilop alleen voor onderweg of als extra stoel als we visite krijgen. Antilop vind ik prima voor onderweg, weegt niks, makkelijk schoon te maken en goedkoop maar die poten blijf ik enorm irritant vinden en ik vind de stoel ook niet mooi.
    Tripp Trapp ben ik heel erg tevreden over, wij hebben een playtray erbij gekocht.

11. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Wij hebben een stokke.

Ik heb nog nooit de behoefte gehad aan een tafelblad, je kindje kan gewoon aan tafel zitten. Ook is het handig dat de beugels er op een gegeven moment af kunnen, zodat je kindje gewoon zelf in de stoel kan klimmen.

En 12 jr?.. Zie in mijn omgeving dat kindjes er na 3 a 4 jr echt niet meer inwillen, maar dan een gewone stoel willen, net als papa en mama.. en daar kunnen ze dan ook gewoon goed op zitten, past nog beter in je interieur, staat minder in de weg.. dus die zetten de stokke na 3 a 4 jr te koop op mp.

Om die reden heb ik m 2e hands gekocht. Vond de stoel anders te duur.
    En heb dl een juniorstoel van de ikea gegeven toen het voor zl tijd werd voor een kinderstoel, ipv een 2e stokke aan te schaffen. Zon juniorstoel is trouwens ook een idee als ze uit een andere kinderstoel zouden groeien...

De antilop heeft oma. Wat een onding. Door die poten breek ik mn nek elke keer...
    En tegen de tijd dat ze er echt goed in zat was ze er alweer uitgegroeid. Maar t ding kost natuurlujk geen drol, dus wat dat betreft... voor de eerste hapjes of af en toe een prima alternatief..

Oh en nog een reden waarom wij de stokke 2ehands hadden, die beugel is zoveel fijner dan de babyinzet! Wij gebruikten na een paar weekjes nog wel de rugsteun van de babyinzet, maar niet meer het kuipje, want daar ging ze in hangen. Met de beugel+ rugsteun zat ze veel steviger.

Succes!

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.826
    2.681
    113
    Hier precies hetzelfde.

13. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Misschien is de dapper kinderstoel een göede 2e optie? Goedkoper dan se trip trapp, ook een meegroeistoel en je kan bij de stoel een tafelblad kopen die je aan de stoel kan haken, ze heeft de stoel de voordelen van de ikea antilop. En de stoel is ook nog een stuk mooier dan de tripp trappen antilop!!

Dapper kinderstoel | Babyvergelijk.nl

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik snap niet hoe mensen over de Antilop kunnen struikelen. Als je weet dat de poten wat wijder zijn hou je daar toch rekening mee? Bij ons staat ie tegen de muur en hij komt nog niet eens verder dan het dressoir. Geen probleem ;)

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ben er idd ook nog nooit over gestruikeld, maar mijn man krijgt 't regelmatig voor elkaar :D
    Overigens zat ze er hier met 6 mnd al prima in, zonder kussentje (met kussentje paste niet eens ;) dikzakje :p ). Mijn neefje van 3 past er zelfs nog prima in. Dus wat dat betreft echt een prima stoel!

Stokke lijkt me voor een baby minder ideaal, maar mijn dochter was nogal een smeerkees met eten, dus het tafelblad van de Antilop vond ik ideaal en ook de stoel zelf is ontzettend makkelijk schoon te maken (met de Stokke vind ik dat minder handig, eten gaat toch een beetje tussen de kieren zitten, en ik voel er weinig voor de stoel telkens te demonteren...).

Maar nu eet mijn dochter een stuk netter, en gaat het in de Stokke dus ook goed over het algemeen.

Deel Deze Pagina