Hallo allemaal, ik ben erg benieuwd of hier kindjes zijn die ook gaan Sintermaarten op 11 november. Kennen ze al wat liedjes? Mijn kindje is nog maar 1,5 jaar, dus ik twijfel heel erg of ik wel zal gaan.
Vind die kleintjes wel leuk aan de deur maar 1,5 vind ik nog wel ff te jong. Wij slaan in ieder geval dit jaar nog over, zoontje is nu bijna 2, volgend jaar zit ie op de psz en dan zullen ze er daar ook wel aandacht aan schenken denk ik...en dan zal het zingen ook wat beter gaan
Hier gaan de kids ook sintmaarten lopen en de oudste liep vanaf dat hij 2,5 jaar was, zat toen op de psz. De andere gingen al veel eerder mee, omdat we met de oudste liepen. Onze oudste dochter was 2 maanden dat het sint maarten was en toen kregen we al de vraag mag zij ook wat? Hoezo domme vraag!!, maar wel lief bedoeld Maar vanaf 2 jaar kregen ze een lampion daarvoor alleen in de wagen. Onze jongste van dan 16 maanden gaat gewoon in de wagen mee zonder lampion.
Mijn jongste mag dit jaar voor het eerst mee. Ze is dol op liedjes en ik denk dat ze het goed gaat doen. Haar snoepjes (behalve de mandarijnen) gaan naar grote broer.
Ik denk zelf dit jaar over te slaan. Aangezien hij nog geen vriendjes in de buurt heeft, die voor hem kunnen zingen. Volgend jaar zal hij inderdaad ook de liedjes mee kunnen zingen, dat is wel zo leuk voor hem. Dit jaar maar snoepjes geven bij de voordeur. Ook erg leuk!
Hier gaan we op stap met ons trio van 7, 3 en 2. Leuk! De jongste snapt er waarschijnlijk nog niets van maar het is natuurlijk reuze interessant )
Het is niet alleen Noord-Hollands hoor! Ik kom uit West-Overijssel en heb dit als kind ook altijd gedaan. We wonen nu in Deventer en hier gaan ook alle buurtkinderen met lampions en liedjes langs de deuren. Mijn dochter is in november 16 maanden, ik vind haar nu nog te jong. Dan sta ik in mijn eentje te zingen. Misschien volgend jaar, en anders als ze drie is.
Ow dat wist ik niet. Helaas kan ik het onderwerp tekst niet meer aanpassen. Maar inderdaad... de mijne is nu 18 maanden en ik wil ook weer niet in mijn eentje staan zingen.
Hier begonnen toen onze meid drie jaar was. Op de psz hadden ze een lampion gemaakt. Daarvoor vond ik haar echt te jong. Ik ga niet in mijn eentje met een wandelwagen zingend de deuren bij langs. Wij wonen in Friesland. Ze doen het niet overal hier. Ik ben er niet mee opgegroeid (en heb er dus ook niet zoveel mee), maar mijn man wel.
Ik sla dit jaar ook nog over. Ik verheug me wel ontzettend op het keuvelen met m'n kleine meisje. Maar nu is ze echt nog te klein. Ik laat haar wel de kindjes aan de deur zien als ze een liedje zingen, kijken hoe ze daar op reageert.
mijn zoontje deed bij 2.5jaar voor t eerst mee. alhoewel hij niks deed en alleen mee liep met zn lampion. na 10min vond ie t al wel genoeg en wilde naar huis. hij had het steenkoud. zingen deed ie niet. bij 3.5jaar poging nr 2 en hij durfde niet te zingen en bleef alleen maar achter opa of mij staan. en nu bij 4.5jaar poging nr 3 en hij heeft er belachelijk veel zin in dus heb goede hoop voor dit jaar dochter is dan 1.5jaar en die gaat gewoon mee omdat die anders alleen thuis moet blijven wat niet kan in de kinderwagen, warm aankleden en gaan met die banaan. als ik haar beetje goed inschat dan wil ze straks naast haar broer en zn vriendjes staan en graait dan zelf wel wat lekkers uit de bak haha