Welke kinderstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirrem, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Wij hebben ook de ikea kinderstoel, met nu een stoel
    verkleiner erin...en wij zijn er heel blij mee.
    Straks gaat er 1 standaard in de auto altijd handig als we
    uit eten gaan of op visite

2. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    De stokke hebben we voor thuis. Echt een aanrader! De IKEA stoel hebben we voor als we weg gaan of als er andere kindjes komen.

3. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Nog meer mensen die een tuigje afraden?

4. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ja, ik vind die tuigjes ondingen en je hebt ze naar mijn mening ook niet nodig (maar ik heb geen stokke, dus kan niet zeggen hoe het met de stokke is).
    Ik vind die tuigjes onhandig en mijn dochter bleef over het algemeen goed zitten. En zo niet, ik ben er toch bij als ze erin zit.

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    HIer nooit een tuigje gebruikt voor de stokke.

6. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Oke, laat ik het tuigje achterwege. Het wordt inderdaad de Stokke die we gaan kopen. Alleen nog even bedenken welke kleur we het mooist vinden. Wat me trouwens ook opviel is dat de meeste andere stoelen er een eet/tafelblad aan vast hebben zitten en de stokke niet.
    Maar kan me voorstellen dat je die toch niet gebruikt? Als ik mijn kleine man nu eten geef wil hij ook continu het bordje / potje uit mijn handen pakken om te knaaien. Laat staan als je het voor hem op een eigen tafelblad zet ,toch?

7. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    De Stokke kan dicht tegen de gewone tafel aan staan, zodat je kleine dezelfde tafel kan gebruiken als jij.
    Ik heb er ƩƩn met een blad eraan, dat heeft soms voordelen, maar het is ook lastig (zet dochterlief haar beker per ongeluk op de rand van de tafel en haar eigen tafelblad, dan is dat net te scheef en ligt alles op de grond bijvoorbeeld). Dus persoonlijk lijkt het me wel handig dat je ze gewoon aan de grote tafel kan schuiven.
    Op het kdv hebben ze ook stoelen zonder tafelblad eraan, dus het zal wel handig zijn, anders zouden ze het daar zeker niet doen met zoveel kindjes.

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier ook de stokke, geweldige kinderstoel. Ik heb geen tuigje maar wel het kussentje. Zelf zit je toch ook graag op een zachte stoel.

9. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Die hebben wij ook! Mooi ding en een stuk goedkoper dan de Stokke die wij te laag vonden voor aan onze tafel.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat was bij ons ook de reden, dat de Stokke te laag was. Die we nu hebben is ook iets te laag voor bij ons aan tafel, maar daarom is dat blad juist zo handig. :)

11. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Wij hebben een Bloom Fresco. Toen hij een maand of 2 was zat hij er al in bij ons aan tafel. Gezellig aan tafel fruithapje enzo eten. Er zitten drie standen op, voor vanaf de geboorte is het zo'n kuipstoeltje. En hij past bij ons goed in onze inrichting. Hij is wel duur, maar hebben hem van mijn moeder gehad :)

12. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Met 2 maanden at hij trouwens nog geen fruithap hoor haha, toen zat hij er gewoon bij ;)

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb ook de ikea stoel vervloekt, zo lelijk!
    Maar als je eens ergens komt en (meestal hebben ze dan ikea stoelen) je ziet je kindje zo mooi zitten in die stoel...
    Sja wij hebben m nu ook en zoooo tevreden! En ach, zo lelijk is ie ook weer niet...

14. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hahaha.. nee de IKEA stoelen zijn niet mooi! Maar hij sluit bij mij wel mooi aan op het tafelblad. Maar goed, ik heb ook een IKEA tafel :) ;)

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb de ikea tafelstoel bij mijn oma neergezet, omdat we daar regelmatig komen, ze zijn idd lelijk maar super handig! Mijn kleine mannetje zit er prima in :D

16. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb de Stokke al staan (mn meisje zit er nu nog niet in) en de ikea staat op zolder.

17. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Stokke heeft juist geen tafelblad omdat het idee is dat je dan afstand creeƫrt tussen jou (die wel gewoon aan tafel zit) en je kindje (die dus verder van de tafel zit door dat er een tafelblad aan de stoel zit). Het is wel een vrij lage stoel of tegenwoordig zijn de tafels allemaal wat hoger. Hij is gemaakt voor tafels tussen de 74 en 76 cm hoogte of zo iets, dan kan je kindje mooi met de armpjes op tafel.

Ik vind het zelf juist wel handig dat de stokke geen tafelblad heeft want dat maakt hem weer een stukje kleiner (en neemt dus minder plaats in beslag)

18. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier de Bloom Fresco. Ik vond hem heel erg mooi en past bij ons ook goed in het interieur. Verder hebben we twee hondjes lopen, en ben bang als ik een wippertje op de grond heb de honden er de hele dag bij liggen. De Bloom kan je in de kiepstand doen, lekker op hoogte, ideaal!

Hij is wel duur maar we hebben het er voor over.

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier een Stokke, ik vind hem zeker niet te laag maar misschien is onze tafel gewoon laag. Hebben een tijdje 't kussentje gebruikt, maar toen hij zelf ging eten werd dat zo'n ontzettend vieze bedoening dat hij nu gewoon op het hout zit. Tuigje hebben we ook gekocht toen de beugel er af ging; we gebruiken 't alleen steeds minder. Ik vind het een ideale stoel! Sverre zit er al in sinds hij echt goed zelfstandig kan zitten.

Verder hebben we de Ikea stoel buiten staan bij de tuintafel, ook ideaal. En je neemt 'm ook zo mee ergens naar toe omdat je hem uit elkaar kunt halen. En, nog makkelijker, hij kan onder de tuinkraan! :D

20. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Wij hebben de chicco polly, maar nog geen ervaring mee ;)

Deel Deze Pagina