Tja das een keuze die jullie moeten maken, ik vind die knalkleuren echt heel lelijk in huis, vandaar dat wij dus voor wat rustigere kleuren gekozen hebben die meer bij onze inrichting passen zegmaar ! En idd een PrimaPAPA stoel daar moet ie voor te overtuigen zijn, haha!
Even een opmerking bij het verhaal over de Tripptrapp. Er bestaat voor deze stoel een babybeugel, en die is echt niet los te krijgen, wij krijgen hem met moeite op zijn plaats. Wel bestaan er ook gewone riempjes, maar die moet je samen met de beugel gebruiken! En niet apart dus, want dan lijkt het mij ook gevaarlijk. Deze stoel lijkt mij ook trouwens niet geschikt voor een kdv, maar wel voor thuis om gewoon gezellig mee aan tafel te zitten. Mijn zoon schuift (als hij van tafel wil) zijn stoel ook naar achter. Daarom is het ook belangrijk dat je de stoel op een vlakke plaats zet en bv niet op het tapijt, want dan kukelt hij omver ja... Dat de zittingen te klein zijn...dat wil dan alleen maar zeggen dat je de stoel niet goed hebt ingesteld. Het zitplankje kan kleiner en groter gemaakt worden, zelf mijn kont past erop! Zelfde voor de voetensteurn... Daarom lijkt het mij ook niet handig in een kdv waar verschillende leeftijden (groottes/diktes) op die stoel gaan zitten. Niet dat ik gesponsord word of zo, maar ik vind het een prima stoel. De zithouding is perfect, de knietjes buigen mooi langs het zitplankje. Bij andere kinderstoelen kunnen ze de beentjes bijna nooit buigen in begin.
Wij hebben vanaf het begin ook de chicco. Heel handig met kleinere kindjes die nog niet zelf kunnen zitten, kun je de rugleuning naar naar achteren kantelen. Eigenlijk is alles verstelbaar, de rugleuning het voetenplankje en zelfs het "tafelblad". Nadeel vind ik wel dat de stoel zo zwaar is. Er ziten 2 wielen onder maar ik ken ook stoelen met 4 wielen die lijkt mij handiger. En hij neemt vrij veel ruimte in idd. Wij hebben voor "mee op vakantie" de kinderstoel van Ikea gekocht. We hadden er al ervaring mee bij de opa's en oma's en het beviel prima. Nu gebruiken we die thuis ook, de chicco staat op zolder. Zeker omdat ik weer zwanger ben en last van mijn bekken heb vind ik dit stukken beter! Ook is deze makkelijker schoon te maken, ook een groot pluspunt als je dat na elke maaltijd moet doen (zoontjelief eet zelf tegenwoordig )
Wij hebben de Bloom Fresco Loft gekocht, dure stoel maar supermooi en heel handig in gebruik. Zo kan onze Uk er direct na geboorte al in liggen en als ze wat ouder is erin zitten. Alles is aan te passen en het design sprak ons heel erg aan.
hier ook de trip trap en de 3 meiden hebben hier geen problemen mee gehad hoor heb ze nu weg gezet oudste is nu 6 en de tweeling gister 5 geworden maar voor een paar maanden geleden zaten ze er nog lekekr op bij tafel en mijn zitvlak is best wel groot maar ik pas er zelfs nog op en idd ik denk ook dat het een stoel is voor thuis en neit voor het kdv omdat je daar idd zit met verschillendel engste/breete van de kinderen en thuis staat hij gewoon op jou kindje zijn lengste/breete dus ja ik heb er nooit problemen mee gehad ga hem straks weer gebruiken
Wij hebben de Super Slex van Brevi. Het is een soort van Trip Trap alleen dan met een blad ervoor. Het deel van de rugleuning kan ook nog naar voren en achteren worden geplaatst. Je kunt er nog een zitverkleiner bij kopen. Ook zit er een tuigje bij. De stoel kan makkelijk in hoogte worden versteld. Volwassenen kunnen er tot ca. 90 kg opzitten. Wij zijn erg tevreden over de Super Slex en overwegen om ook voor het brusje van Emiel er tzt eentje aan te schaffen.
wij hebben ze wel op het kdv en geen problemen mee hoor...het is met elke stoel opletten dat de kinderen er niet uitklimmen....