Hier niet, ze drinkt flesvoeding, water en soms een beetje thee. Vind diksap niet nodig eigenlijk. Water en thee is er langzaam bij gekomen tijdens de eet momentjes.
Onze baby is nu bijna 9 maanden en drinkt alleen nog melk en water. Onze peuter is net 2 en die drinkt al een hele tijd diksap. Geen idee meer wanneer we daarmee begonnen zijn.
Vanaf een maand of 8-9 afgewisseld met water en thee. Toen namen de flessen af. Zoon van 4 en 3mnd drinkt nog steeds het liefst diksap
Hier krijgt hij 's middgas 1 tuitbeker Karvan Cevitan. Verder alleen maar water. We hebben hem van alles proberen te geven. Diksap, thee, Roosvicee. En bij opa en oma wilde hij wel Karvan Cevitan. Dus dat hebben we er maar in gelaten. Op het kdv krijgt hij wel diksap.
Hier vanaf 1 jaar af en toe. Richting de 2 jaar dagelijks sap en tussendoor water. Thuis drinkt ze meestal aangelengde appelsap s morgens en verder thee of water.
Hier hele dunne Diksap (water met smaakje haha), daarnaast thee of water. Diksap hier dus vanaf maand of 6/7. Bij de boterham altijd thee, de dunne sap is voor de middag en die mag hij in een uurtje opdrinken is het nog niet op gooi ik de rest weg en krijgt hij water. Ik wil niet dat hij met dat zoet de hele dag rondleurt. Ook slecht voor de tanden namelijk..
Ik geef mijn zoontje van 9 maanden bij zijn boterham karnemelk met een beetje diksap er doorheen. Dat is ook het enige moment waarop hij diksap krijgt.
Hier krijgt ze vanaf 1,5 jaar iedere middag een bekertje diksap... Deze gaat lang niet altijd op. Verder drinkt ze melk en water! Oh ja, en soms wat diksap door de kwark/ yoghurt of zo!
hier naast de fles alleen water en thee. als je ze went aan zoetigheid krijg je het er nooit meer uit.
BV en FV zijn ook beide zoet dus die smaak zijn ze al gewend en zal niet door de diksap komen. Hier 1 keer daags een half bekertje water met drupje diksap en verder thee en opvolgmelk.
HIer vanaf 6/7 maand diksap. Toen de fles van 16.00 uur kwam te vervallen kwam de diksap in plaats. Een tijdje geprobeerd om water of thee (verschillende smaken) te geven, maar dronk dan niets. En kreeg te weinig vocht. Maar het is nog geen laagje diksap in de fles en dan 100 cc water erbij, dus erg weinig. Melk ik veel zoeter in dit geval dan diksap.
Sorry, maar dat vind ik wel erg kort door de bocht... Alsof jij nu nooit iets zot eet.. met mate is er toch nix mis mee.
met iets zoets is niks mis inderdaad, maar als je weet hoeveel kinderen op hele jonge leeftijd al veel te veel zoet krijgen praat je wel anders. is voor mij helemaal niet kort door de bocht, gewoon verantwoord ouder zijn.
Dus als ik mijn kindje iets zoets geef zoals een drupje diksap per dag dan ben ik geen verantwoorde ouder meer? Dat is lekker kort door de bocht en niet echt oordelend naar anderen toe!! Zoals ik al zei is BV en FV ook zoet dus dan moet je dat ook maar niet meer geven want stel je voor zeg.... Nee hoor je kindje elke dag veel snoep, koek en chips geven is niet echt goed maar elke dag 1 snoepje lijkt mij niet meer dan normaal. Ik kan me niet voorstellen dat jij dat ook nooit gehad hebt. Ik was vroeger een enorme snoepkont en met mijn nu 65 kilo (nog van de zwangerschap) en anders met 56 kilo wat ik altijd gewogen heb, ben ik toch niet echt dik geworden.... Je kunt je kind ook verantwoord laten snoepen
Echt? Want dan kan je nog beter gewone aanmaak geven. Jee geeft je kindje hiermee echt best wel wat troep. Aspartaam bijvoorbeeld. Waarom zou je je kindje light geven?