Welke kinderstoel ??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pluisjee, 7 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Tuigje :D

Onze jongste gaat zonder tuigje continu staan en op tafel kruipen. Met tuigje blijft hij rustig zitten. Hij kan niet eens staan ermee ;) en erg vind hij het niet, zolang hij hem zelf mag vastmaken. Wij hebben een originele stokke tuigje.

En ja het is ook een kwestie van opvoeden, maar ook een kwestie van "pick your battles". En deze strijd ga ik nu nog niet aan.

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb hier de tiamo stoel (prenatal) omdat ik die gewoon mooi vind. Als je kindje net zit is die van ikea heel fijn! Je 'breekt' je nek over de potem van die stoel, maar hij is ideaal om mee te nemen in je auto, op vakantie, naar je oppas. Je klikt de poten er zo af en zet em zo in je kast.

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Mee eens! IKEA antilop met stoelverkleiner zat mijn dochter t/m 12 maanden echt het beste in (en slechts 15 euro ofzo). Beter dan de Tripp Trapp die ik ook had. Enige nadeel is dat de poten een beetje uitsteken.

Daarna de Tripp Trapp ideaal! Geen tafelblad is juist fijn, direct aan tafel. Kun je ook fijn onder de tafel schuiven, neemt weinig ruimte in zo.

Enige waar een tafelblad handig voor is is op de 1e verjaardag van je kind. Kan het een taartje opeten in zijn stoel in de kring met visite, maar dat kan vast ook anders opgelost.

De IKEA kinderstoel ligt hier nu standaard in de auto. Heel praktisch met visite als je onverwachts ergens blijft eten, altijd een kinderstoel bij je.

Dus ik adviseer beide.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Plastic stoel van de ikea is vreselijk.
    Wij hebben de stoel van de prenatal (ongeveer 40 euro)wanneer ze klein zijn een stevige dikke kussen er in.hij zit hier prins heerlijk en stevig

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij zouden nog steeds een andere stoel gaan kopen, maar hij zit hier nog altijd in de ikea stoel :D. Zo lekker makkelijk schhon te houden, zeker nu hij zelf probeert te eten.

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Naar deze stoel heb ik inderdaad ook zitten kijken. Hij bevalt dus wel ??

7. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Stokke trip trapp met playtray!

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Wij hebben de stokke trip trap met babyinzet. Geweldige stoel! Mis het tafeltje absoluut niet. Maar er zijn ook tafeltjes voor! Niet van stokke zelf, maar wel gemaakt voor de stokke. Google maar even. Ik kan je deze stoel iig zeker aanraden!

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja zeker! Nou ja we hebben hem nog maar net in gebruik maar ik had hetzelfde dilemma als jullie, hadden ook de stokke in gedachte! Mijn beste vriendin heeft deze en kwam met deze en is er erg tevreden over, ook nu haar dochter ouder wordt. Blad kan er ook af. Maar wij vinden het het eerste jaar wel makkelijk.

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Stokke tripp trapp!

Ben er zo blij mee! Vind het juist gezellig dat ze gelijk mee eet aan tafel. We hebben zon ding voor aan tafel erbij gekocht (ook van stokke maar ben even de naam kwijt)

11. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde! We hebben ook nog een goedkope van de Ikea omdat die makkelijk mee te nemen is, daar zit ze ook super goed in.

12. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Wij hebben een bloom fresco.
    Wel duur maar ik vind hem ideaal.

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Nou ik heb ook weer wat haha. Heb het hier helemaal niet met mijn moeder overgehad maar die belden op gister : pluis ben je thuis ?
    Komt ze binnen met de ikea kinderstoel. Zegt ze ik heb er 1 gekocht voor bij bij mij thuis maar dacht neem er 1 voor jullie mee voor in de nieuwe tuin. We gaan eind van de maand verhuizen van een flat naar een eengezinswoning ;)
    Meneertje zit er echt heel goed in dus wij wachten nu tot hij net iets beter zit voor een andere stoel. Gister avond toen wij aan het eten waren zat hij bij ons aan tafel en dat vond hij gezellig haha zo leuk.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij zijn met beide kinderen begonnen met de Ikea kinderstoel (Antilop). Nu zitten ze allebei in een Tiamo meegroeistoel.

Stokke vind ik prachtig, maar is voor ons onbetaalbaar. Zelfs op Marktplaats gaan die stoelen nog voor grof geld weg, zo gewild zijn ze.

Deel Deze Pagina