Ik heb een houten en een van ikea maar die van ikea vind ik ideaal.. Stuk makkelijker schoon te maken.
Eerst de antilop gehad van Ikea. Rond 8 maanden de stokke tripp trapp. Nooit met tuigje of iets, gewoon alleen de stoel. Ons zoontje klom er zelf op en af en bleef mooi zitten tussen z'n stoeltje en het tafelblad.
Door de NVWA zelfs. Misschien radar ook wel inderdaad. Er zijn stoeltjes waar kindjes met hun lijf wel doorheen passen, maar met hun hoofd niet. Levensgevaarlijk.
Wij hebben sinds de 2e een Tripp Trapp en een Ikea antilop. Toen de jongste een baby was zat hij met de newborn set op de triptrap en de oudste (die was toen 2) nig in de ikeastoel Daarna ging de tripptrapp naar de oudste, zodat hij lekker hoog aan tafel kan zitten, en de jongste in de Ikea. Ik vind ze allebei top, stabiel, goed schoon te maken, makkelijk in gebruik en even weg te zetten. De tripptrapp is natuurlijk mooier en heeft als grote voordeel dat je m helemaal onder de tafel kan schuiven. Maar goed, die is ook een dikke 130 euro duurder . Ik zou je overigens sowieso aanraden om een ikeastoel als reserve erbij te nemen, hartstikke handig om mee te nemen, of te gebruiken onder de douche bijvoorbeeld .
Dat hangt helemaal van je kind af Ik heb een heerlijk druk ventje, dat alle kanten op wiebelt als hij de kans krijgt en probeert overal op, uit, onder te klimmen. Dan is een tuigje toch wel heel erg prettig. Ook omdat ik anders continu bezig ben met corrigeren en ik hem niet alleen in de stoel kan laten zitten. Op de opvang hebben ze tuigjes, maar er zijn ook kindjes die dit helemaal nodig hebben. Die zitten altijd rustig in hun stoeltje, zetten zich niet af en gaan niet staan. Een kwestie van karakter dus
Wij hebben de peg-pérego siesta. Kan je vanaf de geboorte gebruiken ondat de stoel zelf helemaal plat kan. Ben er qua schoonmaken ook erg tevreden over. Dienblad kan er af en met een doekje kan je overal bij en tussen komen.
Je kan het beste afwachten tot de mama mazzel dagen bij prenatal, die zijn er weer in maart geloof ik Dankje! Ja inderdaad die 'echte' van stokke vond ik ook erg duur!
Hier hebben wij een houten stoel van Prenatal en later nog een stoel van IKEA bijgekocht. Die van de IKEA bevalt vele malen beter. Veel makkelijker schoon te maken en toen ons zoontje kleiner was zat hij daar ook al veel beter in dan die houten kinderstoel, daar zat hij pas rond 1 jaar goed in. Met stokke trip trap geen ervaring, vond ik wel erg veel geld voor een kinderstoel, al zal hij ongetwijfeld zijn geld waard zijn. Tuigje vind ik wel een must, misschien niet voor de begin periode maar wel voor later. Als ik mijn zoontje (1,5) nu niet vast zet in de kinderstoel klimt hij er binnen 10 seconde uit. Dit lukt hem vanaf ongeveer 1 jaar oud, ook uit de IKEA kinderstoel.
Hier ook echt een tuigje nodig, zl is een druktemaker die niet goed stil kan zitten zonder tuigje gaat hij staan of helemaal naar 1 kant over de leuning hangen. Wij hebben stokke steps, erg blij mee
Ik heb de fresco bloom.. Super fijn en makkelijk in gebruik..verschillende standen, ook ligstand ed..Alleen het nadeel is, het is een heel zwaar ding..
hier de trip trap, zijn zoon van ruim 3 zit er nog altijd op. ikea stoel voor als we in de zomer buiten aten of stoel mee moesten nemen. maar ik mis hierbij de voetensteun. en die is eigenlijk wel erg belangrijk voor kindjes!
Hier twee tripp trapps, maar vind die nieuwe stoel van Stokke mooier! Maar denk dat ik toch maar voor weer een tripp trapp ga, dan heb ik drie dezelfde stoelen staan. Qua gebruik is de Stokke fijn. Wij hebben er ook de newbornset op, ideaal vind ik dat!