Welke kindertablet is echt leuk?

Discussie in 'De lounge' gestart door FB1984, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt van alle tablets een kindertablet maken en bij alle tablets zul je extra spellen moeten downloaden uit de playstore (android). Wellicht dat er 1 of 2 zijn voorgeinstalleerd, maar daar blijft het wel bij.

Verder zal geen enkele tablet van rond de 100 euro (ik neem aan dat je in die prijscategorie zoekt omdat je het over kindertablet hebt) ook maar enigszins vergelijkbaar zijn met een ipad van 5/600 euro.

Iemand had het er overigens over dat er voor android niet zo veel apps zijn als voor apple, maar dat is echt dikke onzin. Er zijn bizar veel apps voor android, soms zelfde als op de apple en soms andere.

Heb je trouwens al op kieskeurig gekeken? Daar kun je ook reviews lezen van de goedkope tablets en kun je een beetje kijken wat wel en niet geschikt is: Tablet vergelijken? Lees consumenten beoordelingen van KIESKEURIG

Ik zou trouwens ook even kijken naar de kobo arc, die is net uit en zag er volgens mij vrij goed uit qua specs en is 200 euro.

Ts ik weet niet in hoeverre jij alleen apple hebt, maar als dat zo is is het misschien een optie een oude ipad te kopen via marktplaats. Dan is het minder kostbaar, maar zit je niet ineens met een heel ander merk wat heel anders werkt dan een apple.

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dat is ook wel een goed idee!
    Alleen ben bang voor een miskoop...
    Maar ga eens goed zoeken op mp!

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier voor de kinderen een tabby. Wat een verschrikkelijk ding. De kinderen willen er niet eens op. Ze zitten liever op een van onze telefoons (iphone 5 en samsung s4).

Ik wil eigenlijk geen duurdere tablet kopen, maar vrees dat het er wel een keer van gaat komen.

4. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben toch maar voor de ipad mini gegaan, vandaag besteld en volgende week ophalen.

5. maffedoo

maffedoo Actief lid

6 dec 2011
    301
    0
    16
    ergens
    Waarom een tablet voor een kind van 2 á 3 jaar???

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ja, ieder zn ding maar dat snap ik dus ook niet:)
    Al was ze 4,5 of 6. Dan nog krijgt ze echt geen eigen tablet.
    Ik heb zelf een samsung tab2 waar een paar kinderapps op staan. Af en toe mag ze hiermee spelen (ze is 2).
    Op momenten wanneer ik er niks mee doe. En dat weet ze. Geen gezeur over dat ze mjn tablet "inpikt" of wat dan ook.
    waarom zo'n duur ding kopen voor een klein kind als je er zelf ook 1 hebt?
    Als ze er toxh maar kort op mogen op een dag dan geef je dat ding toch als je er zelf klaar mee bent?
    Je zit als ouder zelf toch ook niet de hele dag met dat ding in je handen?

Ontopic, samsung/android werkt prima en is lang zo duur niet als een ipad. Tuurlijk is het even wennen maar toen ik hem binnen kreeg kon ik er zo mee aan de slag. Apps voor playstore enz staan al voor geinstaleerd dus die hoef je alleen aan te tikken, spel zoeken, downloaden en hup, hij staat erin. Niks moeilijks aan. Alles nederlands.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn kinderen hebben bijde de 7 inch van Qwarty. De witte en zwarte versie

Qware Tablet Zwart 7 Inch Pro3 581520

Gebruiken hem zelfs in de auto om een Filmpje te kijken met USB als we lang moet rijden. Verder staan er heel veel spellen op via het download programma wat er op staat. Gewoon Android dus veel is gratis :).

Volle accu gaat lang mee, niet traag en prima ding. Heb er vooral voor zoontje wel een silicone bumper bijgehaald :) en dochter wilde ook een roze dus niet zijn ze compleet.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter kreeg hem op haar 5 e verjaardag. Zoontje op zijn 4e. Ze zitten er gemiddeld half uur per dag op en vooral met slecht weer buiten. Mooi weer kijken ze er niet naar om. Mijn dochter had met haar 1 jaar al een simpele ds via mp. Ze kon het zo hoed en vond het zo leuk dat ze op haar 3e een ds xl kreeg. Zoontje kreeg er ook een toen hij 3 werd maar begint het nu pas te snappe :).

Ik ben echt niet tegen computers etc bij jonge kinderen zolang ze er niet heel de dag op zitten en je ook nog tijd en aandacht schenkt aan andere dingen. Boekjes lezen en dingen als wie ben ik zijn natuurlijk leuker ;)

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

#29 MamaPeetje, 6 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2013
    Samsung Galaxy Tab. 7.0.
    Wel met een hoesje eromheen.
    Niet echt een kindertablet maar wel heel stabiel en leuke apps.

10. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier is hij voor iedereen maar hoofdzakelijk gekeken naar een handzaam formaat zodat de kleine er leuke leerzame spelletjes op kan doen. Hier zijn wel strenge regels voor gebruik van de tab. Ze maakt er nooit misbruik van en zeurt er ook nooit om. Het viel ons op dat in de kleuterklas die we van de week bezochten ook een tab en 3 pc stonden.

11. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Op de Android ook veel gratis apps.. Er kan ook op gespeeld worden zonder internet verbinding.

Wij zijn er erg tevreden over, maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je wensen/eisen zijn en wat je gewend bent.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik weet niet voor welke leeftijd hij is maar de wat grotere spelletjes werken heel traag op een kindertablet.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Andriod is gewoon niet echt vergelijkbaar met Apple.

Ik gebruik beiden weleens en heb een heel grote voorkeur voor de iPad. Gebruiksvriendelijk tot het laatste bitje.
    Daarentegen als je altijd Andriod gebruikt... Gaat dat vanzelf ook gewoon prima. Het is net wat je gewend bent.
    Android is niet slecht... Alleen qua intuïtief gebruik past Apple gewoon beter bij mij :)

Ik zou zelf dus eerder een 2e hands iPad mini uitzoeken voor dochterlief dan willekeurig wat anders.
    Nadeel van iPads is toch dat ze echt heel duur zijn...
    Voor mezelf 1 ding maar als kinderspeelgoed vind ik het echt te veel geld.

Dus dan kom je f bij Andriod (even letten op dat je een recente versie OS hebt!) of bij een 2e hands Apple.
    Keek meteen even op MP trouwens en er staan nauwelijks mini's op nog. Wel een aantal veilingsites die iPad mini's hebben zoals deze

14. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij hebben ook Apple gehad echt alles wel maar vinden Android veel lekkerder werken.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vraag me echt af waarom jullie je kind van 3 jaar of jonger achter een Ipad laten zitten.
    Is het gemakzucht want vader/moeder doen ook de hele dag niets anders?
    Kunnen jullie kinderen niet zelf spelen?
    Het excuus dat je mee gaat met je tijd is natuurlijk grote onzin.
    Kinderen missen op deze manier echt een stukje ontwikkeling van de hersenen.De hersenen ontwikkelen zich door dingen in de wereld te ontdekken,spelletjes te spelen(niet op een tablet),puzzels te maken,boekjes te lezen,dingen aan te raken,creativiteit en ook is het goed dat kinderen zich weleens vervelen.
    Jullie moeten het natuurlijk helemaal zelf weten maar ik vind het zorgwekkend kan ik zeggen.
    Mijn 2 andere kinderen kregen pas met 6 jaar een DS en zaten zelden tot nooit achter een pc.Ze zijn nu 7 en 9 jaar en hebben er niets aan gemist.
    Ieder zijn ding maar opvallend is het wel.
    Zou toch jammer zijn als ze straks niet lekker kunnen meekomen op school omdat ze gewoon achterblijven in hun algehele ontwikkeling.
    Zou nooit mijn keuze zijn.

16. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Mijn zoontje speelt regelmatig een spelletje op de tablet maar dat betekent toch niet meteendat hij geen andere dingen doet? Misschien een shock voor jou maar hij leert juist dingen van de spelletjes die hij doet op de tablet.

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    +1 vroeger kreeg ik een schop onder mijn kont en kon ik ophoepelen naar buiten, daar kon ik mij dan gaan vermaken :D en als het echt slecht weer was dan ging ik naar de buurkindjes of ze kwamen bij ons om samen spelletjes te spelen..

Je hoort/leest vaak genoeg dat kinderen van 6 met een telefoon rond lopen, vindt het persoonlijk soms best schokkend.

18. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Mee eens die van mij speelt echt wel met andere dingen. Zo is ze helemaal gek van haar keukentje en kan ze zich prima vermaken met puzzelen, boekjes enz.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ze hoeven toch niet meteen elke seconde dat ze uit bed zijn er op te spelen?
    Hier speelt dochterlief er ook van kleins af aan op.
    Prima voor d'r ontwikkeling (zeker voor peuters/kleuters zijn eigenlijk alle spelletjes minstens zo educatief als bijv Dora of diego..)... Maar niet de hele dag.
    Dat is net zo "goed" als heel de dag tv kijken of zelfs de hele dag tekenen.
    Variatie is gezond!

20. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Wij hebben een innotab 2, geen idee of die in nederland te koop zijn. Leuk ding hoor :)

Ik vind het wel okee, hij zit er niet de hele dag op ofzo. Er staan allemaal educatieve spelletjes op, en hij heeft zijn eigen verzameling foto's waar hij graag naar kijkt.

Deel Deze Pagina