Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een kindertablet? Ik bedoel daarmee niet zo'n speelgoed ding voor baby's. Maar echt een tablet waar je via Android spellen mee om kan zetten. Er zijn geloof ik ook tablets van vtech, maar daar moet je de spellen van kopen? We willen geen gewone tablet, maar iets wat echt voor kleine kinderen is, gebruiksvriendelijk, misschien al wat spellen er op. En met goede bumper. Wie helpt ons kiezen?
Wij hebben bewust gekozen voor een Samsung lite 7inch. Daar zit een kinderslot op/in waar je alle apps en filmpjes die jij geschikt vindt voor jouw kindje in kan zetten. Waar ze zelf ook niet uit kan, dat moet met een code. Wat ik het grote voordeel van de Samsung lite vind, is dat je ook films (Disney oid) erop kan zetten, een extra sd-kaartje erin kan doen om het geheugen te vergroten en zelfs een tussenstukje kan kopen zodat je een USB-stick eraan kan verbinden. Voor bv overzetten van filmpjes (of wat ik doe ik kijk ook films op haar tablet op vakantie, want dat is een stuk makkelijker dan met een iPad). Via Ali heb ik een stootkussen + schermbeveiliging gekocht.
Wij hebben tweedehands een vtecht gekocht dus niet de nieuwste met internet. We geven hem met zijn 3de verjaardag en zonder extra spelletjes kunnen ze al uit de voeten inclusief leuke foto's maken. (20 euro) We moeten dus nog even kijken hoe het gaat.. voor 50 cent een rubberen hoes gekocht en nog een verharde hoes met flap voor 2 euro.
iPad mini, juist omdat dit naar mijn idee het meest kindvriendelijk is. Dochter is nu 4 maar heeft al een paar jaar een iPad met een spwciale kidscase.
Wij hebben ook iPads voor de meisjes gekocht. Hebben hele goede val-hoesjes en is super kindvriendelijk!
Het enige wat ik over de kindertablets gehoord heb is dat ze heel weinig geheugen hebben en heel traag zijn. Wij hebben op een "gewone" tablet de app kidsplace gezet. Zodra je kindje op de tablet gaat ga je in die app en kunnen ze alleen bij de apps die daar in staan. Dat is heel simpel te bedienen en ze kunnen er niet uit (daar moet je de 4 cijferige pincode voor weten) . Het is dus veilig en simpel.
Wij hebben de kurio telekids tablet. Nog nooit zon onding gezien. Spijt van de aankoop. Onze dochter gebruikt onze ipad.
Hier ook een gewone tablet. De vorige met kunststof bumperrand, die we nu hebben met een gewoon hoesje. Werkt voor ons prima. De kindervarianten hebben weinig geheugen, kan dus amper iets op en zijn super traag/lopen snel vast. Zonde van het geld dus, als je het mij vraagt.
Hier hebben ze gewoon een Samsung tablet. Een stuk sneller dan die goedkope kurio troep. Meer geheugen en je kan er zelf ook nog wat mee doen. Heb er een kinderafdeling op gezet. Als hij opstart dan zit hij ook meteen in het afgesloten kinder met alleen de apps waar ze aan mogen zitten. Met een wachtwoord kan ik uit het beveiligde gedeelte naar de gewone programma's. Op Ali express een rubber bumper gekocht en er zit beschermingsfolie op het glas. Hij is al vaak gevallen maar niks gebeurd
Mijn dochtertje had de Samsung Lite 7 inch. Voor zoontje wilden wij eentje met een stootrand, dus een kurio gekocht. Binnen 1 week deed hij niks meer. Kregen geld terug en toen nog maar een Samsung gekocht en een hoesje erbij.