Mijn zoontje van bijna 5,5 hangt ontzettend aan mij. Hij wil niks met zijn vader. Ik probeer het een beetje te negeren en er niet teveel in mee te gaan, maar vind het wel lastig. Het lijkt net of mijn man een boeman is. Iemand hier ervaring mee?
Ja, mijn jongste wordt 5 in mei en heeft dit vanaf de geboorte gedaan. Altijd en alleen maar mama. Ik vind het echt vervelend voor mijn man, hij wordt steeds afgewezen. Bovendien plakt hij erg aan mij en soms vind ik dat erg verstikkend. Daarbij laat hij weinig ruimte voor zijn broer. Als zijn broer naast mij zit is het meteen brullen en hem wegduwen. We bouwen het wel steeds meer op. Zo vind hij het wel leuk om met papa te voetballen ed. En papa brengt ze naar bed. Zo heeft hij toch even quality time zonder mij. We zetten zoveel mogelijk in op verbinding. Dus af en toe iets samen laten doen, iets wat je zoon erg leuk vind. Zo kunnen ze verbinden middels een gezamenlijke hobby. Die momenten gebruik ik om samen iets met de oudste te doen.
hier ook, ik MOET alles doen en ze zijn 5,5 en zowat 3,5 maar ze zijn wel gek op papa, stoeien enzo. hier komt denk ik omdat ik meer toelaat en minder snel boos word, mogen de kids meer bij jou miss?
Onze zoon van vier doet hetzelfde, al vanaf jonge leeftijd. Hij heeft echt een super vader die elk weekend leuke dingen met hem doet, maar hij blijft erg naar mij trekken en kan soms ook heel lelijk op zijn vader reageren. Bij mij is ook alles beter zegt hij... Ik ben liever, warmer, kan beter puzzelen, bouwen, knuffelen etc, echt heel vervelend voor mijn partner. Wij reageren niet op zijn negatieve gedrag en meer kun je geloof ik ook niet doen. Als het goed is gaat het vanzelf weer over. Maar ik weet dat het ontzettend zwaar is, dat gehang aan je. Raak er soms ook geirriteerd van!
Zoontje 2 hier ook.... altijd maar naar mij toe. Mijn man vind het niet heel erg maar ik vind het verschrikkelijk. Ga maar lekker naar papa en ik pak hem dus ook niet op. Met huilen draag ik hem ook gewoon wel over naar papa. Die kan het net zo goed als ik.
Hier ook. Vind het echt niet leuk voor mijn man. De oudste heeft het altijd gehad, maar heeft dar nu niet meer. De jongste dus wel, echt flink