Welke kinderwagen 2e hands?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sparky, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke1986

Hanneke1986 Actief lid

17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb van het weekend via marktplaats een 2e hands Joolz Day gekocht. Wij wonen zelf in de randstad en vriendlief heeft een leaseauto waar we ook prive mee mogen rijden. Ik was dus niet gebonden aan een beperkt aantal km's rondom onze woonplaats. Uit eindelijk heb ik een super mooi Joolz gevonden in het Oosten van het land. De wagen was ongeveer de helft goedkoper dan hier in het westen. En bij het ophalen van de wagen bleek hij nog mooier te zijn dan op de foto, ik ben er erg blij mee.

Ik weet natuurlijk niet precies waar je woont en of je in de gelegenheid bent om ook van verder weg een wagen te halen, maar voor ons was dit zeker de moeite waard.

2. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    zelfde verhaal hanneke, ook wij wonen in de randstad en ml heeft auto vd zaak dus onbeperkt rijden :) Ik kijk ook wat verder weg. Ik weet alleen niet goed welk merk en model. Praktisch is de bugaboo, maar ik vind m zo vre-se-lijk lelijk!

Ik keek eerst naar de mura 4 maar die is te log/zwaar voor mij ik ben maar klein dus dat is niet handig.

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier misschien toch voor de quinny buzz extra nieuw. Met 4 luchtbanden. Die is het kleinste in te klappen. We hebben de babykamer heel goedkoop 2e hands overgenomen dus extra budget nu.

4. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    OP welke prijs kom je dan uit sparky?
    Ik twijfel misschien de mutsy evo nieuw te kopen. Ledikant hebben we nog van de jongste, en een commode en kledingkast kan je zo gek maken als je zelf wil.
    Hier gaan de centen voornamelijk zitten in een verbouwing (van één kamer twee kamers maken)

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Die wagen is 750 euro. De 2015 versie. Incl reiswieg die ook opvouwbaar is (handig in de auto).

Maar we gaan eerst eens kijken volgende week zaterdag.

6. JMMH

JMMH Niet meer actief

Wij hebben een Quinny Buzz met 4 wielen destijds nieuw gekocht. Deze bevalt heel goed. De wagen stuurt heel soepel, is makkelijk in- en uitklapbaar en het is handig dat de reiswieg plat te vouwen is. Nu voor ons tweede kindje in gebruik, en rijdt nog als nieuw.

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Dat zijn ook precies de dingen die mij aanspreken. En als je hem nieuw met garantie koopt maak ik mij ook minder zorgen over de gebreken van de duwstang op langere termijn.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb 2 2e hands quinny's. de ene is een al wat ouder type. quinny freestyle en de ander is een buzz. biede heb ik voor 45 euro compleet gekocht voor mijn oudste en ze doen beide nu al 4 jaar prima hun dienst. geen problemen met duwstang of wat dan ook. ik ben er iig super tevreden mee en ze hebben hun geld zeker al opgebracht.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dit was een bekend probleem bij die wagen en dit is prima op te lossen door het wiel in de winkel gewoon vast te zetten of goed te smeren met teflon. ik had het ook en het probleem was daarna 80% minder door hem flink te smeren. ik heb hierna all terrain band erom gedaan omdat ik het voorwiel niet lekker vond rijden. soort buggywiel en all terrain is een luchtband. probleem van de winkelvloer was meteen helemaal opgelost.

10. Verox

Verox Niet meer actief

Wij kochten een oude Stokke Explory voor €300,- op Marktplaats.
    Daarmee konden wij het beste draaien in onze smalle gang.
    Ik zou de volgende keer wel iets meer geld uitgeven voor een iets betere tweedehands, omdat er voor dit model geen bekledingsets meer te krijgen zijn.

Ik hoor vaak dat mensen spijt hebben van de aankoop van hun kinderwagen, dus ik zou altijd eerst voor een tweedehands gaan, en kijken of hij wel bij jullie levensstijl past.
    Daarnaast zie ik veel kindjes met 1,5 jaar al in een buggie gaan.
    Zonde om voor die korte tijd zoveel grld uit te geven.

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier zal de buggy met 6 maanden al gebruikt worden met korte ritjes waarbij we de auto meenemen. Is met onze auto praktischer en mijn buggy kan helemaal plat. Maar het meeste wandel ik straks toch vanuit huis en dan pak ik gewoon de kinderwagen. Maar als de kleine goed loopt kleine stukjes dan gaat de kinderwagen weg en gaan we verder helemaal over op de buggy.

12. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.867
    113
    Vrouw
    Hier vind ik de mutsy ook niet zo groot als hij ingeklapt is. We halen meestal de wielen eraf en dat scheelt ook alweer :D

13. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Wij gaan waarschijnlijk voor de transit van mutsy.

14. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Gisteren gescoord! Mutsy Transaction.
    Stond gewoon bij ons in de straat te koop... en we hebben er nog wat van de prijs af kunnen praten ook. Hij is wel gebruikt maar ziet er echt nog wel netjes uit :)

Opgeklapt past hij prima in onze auto, valt wel mee met hoe groot hij is.

Bijgevoegde bestanden:

15. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Misschien idd stokke nog bekijken.,
    Wij hebben de peg perego book plus 51 uitgekozen. Heb m nu een aantal keer mogen testen (ook met kindjes erin) en ben echt alleen maar positief erover! Nieuwprijs valt mee (in italie €640-699). In nl is ie wel duurder, tegen de €800-900 geloof ik. Maar tweedehands moet ie goed te doen zijn!

16. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Anemdo, mooie wagen! En fijn dat ie in de straat te koop stond ;) Scheelt weer een ritje.
    Wij keken ook naar de mutsy transaction. Wij gaan toch voor de transit omdat hiervan het zitje wel naar je toe kan en bij de transaction kan dat niet. Dit vonden wij wel belangrijk. Maar t zijn goede stevige wagens volgens mij!

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wij hebben juist de Mutsy transporter gekocht, omdat hij zo klein inklapte. Hij past zelfs in mijn auto (VW lupo: weinig kofferbak). De wagen wordt nu voor de derde keer gebruikt (destijds nieuw gekocht), niet kapot te krijgen (tot nu toe;))

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Wij hebben gisteren de Qute Q-Motion nieuw besteld. Mooi stevig, ligbak zeker 5cm langer dan die van mutsy, lijkt smaller maar is alleen omdat die recht omhoog loopt. De breedte van de ligbak is gelijk aan de mutsy.
    En hij past in onze chevrolet matiz :D

Deel Deze Pagina