Voetenzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Romy1979, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb nog steeds geen voetenzak aangeschaft omdat ik dacht dat alleen een winterjasje wel voldoende zou zijn.

Maar nu ben ik toch aan het twijfelen gebracht. Mijn zusje zei dat het namelijk wel nodig is, want als we het ziekenhuis uitkomen zal ons kindje toch in de kou terechtkomen en omdat hij zich nog niet goed op temperatuur kan houden, vond ze het verstandig om wel een voetenzak aan te schaffen.

Ik wil toch graag even wat meningen.

De maxicosi is echt voor vervoer in de auto. Als ik buiten ga wandelen, zal ik dit toch met de wandelwagen doen. Aangezien het in de auto niet koud is (behalve de eerste paar minuten in deze tijd van het jaar) leek het me al overbodig.
    De uitgang van het ziekenhuis en de auto is max 3 minuutjes lopen.

Vanaf halverwege/eind mei gaat ons kleintje naar de kinderopvang. Ik breng hem dan 's ochtends weg in de maxicosi, maar wel op de fiets (babymee). Dit is een stukje van max vijf minuten fietsen.

Ik begin dus nu te twijfelen om er toch maar 1 te gaan kopen. Maar hoelang gebruik je zo'n voetenzak eigenlijk? En in welke maanden?
    Is het bijvoorbeeld in de maand mei niet te warm of kun je dan bijvoorbeeld het jasje uitlaten?

Ik ben nu 37 weken zwanger en ik blijf er maar over nadenken...wel/geen voetenzak....

Alvast bedankt voor de adviezen!!

Romy

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vond de voetenzak erg handig. Juist ook omdat je 'm bijvoorbeeld in het voorjaar als het wat koeler is kan gebruiken zonder een jasje te hoeven aantrekken. Je hebt 'm ook zo weer open geritst.
    Ik zou 'm dus wel kopen, zo duur is ie nou ook weer niet vind ik.
    Wij hebben 'm gebruikt van januari t/m april en in september en oktober (daarna ging Eva naar een andere autostoel)

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik heb geen voetenzak voor de Maxicosi. Ik dek mijn dochter toe met een of twee dekentjes, verder heeft ze vaak haar berenpak aan.

Als het echt, echt koud is dan doe ik de regenkap er overheen.

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik heb in t begin dus ook toegedekt met dekentje en dikke jas/pak aan maar vond t dekentje niet fijn omdat t alleen voetendeel bedekte en zo een dikke jas in maxci-cosi zag er ook niet erg comfortabel uit.

Heb toen een voetenzak aangeschaft via marktplaats ( erg goedkoop en ziet er prima uit)en gebruik t nu met plezier!! Dun jasje aan, lekker met hele lichaam in t voetenzakje en dichtdoen met ritssluiting. Vind t ideaal en zoals t je al verteld is: hoe warm t buiten voor ons ook is, voor een pasgeboren baby kan t best fris zijn dus best lekker zo een voetenzak...en ook makkelijker voor jezelf ;)

Succes meid!

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij hebben wel een voetenzak aangeschaft, deze kan in de buggy later ook gebruikt worden (Koeka). In maart kan het nog behoorlijk koud worden en als ik hem in de buggy kan gebruiken is dit goed voor het najaar/de winter. Ze zijn best wel ruim dus denk dat ons kindje er dan ook nog wel in past.

Lieve groetjes!

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Het is wel handig hoor. En in mei kan het 's morgens vroeg toch nog fris zijn op de fiets.

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik hoop te bevallen in april en heb toch ook een voetenzak
    zat ook erg te twijfelen maar in september en oktober ligt die kleine frummel nog in de maxi cosi
    en in april kan het sochtends idd nog erg fris zijn
    dus vandaar dat ik een voetnzak heb gekocht van wallaboo lekker met bond aan de binnenkant:D

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik vond de voetenzak ook erg handig, maar ik klikte de maxicosi ook vaak even op het onderstel van de kinderwagen om even snel een boodschapje te halen in de stad.
    Je zou ook gewoon een kleedje over de beentjes heen kunnen leggen.

9. Romy1979

Ik dacht zelf ook wel dat een dekentje wel zou werken en wou daarvoor de lodger wrapper gebruiken. Toen heb ik gisteren even geoefend met een knuffelbeer net zo groot als een
    pasgeboren baby :D.
    Toch vond ik het niet zo praktisch. Want bij het voetengedeelte had ik zo'n lap stof over dat ik dat niet handig kon verdelen onder de baby, ahum...beer. En zodra de baby gaat schoppen kan hij natuurlijk het dekentje ook weer afschoppen.

Maar ik lees hier toch wel dat het erg handig is, dus ik denk dat we dit weekend toch maar de voetenzak gaan aanschaffen.

thnx meiden!!

10. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Ik heb eigenlijk maar één ding gemist bij baby 1 en dat was een voetenzak. Toen ik zwanger was van baby 2 kocht ik dus als eerste een voetenzak (via MP)! Nooit spijt van gehad...

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik vondt de voeten zak ook super. en net als wat hier boven beschreven werdt. het is smorgens nog best wel kout in de auto. en de auto is meesta pas na een dikke 7 warm (onze dan)

en inderdaat met een dun jasje en dan dicht is ook erg fijn.

12. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Voor mij is de voetenzak onmisbaar. Ik heb de voetenzak van Maxi-Cosi aangeschaft en eignelijk ligt ze hier altijd in.

Ik gebruik nooit een jasje in de MC. Gewoon bij naar buiten gaan de rits van de MCzak dicht. De zak is zo warm dat ik een jasje aan zeker niet nodig vindt. Met koude wind doe ik het zonnekapje nog dicht.

Ideaal zeker omdat ik een jasje/vestje niet echt handig vind bij die kleintjes.

Succes!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben pas een voetenzak gaan gebruiken toen Levi ruim 5 maanden was en ging zitten in de kinderwagen.
    Als ik met de maxi cosi weg ging had ik een dekentje waarmee ik hem toe dekte

14. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Tot ongeveer 3 mnd ook geen voetenzak gebruikt, gewoon een dekentje in de auto. En dat dus in nov,dec. Maar toen ze begon met trappelen en flink ontdekken, schopte ze me t dekentje steeds af.
    Dus toch een voetenzak aangeschaft, ideaal!! Veel eerder moeten doen. Heb m echt heel lang gebruikt, heb m zelfs in de gewone autostoel gebruikt in het begin

15. Ik zie dat je 'm toch gaat halen, goed idee. Ik vind het zelf ook ideaal. Ik doe zelf ook nog het Stokke dekentje erbij. Als je op korte termijn bevalt weet je hier nooit hoe het weer is. In het ziekenhuis was het beneden ook vrij koud. Ik moest nog een paar minuten wachten voor mijn man de auto had voorgereden.
    Scheelt ook zo dat je de kleine niet in een jasje of vestje hoeft te proppen, gewoon hup in de mc in de voetenzak, dekentje erop mutsje erbij klaar. In de auto is het ook niet gelijk warm bovendien. Scheelt ook weer in kosten als je de kachel in de auto niet zo hoog zet :p

16. Romy1979

De voetenzak hangt inmiddels gewassen aan de waslijn te drogen!

Heb 'm uiteindelijk niet hoeven kopen, want mijn zusje bood die van haar te leen aan. Maar anders had ik m toch wel gekocht, want ik hoor overal om me heen dat het toch wel erg handig is.

Stom eigenlijk dat je eerst 10 keer van een ander moet horen dat het wel handig is voor je zelf ook begint te denken, laat ik er maar 1 aanschaffen.

Maar nogmaals bedankt voor de reacties meiden.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier net zo... Ik heb hem niet gemist ook... (overigens geen berenpak hier ;) )

18. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
  19. leonietjuh7

13 okt 2008
    96
    0
    0
    helpende thuiszorg
    Oldenzaal
    ik heb zelf een voetenzak van Wallaboo aangeschaft. Erg mooi ding!

Deel Deze Pagina