welke kinderwagen absoluut niet!!!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mama 2011, 2 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd!
    Dan nog maar even mijn opmerkingen:
    Kan niet echt zeggen welke wagen ik je af zou raden (heb niet genoeg ervaring daarmee), maar ik ben persoonlijk wél een GROOT Bugaboo fan; heerlijk licht en soepel en heel klein ingeklapt (en eh... mijn vriend is 2,00 meter en heeft reuma, maar die heeft voor wat betreft zijn rug nergens last van. Dus denk dat die rugklachten ook voor iedereen verschillend zijn hoor, de een zweert bij een hoge wagen en de ander kan prima uit de voeten met een lagere!).

Moraal van het verhaal: Lekker naar de babywinkel en je goed laten informeren, en lekker proefrijden!!!! HIHIHI veel plezier!

2. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb een Quinny Buzz uit 2006 en ik ben er hartstikke tevreden mee, ik zou hem zo weer kopen!
    Blokkerende wielen heb ik nog nooit gehad hoor???
    Ik vind het inklap- en uitklapsysteem prima, vooral dat hij uit zichzelf uitklapt vind ik een pluspunt.

Ik denk dat de keuze voor een wagen persoonlijk is. Waar wil je hem voor gebruik (stad/bos oid). Gewoon uitproberen in de winkel.

3. marjan77

marjan77 Bekend lid

Hier een x adventure, ideale wagen, stevig, perfecte vering en niet duur.
    alleen wel wat groot, dus niet ideaal voor kleinere auto's.

4. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik vind het raar dat mensen een wagen gaan afraden die ze zelf nooit echt gebruikt hebben :( In een winkel testen is m.i. niet echt gebruiken.

Ik kan geen enkele wagen afraden, want ik heb maar ervaring met 1 wagen, de Bugaboo, en ik wil nooit meer anders :D

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    de Mutsearts style combi bevalt mij prima op het matrasje dat erin zit na, dit is echt RUK en heb dan ook een ander matrasje besteld en die ligt er nu in :) maar hij is niet duur en voor de rest erg handig, rijd heerlijk!

6. Baby80

Baby80 Actief lid

21 nov 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Marjan77 wat voor xadventure heb je?
    Wat voor wielen heeft ie?

7. annette79

annette79 Nieuw lid

27 mei 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat de bugaboo wat laag is, is juist met een reden gedaan.
    Dan werkt de vering optimaal en worden de schokken door de wagen geabsorbeerd en ligt het kindje niet te stuiteren in de reiswieg.
    Veel van ander genoemde wagens (muv stokke) hebben ook luchtbanden. Nadeel is dat je er een lekke band mee kan krijgen.
    Bugaboo heeft banden met luchtkamers wederom een +punt.
    En het matrasje van bugaboo bevat een aerosleep. Het is een veelzijdige wagen die voor alle tereinen geschikt is. Boodschappen mand is juist i.v.m andere wagens heel groot, alleen moeilijk toegankelijk als de reiswieg erop zit. Nou heb ik toch nog 1 minpuntje gevonden!:)

8. marjan77

marjan77 Bekend lid

Baby80, wij hebben de xadventure quick silver met drie wielen. het voorste wiel is een zwenkwiel wat je eventueel vast kunt zetten. Ideaal en niet duur!

9. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Wij hebben de Teutonia Mistral S en deze bevalt meer dan uitstekend! Wat een heerlijk wagen.. Wel prijzig, maar je hebt wel waar voor je geld!

10. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Bij ons komt de Mutsaert er niet meer in, we hebben nu een 2e hands bugaboo gekocht en ik vind 'm heerlijk rijden. Mijn vriend en ik zijn beiden lang en hebben nergens last van.

Succes en ieder zal zijn voorkeur houden m.b.t. een fijne wagen, net als auto's;)

Liefs, Selma

11. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Jeuj!!! Eindelijk nog iemand met een teutonia!! :D hihi..
    Fijn is ie he?!
    (En niets duurder dan bijv. een bugaboo of stokke hoor!! ;) )
    Kan m echt iedereen aanraden, alleen kun je helaas niet overal kopen... ;)

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat en hier nooit meer in komt is een quinny speedi.

wat een K wager was dat zeg.
    eerst de bak snel te klein daarna kon fynn er niet goed in zitten.
    daarna kon hij niet genoeg rechtop waardoor fynn gefrustreerd raakte. een leuke wagen om te zien maar niet heel handig

13. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Ik lees veel klachten over de lage bak van de Bugaboo. Persoonlijk echt geen last van...
    Let er wel op dat het een heel handige en lichte wagen is om in de auto te krijgen! Da's ook wel fijn bij rugklachten.

14. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik vind alle moderne wagens oerlelijk...
    babykamertjes zijn altijd zo 'cute' en dan ineens wel zo'n hypermodern spacewagen kinderwagen..:(

Dus ik heb het uiterlijk naast me neergelegd, en we gaan gelijk voor de lelijkste: De stokke xplory 2010.

de 2010 heeft gelukkig wel een ruimere boodschappentas onderin i.p.v. dat 'bakje'. dus nu evenveel boodschappen'ruimte' als de moderne genoten.

Verder heeft hij voor mij een aantal grote voordelen dat andere wagens gewoon helemaal niet hebben!

- Er is een zomerset voor te koop. Een lichtere kap met doorluchting, doek die over de buggy heen gaat, parasol, en doek die lekker zit voor blote beentjes enzo. (ideaal voor het tropische klimaat hier!)

- Hij is in hoogte te verstellen, dus je kind zit op een terrasje, uit eten, op visite gewoon op tafelhoogte! en later bij groter zijn zet je het weer laag zodat het kind er zelf in en uit kan stappen.

- Hij is niet zo groot en lomp, en niet zwaar. (veel wagens wel vind ik)

- Er is een reiswieg voor, en er kan een maxi-cosi op.

- Er is een koffer voor te koop om hem met vliegen mee te vervoeren (en dat ding heel blijft)

- kind kan naar je toe of van je af zitten, en bij bijde ook daadwerkelijk meer zien dan knieen! (dus in de dierentuin hoeft het niet telkens opgetilt e.d.)

kortom, voor mij de beste keus...

De wagen die ik eventueel in overweging had was anders de maxi-cosi Mura. maar die vind ik veel te lomp, en DIE zitting vind ik pas lelijk! het is eigenlijk net een rolstoel waar het kind eerst te klein voor is... plus dat de zitting erg 'kuiperig' is..

15. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg

Hier sluit ik mij helemaal bij aan!!

16. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Hebben jullie geen last van die stang tussen de benen bij de stokke?
    Nichtje heeft er ook eentje en beebie pastte met een kleine 5/6 maand niet meer in de bak, mede doordat er zo'n inkeping zit voor de duwstang...

Heb zelf ook stokke overwogen, maar mij werd m afgeraden omdat ie vreselijk is om mee door het bos te wandelen...

17. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Nee, eigenlijk nog nooit last gehad van de stang tussen de benen. Nou was Jason maar een kleine baby dus hij paste lang in de bak.

Om in het bos te rijden zijn er inderdaad betere wagens. Als je heel veel naar het bos gaat zou ik hem inderdaad niet nemen. Hoewel wij wel eens zijn geweest en het zeker te doen is. Maar het is een echte stadswagen. Als wij naar het bos gaan nemen we altijd dede rugdrager mee. Voor ons is dit dus nooit een punt geweest om hem niet te kopen.

18. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hoi
    een paar pagina's terug vroeg iemand naar de easy walker sky.
    Die hebben wij en ik vind het een erg fijne wagen. Rijd erg soepel en nu met de wandelwagen inzet vind ik hem ook nog steeds erg fijn.
    Ik vind het dus een aanrader maar moet zeggen dat ik niet veel ervaring heb met andere kinderwagens.

19. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Volgens mij klopt niet alles wat je zegt.

- Er is een zomerset voor te koop. Een lichtere kap met doorluchting, doek die over de buggy heen gaat, parasol, en doek die lekker zit voor blote beentjes enzo. (ideaal voor het tropische klimaat hier!)
    Dit heeft de bugaboo ook hoor. Een andere kap met UV bescherming en een parasol.

- Hij is niet zo groot en lomp, en niet zwaar. (veel wagens wel vind ik)
    Volgens de verkoopster is de bugaboo de lichtste van alle wagens

- Er is een reiswieg voor, en er kan een maxi-cosi op.
    Hebben volgens mij alle wagens die er te koop zijn.

- kind kan naar je toe of van je af zitten, en bij bijde ook daadwerkelijk meer zien dan knieen! (dus in de dierentuin hoeft het niet telkens opgetilt e.d.)
    Kan bij meerdere wagen van je af zitten en naar je toe. In hoogte te verstellen dat klopt wel.

20. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo,

ik heb een mooie kinderwagen gezien op internet nog niet heel veel te koop in nederland de "icandy peach" ik vind hem erg mooi.
    als we een goede echo hebben gehad gaan we hem denk ik wel even bewonder!
    kent iemand deze kinderwagen?

Deel Deze Pagina