Welke kinderwagen heb jij? Tevreden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Angel78, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij hebben de Mutsy Transporter.
    Tot 3 maanden was het een supergoeie kinderwagen. Was leuk geprijst (aanbieding), makkelijk in te klappen en rijdt fijn.
    Helaas voor ons was dochterlief met 3 maanden helemaal klaar met dat liggen, ze pikte het echt niet meer dat ze niks kon zien (begon met 2 maanden al, maar we hebben het weten te rekken). Dan kun je dus die buggy-inzet er op doen, alleen... in de Transporter hangen de kindjes er in het begin in (ik geloof dat de 2011 daarin beter is geworden?) en ik vond het helemaaaal niet leuk dat ze van me af zat in plaats van naar mij toe.
    Dat laatste wist ik van te voren, maar toen dacht ik: ach, dat is voor mij vast erger dan voor haar, ze zal het superleuk vinden om de wijde wereld in te kijken. Maar met 3 maanden kon ik dat echt nog niet over m'n hart verkrijgen hoor. Achteraf gezien wilde ik dus dat ik een kinderwagen had gekocht waarbij je wel de mogelijkheid hebt dat ze naar je toe kunnen zitten.

2. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben ook de mura 4. Echt een aanrader! ben heel tevreden. Ik 'baal' zelfs dat we straks een duo wagen nodig hebben omdat ik de mura zo mooi en fijn vind! Maar die houden we er ook zeker wel bij!

Voordelen:
    - erg compact in te klappen, zitje en wielen kunnen er allemaal af.
    - erg makkelijk in en uit te klappen
    - zitje kan beide kanten op
    - zitje kan erg plat
    - wagenbak is één van de grootsten. Hier tot goed 7 maanden in gelegen!
    - rijdt soepel en is lekker wendbaar
    - grote luchtbanden, waardoor ie ook op ruig terrein lekker rijdt
    - 4 wielen, ivm stevigheid
    - stoer stuurtje, houdt hij ook altijd aan vast!
    - stoer uiterlijk

1 nadeel: wij hadden de wagen uit 2010 en hadden erge problemen met de kap. Koop je ook een model uit 2010, dan even goed kijken of je nog een nieuwe kap kunt krijgen uit 2011 of 2012, want die zijn beter! Zijn ook gratis geleverd aan alle mensen die erom gevraagd hebben. :)
    Maar waarschijnlijk heb je daar niet mee te maken. :)

3. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier ook een mura 4 en sluit me helemaal aan bij de vorige reactie.
    Ben er dan ook erg blij mee!
    Wilde zelf vooral een wagen waarmee je lange wandelingen kunt maken, ook in bijv bosgebied, en dat gaat prima met deze wagen!

4. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Hier ook de mura 4 uit 2010. Wij hebben een nieuwe zonnekap geleverd gekregen, die werkt prima. Ben ook erg tevreden.

Ben nu zwanger van de 2e en als alles goed mag gaan, schelen ze waarschijnlijk 18maanden. Twijfel dus of ik nu straks een duo wagen moet. Eigenlijk vind ik dat niets, zo'n groot ding ben zo blij met mijn mura. Ik heb gelukkig nog de tijd om een oplossing te bedenken. Wat doe jij misa?

5. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Thnx dat had ik al gehoord ja!! Das 1 van de redenen waarom we m hebben gekocht. En omdat je uit zoveel kleuren en patronen kan kiezen, kan je echt een unieke wagen uitzoeken:D

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben de Beebop, een bugaboo look-a-like. Vooral gekocht om de prijs, de goed hoog verstelbare duwstang en dan nog steeds voldoende ruimte loopruimte voor die lange latten van mijn man (hij is 2m). en heel belangrijk de grote wagenbak aangezien ik lange kinderen krijg en die anders zo uit de wagenbak zijn gegroeid (Lieze was 54cm bij geboorte) Nu een paar dagen in gebruik en bevalt goed :D. Hij klapt lekker klein in en is licht, klapt makkelijk in.

Omdat de jongste twee 18maanden schelen hebben we ook nog een duowagen, de kees twin (hadden we al bij nr 3 en 4) ook ideaal, maar voor mijn nog ff te zwaar om te duwen ivm bekken.
    Wat van de Kees wagens weer heel fijn is, is de service van Happy Baby. Wij hadden de duowagen altijd in de schuur staan waardoor het weer erin is gekomen, heel zonde. Maar voor een kleine prijs (45euro) konden we een gehele nieuwe bekleding bestellen.

7. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik heb de mutsy transporter en heb er geen dag spijt van gehad. Ik kan eigenlijk geen punt vinden wat ik er minder of niet goed aan vind. Het enigste wat dan een inieminie minpuntje is, is wat NooNoo ook al zei over dat je kindje van ja af zit. Verder een heerlijke racebak. :D

8. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mutsy Slider Purple.

Erg fijne wagen, rijdt heerlijk lekker stevig voor als we in het bos wandelen. grote ligbak incl matrasje en dekbedje. zitgedeelte kan naar je toe en van je af....mijn dochtertje ligt er heerlijk in, slaapt er ook goed in. duwstang is lekker hoog te verstellen. mooie kleuren. De voetenzak hebben we er ook bijgekocht en die is helemaal gevoerd.....warm!

bevalt prima!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben ook een mutsy. De 4-rider, denk ik. Hij heeft in ieder geval vier wielen. Hij bevalt ons heel goed. Fijn dat de wandelwageninzet naar je toe en van je af kan. Fijn dat je de voorwielen indien nodig vast kunt zetten. De kinderwagenbak zat ook vrij hoog op de wagen, dat was voor ons ook fijn. Andere wagens vind ik soms zo laag.

De wagen is niet klein als je hem inklapt, dus dat kan een nadeel zijn. (Ons stoort het niet zo, grote auto.) En wat is soms lastig vind is dat de achterwielen vrij breed zijn, ze steken aan de zijkant uit zeg maar. Ik bots daardoor wel eens tegen dingen aan. Maar misschien ligt dat ook wel aan mij en niet aan de wagen. :p

10. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Hier ook deze wagen en hij is heerlijk!
    Ook een model uit 2010, maar wel geen problemen met de kap gehad :)

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij hebbend de Joolz Day. Hij rijdt heerlijk... in de huiskamer ;):D Nog even wachten en dan ook met een baby erin :)

We zijn tot nu toe iig erg tevreden. Maar ik denk dat je met kinderwagens in die prijscategorie ook bijna niet een echte miskoop kunt doen. Ze zijn allemaal goed, alleen de ene past iets beter bij hoe jij 'm wilt gebruiken dan de ander.

12. djjazzy

djjazzy Lid

17 aug 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben ook een Joolz kinderwagen.
    Dikke tevreden en een aanrader :)

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Yep, hier ook en zeer tevreden.

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier ook de Mura 4 om precies dezelfde redenen! Geweldige kinderwagen. Ik ben er zo blij mee.

15. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

#55 Gelukkig11, 6 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2011
    Wij hebben ook de Mura. Vriend en ik stonden mijlenver van elkaar mbt de eisen aan een wagen, Uiteindelijk na lang bakkeleien kwamen we tot een compromis, de wagen moet aan 5 punten voldoen.
    1- luchtbanden, leek ons het meest comfortabelst voor het kind
    2- zitje van je af en naar je toe
    3- kinderzitje moet volledig plat kunnen, indien kindje te vroeg uit de kinderwagenbak zou groeien
    4- stabielste frame die wij konden vinden
    5- het in- en uitklappen moet zelfs ik, als technisch nitwit, kunnen doen zonder vooraf een gebruikshandleiding te lezen

Qua grootte en mooiheid hebben we toegegeven, omdat wij beide in een grote auto rijden en dit geen issue zou zijn en qua mooiheid; tja het gaat uiteindelijk om het zo comfortabel mogelijk maken van je kind; dan maar een iets lelijkere wagen (wilde zelf voor de Teutonia of Joolz Earth gaan). Overigens zeg ik hiermee niet dat andere wagens niet comfortabel zijn, alleen in ons optiek is de Mura het comfortabelst.

16. Wij hebben de Stokke, toen gekocht vanwege de hoogte en mijn man vond alle andere kinderwagens lelijk. Stokke heeft ook wel nadelen maar het grootste voordeel is toch echt de hoogte. Zoon vindt het daardoor nog prima om erin te zitten. De buggy is hij heel snel zat maar in de Stokke wilt hij wel uren zitten :)
    Als ik nu kon kiezen had ik voor de Joolz gekozen, die vind ik nog net wat mooier dan de Stokke. Helaas werd die 2 jaar geleden nog niet verkocht.

Nadeel van Mura is geloof ik dat ie wel breed is. Bugaboo vind ik ook een mooie wagen, maar zo laag!

17. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Afgelopen zaterdag de paarse stokke besteld. We moesten sowieso een hoge wagen ivm rugproblemen bij mij en met van alles getest te hebben kwamen we bij de stokke uit. Functioneel en licht, gemakkelijk in en uit elkaar en moet zeggen dat de kleur en model me ook wel aansprak. Kan nu niet meer wachten tot hij binnen is (pas begin januari maar we kunnen het nog naar eerder verzetten en denk dat ik dat toch ga doen).

18. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

In ons woonkamer staat sinds een maand de mutsy 4 rider single spoke met luchtbanden. We hebben voor deze wagen gekozen omdat deze makkelijk te verstellen is van hoogte (mijn vriend is heel lang en ik heel klein) en we vinden de kinderwagen gewoon erg mooi. Verder vind ik de boodschappenmand die je los kan kopen echt ideaal. Ons kleintje is er nog niet, maar ik denk niet dat ik er spijt van ga krijgen.

19. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    wij hebben een bugaboo cameleon en zijn zeer tevreden, zou echt geen andere willen. Als ik kijk naar onze buren en vrienden die met andere wagens soms lopen te klungelen...heerlijk, hebben wij niet.
    Hebben gekozen voor deze wagen:

- erg compact in te klappen
    - superlicht, met 1 vinger kun je bijwijze de wagen besturen. Doordat de wagen licht is is het makkelijk om de wagenbak er af te halen, tis absoluut niet zwaar
    - makkelijk in en uit te klappen, en wagenbak erop te zetten is met 1 handeling gedaan
    - grootste reiswieg
    - wagenstang te verstellen zodat je naar je kindje kijkt of je kindje naar voren

en zo zijn er nog meer pluspunten;)

20. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Hallo meiden,
    fijn dat deze topic er is, want ik ben op zoek naar een fijne en compact inklapbare kinderwagen, ikzelf vind de joolz day erg mooi.

Ik zie een aantal van jullie praten over een kleine auto, maar niet welke:( Ik heb een citroen c1 en de wagen moet daar achterin redelijk in kunnen, wellicht hebben jullie tips!

Deel Deze Pagina