welke kinderwagen hebben/willen jullie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamanien, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldsword85

goldsword85 Nieuw lid

13 feb 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben lang getwijfeld tussen de Mima Xari en de Joolz, heeft iemand ervaringen met de Mima? Ik twijfel over het stoeltje dat niet meegroeit met de baby. Waarschijnlijk gaan we voor de Joolz, nu alleen de kleur nog...zoveel mooie kleuren, lastig! Helemaal nu de Tailor ook erbij gekomen is.

2. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er meerdere uitgeprobeerd.

- Bebies First (erg goedkoop, en dat merkte je ook aan de kwaliteit...)
    - Maxi Taxi (gekocht voor de maxi cosi, heel oud, volgens mij niet meer verkrijgbaar)
    - Mutsy Spider (Fijne wagen, maar zitting kan niet naar je toe en de achterwielen waren wel erg breed waardoor je in winkel/supermarktens vaak niet overal makkelijk doorheen kon)

Nu heb ik deze wagens:
    - Quinny Zapp (blij mee) en heb nu de Xtra zitting erbij (zitting van je af, naar je toe en verstelbaar)
    - Quinny Buzz4 die ik nu weer ga gebruiken met de nieuwe compleet inklapbare reiswieg (van de mood geloof ik). Hele fijne wagen!!

3. a flower

a flower Actief lid

13 aug 2013
    295
    0
    16
    Wij hebben voor een 'nuna ivvi' gekozen.
    Het heeft een ruime boodschappenmand onder, rijdt licht, en de banden kunnen niet lek. Ook is het een prima wagen voor m'n man die lang is.

We hebben een combinatie besteld bij de babydump, dus we kunnen er al een buggy van maken, hebben een voetenzak en een uv werend netje en regenhoes voor de kap. Ook kan de kap wat verder naar onderen toe, wat ons ook wel handig leek. Kan niet wachten tot de wagen over 3 weken bij ons thuis wordt afgeleverd! :D

4. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier ookal meerdere geprobeerd:

- maxi cosi mura 3: vond ik niet handig voor in de stad, best zwaar en niet zo wendbaar. Duwen vond ik ook best zwaar. Had m overgenomen van een collega.
    - bugaboo bee: tijdje geleend, lekker licht karretje. Vond in en opvouwen soms gedoe, zitje werkte niet altijd mee.
    - stokke scoot: heerlijk stadskarretje en compact en makkelijk op te vouwen. Heeft wel moeite met stoeprandjes.
    - bugaboo donkey: nu net aangeschaft met t oog van een 2e op komst. Wat een heeeerlijke wagen! Duwt licht, lekker wendbaar en de zitjes kan je met 1 hand ook loshalen. Voor in de auto mee te nemen heb je wel een flinke kofferbak nodig.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

De stokke scoot is een stokke xplory dark navy geworden :)

6. mamanien

mamanien Lid

12 jan 2014
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    Fijn om over alle ervaringen te lezen. Ik heb nu mijn keuze beperkt tot 2 opties:
    de joolz day earth of de bugaboo buffelo. Ik heb gehoord dat de joolz minder lang mooi blijft dan de bugaboo. Iemand ervaring?

7. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Ik heb een quinny freestyle gekocht op marktplaats, helemaal compleet en maar voor 1 baby gebruikt: 130 euro! :D
    Ik vind het persoonlijk belachelijk om zoveel geld voor een nieuwe uit te geven...

8. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb een Bugaboo gekocht via marktplaats en ik vind hem geweldig!

9. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wij hebben de mutsy evo, erg fijne wagen!

10. Menvra

Menvra Lid

14 feb 2014
    7
    0
    0
    Ik lees even mee en maak notities ;)

11. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Ghi ghi ik blijf bij mijn mutsy 4 rider light weight met heerlijk grote boodschappenmand.

12. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    vandaag de bugaboo buffalo getest in de winkel,,,,,jeetje wat is die groot zeg!
    De grote voorwielen staan bij t draaien helemaal naar voren en t zitje is heel groot. Er kan een kindje tot makkelijk 20kilo in zei de verkoper, maar als je er een kindje van een half jaar inzet zie je de uk niet eens.

De mutsy Igo kan heel handig ingeklapt worden, maar toch niet ons ding. We gaan toch voor de Joolz, was in veel opzichten echt heel fijn

13. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Wij hebben de Joolz Earth Turtle green, helemaal verliefd op de wagen. Klein op te vouwen en rijd fijn (nog niet in gebruik, maar over een paar weken wel!)
    Nadelen zijn er ook, klein boodschappenmandje en je moet nog extra adapters voor de maxi cosi erbij kopen, ook niet elk type maxi cosi past erop! De citi past niet, wij konden gelukkig met iemand ruilen voor een cabriofix

14. Username

Username Niet meer actief

Joolz Day in antraciet. Heerlijke wagen :)

Bugaboo vind ik prachtig maar erg laag, wij zijn allebei lang. Stokke vind ik een hele lelijke wagen en van de wagens van Mutsy word ik ook niet blij. Ook gekeken naar de Easywalker, mooi, maar vrij zwaar en dat is in combinatie met mijn gezondheid niet handig.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit model wordt al heel veel jaar niet meer gemaakt. Wij hadden hem voor ons zoontje die nu 12 wordt en een paar jaar erna kwam er een ander model. Als je echt een freestyle hebt is hij zeker al 9 jaar oud. Betwijfel dus of hij echt maar voor 1 kindje gebruikt is en denk eerlijk gezegd niet dat je de tweede eigenaar bent.

En belachelijk om veel geld uit te geven, ik denk dat dat per persoon zal verschillen. Mijn vriendin gebruikte de kinderwagen nooit. Wij elke dag zeker 4 keer. Wij vonden het daarom belangrijk iets te kopen waar we echt tevreden mee waren en waar ook nog garantie op zat.

16. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn voor de Joolz Day gegaan. Opa en oma wilde de helft betalen dus dan kan een duurdere wagen wel. Maar bij ons was de compactheid echt een issue (een Ford Fiesta en Fiat 500 voor de deur, niet bepaald de standaard luxe gezinswagen). Ik was helemaal weg van de denim uitvoering, dus nu staat hij hier! En ik vind de Joolz ook gewoon prachtig, vind het wat 'strakker' in de stof zitten dan andere wagens.

17. Jongemama0

Jongemama0 Nieuw lid

15 feb 2014
    1
    0
    0
    Volgende maand de Joolz Day bestellen voor de kleine man, een duur ding maar oh zo fijn! De antraciet met zilveren frame. :)

18. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ik zou de joolz fab krijgen bij mijn vorige zwangerschap. Had em al besteld en na de ma zouden ze de wagen vast houden tot dec.. helaas niet gered om opnieuw zwanger te worden en dat drie maanden te blijven. Nog steeds ben ik helemaal weg van de joolz fab, dus hou zeker tweede hands sites in de gaten. Joolz is lekker hoog, klein inklapbaar. En rijd super. De fab heeft dan nog een mooi uitstraling ook.

Deel Deze Pagina