Tips ledikant schuren en lakken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door VrouwtjeTheelepel, 7 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeTheelepel

VrouwtjeTheelepel Actief lid

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Hoihoi,

Onder invloed van die fijne hormonen vind ik geen enkele kant en klaar gekochte babykamer uit de winkel mooi. Na lang zoeken heb ik op Marktplaats de perfecte babykamer gevonden die zo'n beetje alle boxen aantikt, alleen is de laklaag op sommige plekken helemaal door.

Het is een blank eiken set die ik helemaal wil opschuren en dan weer blank wil lakken. De lak die er nu op zit moet er dus echt helemaal af. De rechte stukken heb ik nu eerst geschuurd met P80 en ga ik later nog een keer fijner doen, maar heeft iemand ervaring / tips met die akelige ronde spijltjes van een ledikant? Met de schuurmachine (zo'n "driehoekige") kan ik niet rondom de spijlen komen. Is dat een kwestie van met de hand ploeteren, of heeft iemand de gouden tip?

En als we dan toch bezig zijn met tips: in welke (blanke) lak kan onze kleine spruit tzt het best z'n tandjes zetten? :D

(Voor/na fotootjes van je eigen lak/verf/klus project als voorbeeld mogen uiteraard geshowd worden :cool:)

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik wilde perse een ronde box. Maar die was bruin en hij moest perse wit. Vriend heeft dus 48 spijltjes geschilderd :o:. Hij had de box echt helemaal uit elkaar gehaald en een soort van ingenieus iets gemaakt waarmee hij de spijltjes een voor een aan de schroeftol bevestigde. Schuurpapiertje in de hand, spijltje erin en de schroeftol aan :D ging als een tierelier.

Verder geen tips, maar wens je wel veel succes!

VrouwtjeTheelepel vindt dit leuk.
  3. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Ik heb ook een tweedehands babykamer zelf opgeknapt. Wel in een kleurtje. Gebruikte abbondanza soft silk verf. Krijtverf met lak er in verwerkt die zowel geschikt is voor kind als de zwangere moeder :thumup:

Deel Deze Pagina