Welke kinderwagen kies jij?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Langmuts, 1 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik had een wagen nodig waarin ik 2 kindjes makkelijk in wou vervoeren wat ook niet veel plaats in beslag neemt. Ik heb de hauck duett 2. Kan zowel voor 1 als 2 kindjes en ziet er leuk uit.

    Edit: en laag budget. Hij kostte me nieuw 350€
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    Een maxi cosi mura kan helemaal plat, heeft een grote bak en kan je ook mee i het bos enz.
    Ik vond het een fijne wagen :)
    Denk dat je die wel kan vinden voor die prijs
     
    AnnevandePol en Langmuts vinden dit leuk.
  3. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik had voor de 1ste ook een Maxi Cosi Mura. Fijne stevige wagen en idd via marktplaats zeker niet te duur!
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  4. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ben dit keer voor de Joolz Geo gegaan. Ben ervoor gevallen vanwege de ruime bak onderin en de hoogte. Verder vind ik het design ook mooi.
     
    Flamingo1990 en Langmuts vinden dit leuk.
  5. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Wij gaan voor de Joolz Geo.
     
    Marsepein, Flamingo1990 en Langmuts vinden dit leuk.
  6. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Wij hebben Maxi Cosi Stella en kan helemaal plat. Wij gebruikten het zitje al vanaf 4 maanden omdat E. absoluut niet in de bak wilde.

    Nu gaan we er misschien een topmark 2 combi bijhalen. Maar dat zal pas na de bevalling zijn, nu nog even wachten of het een zinvolle aankoop zal zijn.
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  7. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.658
    204
    63
    Parttime logistiek
    Ik heb de Mutsy Transit besteld. Vond deze een redelijk grote bak hebben vergeleken met andere en het buggy gedeelte kan helemaal plat dat was echt een eis die eraan moest voldoen. Anders viel de wagen al af.

    Omdat ik bij de vorige wagen ook zn zitgedeelte had die niet plat kon waarvan ze als nog in een soort zithouding zitten. Vond ik niet prettig voor mijn zoontje die 4 maanden was.

    En op marktplaats onder de 200 euro te vinden is.
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  8. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.078
    113
    Hulpverlener
    Wij hebben de silver cross pioneer limited edition. Wij hebben deze wagen gekocht omdat het een stevige wagen is met een grote boodschappen mand onderin en hij reed lekker en is makkelijk in elkaar te klappen voor in de auto.
     
  9. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb 5 jaar geleden voor mijn zoontje de Joolz Day gekocht. Deze is zeer goed bevallen en ga ik nu ook weer gebruiken voor ons dochtertje dat binnenkort geboren wordt.
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  10. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ik ging voor de Joolz Geo. Maar gisteren naar Babypark geweest en hij viel tegen qua gewicht, hoe die rijdt en hoe inklapbaar hij is. Wel mooi design. Mijn advies zou zijn om daar naartoe te gaan en gewoon te gaan rijden met een kinderwagen. De uppavista baby was het meest praktisch en erg licht. Maar onze keus is uiteindelijk gevallen op een Bugaboo Fox. Die neemt qua onderstel gewoon weinig ruimte in beslag en rijdt ook erg lekker. Wel helaas wat prijzig.
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  11. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Ja die is heel fijn.
    Grote bak, ruim zitje, handig meerijdplankje, stuurt hee licht en fijn.

    Sommige mensen vinden de wiegbak wat laag zitten, maar voor een baby is dat nog niet zo belangrijk, maar voor een peuter, die toch al gauw 15 kilo weegt, is het handig als die zelf het stoeltje in kan klimmen. Bij de cameleon is dit heel makkelijk. Spaart je rug!
     
    Nina Sanders, Langmuts en Rosy90 vinden dit leuk.
  12. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.756
    113
    Overijssel
    Tja, ik had toendertijd een mutsy van een collega overgenomen. Snap die idiote bedragen voor een wandelwagen ook echt niet. Heel fijn ding was het en omdat ik er maar 100 euro voor had betaald hoefde ik ook niet superzuinig er mee te zijn.
    Na 3 jaar gewoon weg gedaan dus geen centje pijn. Ik zou mp gewoon in de gaten blijven houden.
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik heb de Cameleon blend. Geweldig fijne wagen. Beste koop ooit. Zoon zit er met zijn 2 jaar nog in, maar vanaf november bouwen we de stoel weer om naar wieg v zijn broertje. Anders had hij er makkelijk tot 36 mnd in gekund. Veel fijner dan de buggy (maar wij hebben wel de hele voetenzak set erbij).
    Wil je echt maar 100€ uitgeven v een wagen? Mijns inziens is het echt een investering. Ik denk dat je voor die prijs niet al te veel moet verwachten of gewoon enorm mazzel moet hebben:cool:
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  14. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wij hebben een Mutsy EVO Farmer. Moeten helaas nog wel even wachten voordat we 'm echt kunnen gebruiken :roflmao:
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  15. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Deze hebben wij ook gehad.

    De wagenbak is echt heel groot, grote luchtbanden dus perfect voor onverhard.
    Wij hebben twee honden dus hij moest wel mee kunnen op de bospaden en dat ging zonder problemen.
    Maar ook op de verharde paden reed hij prima.

    Vind het niet de mooiste wagen om te zien; maar wel praktisch en dat was voor ons het belangrijkste.
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  16. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Hier allemaal Bugaboo wagens gehad. Super tevreden over dat merk. Is het geld het echt waard.
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  17. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Hier hetzelfde.
    Ik heb de cameleon plus. Dat was een special edition met een zwart metalen buisframe. Zoontje zou er nog prima in kunnen en de wagen is niet anders dan als nieuw in gebruik.
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Jep hier ook. Ook met zwart frame en bruine lederen details. De blend was ook een limited!
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  19. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    @Nina Sanders op mp zijn de cameleons met gemak in prima staat te krijgen voor 100,- (tenminste , ik vind er genoeg)

    Mijn voorkeur gaat naar de fox/buffalo, maar die zijn moeilijker te vinden en inderdaad wel duurder.

    Weet gaan dus even zien welke het gaat worden :) maar tegen die tijd show ik hem hier uiteraard :p
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oke, nou geluk hebben dus! Hier gaat de Cameleon na deze baby ook de deur uit, maar no way voor 100 euro ;)
    Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij een limited variant hebben met bijpassende set (voetenzak + binnenvoering, ik weet niet meer hoe dat heet, maar het is zeg maar de binnenkantbekleding van de stoel, snap je wat ik bedoel, + bijpassende gebreide deken). Wij hebben de wagen straks zeker ruim 4 jaar gebruikt en ik vind het zo'n ongelofelijk fijne aankoop dat ik hem (serieus!) met pijn in mijn hart weg ga doen.
    Het is ook meer het gevoel erbij. Ik ben er zo aan gehecht.. word al bijna verdrietig als ik eraan denk.
    Maar het is het eerste grote ding dat we kochten tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik durfde toen niks te kopen en we hadden een zwaar traject achter de rug.. maar het was onze droomwagen en we hebben m gekocht toen ik 15 weken zwanger was. Er is geen dag geweest tot de geboorte dat ik niet even heb gekeken en gevoeld aan de wagen. Stom he, maar ik ben er emotioneel erg aan gehecht. En toen was ons mooie mannetje daar eindelijk :-D. Zucht,.. misschien ga ik er zelf nog wel in liggen :roflmao:.

    Nee even zonder af te dwalen, als je de kans krijgt zou ik zeker voor een Bugaboo gaan. De blend vond ik een erg fijn model: lekker ruim, maar wel erg wendbaar, voor alle terreinen geschikt en ik met mijn 158 cm kan hem prima in en uit de auto krijgen..
     
    Langmuts vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina