Welke kinderwagen kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door baby4me, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Ik moet er ook nog een aanschaffen, maar dat van die bak vond ik ook erg belangrijk. Bugaboo zit vind ik behoorlijk laag bij de grond. en ohja, ik vind het ook makkelijk dat onder de wagen nog genoeg opbergruimte is.
    Volgens mij is Mutsy ook nog een van de goedkopere (onder de merken dan) Heeft iemand ervaring met Koelstra?

    Groetjes
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Mutsy heeft ook de Mutsearts geloof ik. Lijkt erop maar is net even anders ;)

    Dat van die levertijd van Mutsy...
    Die van ons was er met 8 wk al.
    Het frame was toen niet goed geleverd...verkeerd stickertje op de doos ... en het nieuwe frame was er met 2 wk (zou ook 8 wk duren)...
    Is dat zo gauw al gestegen of ligt het er misschien aan waar je je wagen besteld?

    Het advies was bij Prenatal wel:
    Als je weet wat je wilt: BESTELLEN
    Ach...en waarom ook niet....
     
  3. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Volgens mij is dat toch hetzelfde :(

    Mutsy is ook een behoorlijk duur merk, volgens mij te vergelijken qua prijs met de quinny (wij betaalden tenminste ook dik 600 euro voor onze muty 4-rider singele spoke.)

    Wij hebben hem trouwens naar alle tevredenheid, alleen een probleempje met een voorwiel wat zwabbert, vandaag er mee terug gegaan en ik krijg (zonder problemen,had niet eens de bon bij) een nieuw onderstel. Is nl een kinderfout in de fabricage en is inmiddels bij de nieuwe wagens verholpen. De fabriek is alleen nu dicht dus ga ik over 3 weken terug, oude onderstel inleveren, krijg dan een leenonderstel mee en 2 weken later een nieuwe ;)

    Mijn vriendin heeft een koelstra maar die is al wel weer 2,5 jaar oud. Maar ze is er nog steeds tevreden over. Enige nadeel vond ze dat er bijna geen kiddyboard te vinden was wat achter die wagen schijnt te passen.
     
  4. stampertje

    stampertje Niet meer actief

    Een vriendin van mij heeft een quiny (oud model 4 jaar oud). Hier was ook moeilijk een kiddyboard voor te vinden. Misschien dat het met de nieuwere modellen makkelijker te vinden is.

    Liefs
     
  5. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    wij hebben de adventure swivel

    vriendin van me heeft me ook,loop er regelmatig mee,ik vindt m heerlijk rijden.
    ik heb m gekocht bij burgerhout voor maar 299'-

    * kinderwagenbak
    *zitting om,om te bouwen tot buggy
    *voetenzak
    *regenzeil
    *dekbedovertrek voor in de wagen

    dat zat er allemaal bij
     
  6. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    ook wij hebben een mutsy 4rider single spoke besteld. Luchtbanden en leren handgreep.

    Super mooie wagen, stuurt erg licht en wendbaar, opbergruimte en niet te duur. is toch al gauw ruim 200 euro goedkoper dan een bugaboo. Mutsy is idd een onderdeel van mutsaert. Mutsy is zeg maar de hippe versie. Net iets makkelijker inklapbaar en het verschil zit hem in het zitje. Wij de mutsy is dit een echt zitje met model en bij de mutsaert is dit stof die, door hem aan de wagen te bevestigen, vorm krijgt.

    Wij vonden de mutsy een stuk mooier. :)
     
  7. supertallie29

    16 aug 2006
    72
    0
    0
    wij hebben vandaag een kinderwagen gekocht.
    We hebben gekozen voor de quinny speedi pappillon...
    Supermooie wagen en hij was in de aanbieding...
    Voorwiel kan je trouwens vastzetten met zwaar terrein...
     
  8. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Is toch altijd handig ervaringen van anderen te horen. Meer reacties blijven altijd welkom!

    Groetjes,

    Baby4me

    PS is er al eens iemand bij Babypark geweest? Wat zijn jullie ervaringen ermee?
     
  9. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    heel vroeg in de zwangerschap, terwijl ik er dus nog helemaal niet mee bezig was geweest, kwam ik een reclame tegen van de beebiesfirst,
    daar ie zo enorm goedkoop was , vergeleken bij de rest, ben ik op het internet gaan lezen, en zag hier best wel veel positieve ervaringen mee,
    aangezien die advertentie maar vh weekend duurde heb ik hem dus maar in een opwelling gekocht,.....

    voor zover ik het kan zien, is het een goede wagen voor een redelijke prijs van 129 eurootjes :)
    mocht het in de praktijk een rotding te zijn, dan koop ik een 2de handse,... maar zover ik hoor en zie zijn de eigenaars tevreden
     
  10. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik dacht dat die 299,- waren....dat is wel een goeie aanbieding zeg! Waar heb je hem vandaan?
     
  11. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Het is echt erg maar ik weet niet welk merk we hebben, hihih
    Foto staat wel in mn album hoe hij eruit ziet.
    Wij hebben gekeken hoe die rijd,
    verstelbaar in hoogte
    regenhoes
    zit gedeelte

    ohww en weet het niet meer, het is dan ook al een hele tijd geleden dat we heb besteld hebben.
     
  12. San76

    San76 Actief lid

    2 jul 2007
    240
    0
    16
    Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de Bugaboo Cameleon, hij komt in week 37, er zat 10 weken levertijd op! We wilden eerst voor de Mutsy gaan vanwege het makkelijk inklapbare en dat ie fijn rijdt, maar ik kreeg hem niet opgetild om in de auto te leggen! Toen hebben we getwijfeld tussen een Bugaboo Gecko of Cameleon en uiteindelijk is het de Cameleon geworden. Net als wat andere dames hier zeggen: probeer gewoon in verschillende winkels wagens uit, de ene winkel zal je mss weer wat andere (extra) info geven dan de andere en idd, met een testbaan kun je zelf proberen, al hebben wij m gekocht in een winkel zonder testbaan.
    Veel succes er mee! :D
     
  13. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Kan dat ook nog als je hem al 9 maanden in gebruik hebt (en dus nog langer in bezit?
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    jaja de stokke explory staat inmiddels ook bij ons in de gang :)
    duurt nog eventjes voor we er mee "kunnen" rijden maar dat geeft niet

    grote nadeel vind ik dat hij erg duur is.
    maar wij hebben hem gekocht op een stand op de 9maandenbeurs waar we 20% korting op de wagen EN accessoires kregen.
    Blijft hij enorm duur hoor... maar tja eh.. hij is wel eh.. ja gewoon HET
    Gezien ons kindje eind september geboren word ontkom je niet aan dingen als "winterslaapzak" en dergelijke
    dat maakt het al gauw nog even extra duur ook.

    - Hij is heel simpel in hoogte verstelbaar
    (wij zijn niet superlang (beiden ong. 175).. maar groot genoeg om niet continu half op je knieen te willen om bij je kind te kunnen)
    bovendien is het volgens mij voor het kind ook veel leuker om andere dingen te zien dan enkel maar benen als je ergens rijd :)
    - multifuncti doordat je zowel reiswieg als maxicosi als buggyzitje erop kan zetten dus je bent wel in 1x klaar
    maarja.. dat is op zich niet heel bijzonder meer.. vrij veel wagens kunnen dit inmiddels
    - superstevig door allerlei extra veiligheidsgreepjes en gewoon een stabiel frame
    - handvat kun je wegklappen zodat je je kind gewoon bij kan schuiven aan tafel zonder dat het gek veel ruimte inneemt
    voor de terras/restaurantganger absoluut heel prettig want je klooit nooit meer met je kind op schoot of in een halfbrak kinderstoeltje
    en ook op visite bij mensen waar je normaal niet komt heb je een "kinderstoel" altijd bij de hand
    en het bergt natuurljk net ff makkelijker op als je minder ruitme hebt
    - onderstel kun je de achterste wielen naar voren klappen
    erg handig als je bijv. een trap op wil of een verhoging of iets dergelijks..
    het is even een handigheidje.. maar in principe hoef ej je kinderwagen niet los te laten hiervoor.
    1 hendeltje omzetten en dan met je voeten de wielen naar voren duwen
    dus je laat ook je kind niet per ongeluk vallen :)
    - goed in elkaar te klappen tot een handbaar formaat.
    - kind kan in het buggyzitje zowel met zn gezichtje als ruggetje je toe zitten.
    afhankelijk van de leeftijd kijken ze liever naar een bekende of gewoon de wereld in.. dat kun je dus gewoon aanpassen naar behoefte :)
    - bijzonder wendbaar
    (laatste kinderwagen waar ik hiervoor mee reed met een klein nichtj.. was echt NIET te sturen... )

    enige is dat ik denk dat het niet ultiem handig is op bos/strand
    je kan in principe gewoon met 2 wielen rijden op losse ondergrond
    maar volgens mij heb je heel snel dat je kogellagertjes vol zand en dergelijke zitten.
    gelukkig kunnen de wielen er gewoon af dus kun je dat ook gewoon weer schoonmaken na een dagje blubber :)

    en 1 ding behoeft zeker geen discussie.. je moet wel maar net het budget er voor hebben.

    wij hoefden de kinderkamer verder niet te betalen en waren vrij snel verslingerd aan de stokke dus dat ging allemaal wel
    en nu staat hij in de gang.. en elke keer dat ik er langs loop heb ik een dikke grijns :)
    1 van de redenen waarom ik serieus amper kan wachten tot eind september :)
     
  15. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    missym ik had hem bij blokker gekocht
     
  16. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nadat ik hem kocht zag ik trouwens op de dappermarkt in adam, een wagen die geloof ik 40 a 50 euro duurder was, maar die was helemaal toppie,..
    de bak was er met een klik af en heel makkelijk om te tillen, en het mooie was, dat je hem in verschillende standen kon zetten,....
    tevens kon je de bak en het wagentje , van je af of naar je toe zetten,..
    alles was echt heel simpel te doen en was echt toppie,...

    maar ja had er toen al eentje, anders had ik waarschijnlijk die genomen,..
     
  17. Niet meer actief

    @Saskia78, bedankt voor je uitgebreide recensie, nu ben ik helemaal zeker dat we de Stokke gaan kopen haha. Verder hoor ik namelijk allemaal maar negatieve reacties, vooral van mensen die m zo vreselijk lelijk vinden :D

    En ja, duur is ie zeker, daarom kopen wij 'm op mama-maandag bij Prenatal, dan krijg je op alles 10% korting (in de vorm van waardebonnen). En je krijgt er sowieso ook al 10% op de wagen zelf, dus dat is wel mooi meegenomen. We krijgen de wagen op zich van mn ouders, maar dan met aftrek van de korting, anders werd het ze iets té gortig haha
     
  18. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik ga ook voor de Stokke, maar die 10% kortig is helaas op alles behalve Stokke... Het schijnt dat er geen korting op Stokke gegeven mag worden. Je krijgt trouwens wel voor 10% waardebonnen.

    Maar, zo vreselijk veel duurder dan andere wagens (Quinny, Bugaboo) is de Stokke toch niet? Ik denk dat ik er geen winterslaapzakje bij koop omdat het wiegje sowieso al een waterdicht afdekdingetje heeft en tegen de tijd dat mijn projectje in de wandelwagen zit, is het alweer zomer.
    Die assecoires zijn trouwens ook leuke cadeautjes om te vragen aan andere mensen. Dat gaan wij ook doen met alle losse triptrap-onderdelen.
     
  19. Niet meer actief

    Hmm ons is verteld dat het wél voor de Stokke geldt, ik heb er zelfs nog speciaal naar gevraagd. Toch nog s vragen dan, vreemd hoor...
     
  20. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    de buzz...Heerlijke wagen :)
     

Deel Deze Pagina