Welke kinderwagen kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door baby4me, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jenm

    jenm Actief lid

    23 jul 2007
    140
    0
    0
    Apeldoorn
    ik heb de quinny speedi sx,
    ik vond deze mooi, en lekker handig omdat je de maxi cosi er ook op kunt zetten en ik vond hem ook licht rijden.
     
  2. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    kun je eens meten hoe groot de kinderwagen bak ervan is. ik heb t idee dat deze nl best klein is in vergelijking met andere wagens.
    en hoe gaat t in en uitklappen?
    is deze wagen ook geschikt voor ruwer terrein zoals bos etc?
     
  3. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    iemand ervaring met x-adventure quick silver?
     
  4. Wij hebben een pericles evolution III (little star, mokka) en zijn hier ook heel tevreden over! Plooit groot op maar dat wisten we van op voorhand.
    De draagwieg kan ook in de wagen gebruikt worden wat voor lange afstanden wel handig is.
    http://i42.photobucket.com/albums/e322/ ... e20211.jpg
     
  5. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    mooie wagen. waar heb je die gekocht? Wat koste hij?
    hoe is hij mbt ruw terrein en in en uitklappen?
     
  6. Op de website http://www.periclesbaby.com kan je meer (en groter:) ) zien.
    Hier in België kan je de wagen in praktisch elke kinderwinkel kopen, maar in Nederland is dit merk blijkbaar niet zo gekend.
    Wij hebben voor deze wagen met 4 wielen gekozen (je hebt hem ook met 3) omdat we veel vertoeven op hobbelig terrein en dit weekend is hij voor het eerst gebruikt geweest op hobbelig terrein en ik moet zeggen: super! Hij blijft even zacht rijden! De voorwielen draaien een beetje mee, ze staan niet vast. Persoonlijk ben ik niet zo een fan van 3-wielers dus daarom hadden we voor de deze gekozen.
    De duwstang is ook verstelbaar. In- en uitklappen gaat als een fluitje van een cent, is echt niks aan.
    Wij hebben hem zo gekocht: onderstel + reiswieg + buggy + parasol + verzorgingstas+ voetenzak en die prijs lag rond de 1000 euro. (exact op de euro af weet ik het niet meer)
    Ik ben er alvast heel tevreden van! ;)
     
  7. ah, ik zie dat op de website bij 'dealers' alle verkooppunten staan.
     
  8. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    die pericles is toch wel erg prijzig...

    heb nu mn oog laten vallen op de x-adventure pulse...iemand die daar al ervaring mee heeft?
     
  9. Niet meer actief

    Nog even een update mbt de Stokke kinderwagen bij Prénatal.

    De 10% die je 'normaal gesproken' op een wagen krijgt, geldt dus niet voor de Stokke, wel voor de Bugaboo, Mutsy etc. De 10% die je ivm de MamaMaandag krijgt, geldt wél voor de stokke, die geldt namelijk gewoon op het totaalbedrag op je kassabon.

    Ik heb wel de beide kortingen gehad, omdat ze het mij dus blijkbaar gewoon verkeerd verteld hebben (en ik m'n poot stijf gehouden heb). Maar het scheelt toch weer 90 euro.

    In principe is de wagen inderdaad overal even duur, maar veel zaken doen toch nog wat aanbiedingen. Het babyhuys in Harderwijk had onlangs een aanbieding waarbij je 130 euro korting kreeg op de stokke, das toch weer mooi meegenomen!

    Wij hebben 'm in elk geval gisteren besteld.
     
  10. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    @Joldeg: gaaf dat je hem hebt besteld! Hoe lang is de levertijd? Ik begreep dat je normaal gesproken voor 10% cadeaubonnen krijgt. Dat is dus geen echte korting, maar een cadeautje.. Maar, misschein dat die Denen daar ook niet meer intrappen.


    Welke kleur heb je genomen? Dat vind ik het enige nadeel van Stokke de kleuren zijn niet echt heel bjizonder. Ik denk dat ik voor de rode ga. Voor een meisje is dat leuk te combineren met oranje en roze en voor een jongen met wit en lichtblauw ofzo. Ik neem er dan ook geen slaapzakje bij, die koop ik denk ik van babynomade...
     
  11. marittt

    marittt Fanatiek lid

    26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Iemand ervaring met Koelstra? Daar hoor ik zo weinig over...
     
  12. Niet meer actief

    Wij zijn voor de turqoise gegaan. Dat was voor ons geen nadeel, want die kleur vonden we meteen al mooi, dus meer keuze niet nodig. We hebben alle accessoires in t kamertje ook turqoise enzo. We hebben er wel de slaapzak en de luiertas bijgedaan.

    Je krijgt de korting inderdaad in bonnen. Maar als je toch nog meer dingen nodig hebt, maakt dat niet uit. Wij hebben gewoon flink zitten rekenen en hebben eerst het eerste deel afgerekend, toen kregen we een flink aantal bonnen en daarmee hebben we de rest afgerekend. Op die manier is het toch eigenlijk wél een korting.
     
  13. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    heb inmiddels de X-adventure Pulse getest en lijkt een super wagen. Enigste nadeel is dat hij door kleine voorwieltjes niet geschikt is om mee in t bos te wandelen dus nu twijfelen we heel erg of we hem wel moeten kopen.

    Iemand advies?
     
  14. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
  15. ImaaN

    ImaaN Actief lid

    9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    owww zit nog steeds te twijfelen tussen quinny speedi xs en buzz :oops:
    weet t echt niet meer wil volgend week een kinderwagen kopen, maar weet niet welke.
     
  16. united

    united Lid

    24 aug 2007
    13
    0
    0
    Weststellingwerf
    Tsja welke kinderwagen is voor een ieder weer verschillend en ligt ook aan je eigen smaak en wat je er van verwacht en ermee wilt natuurlijk.
    Ik heb persoonlijk niet zoveel met Quinny,ik vindt het meer een dertien in dozijn kinderwagen.
    Je ziet ze overal en ik vindt zelf de mogelijkheden vrij beperkt.
    Ik heb zelf een Teutonia country.
    Deze wagen heeft vier wielen en alles zit erop en eraan.
    De duwstang is in hoogte verstelbaar en kan zelfs naar de andere kant van de wagen worden gebracht zodat de baby altijd uit de wind ligt.
    Hij heeft een groot boodschappenvak,een babytas die je eraanvast kunt drukken,een losse reiswieg en je kindje kan er toch zeker wel tot een jaar of vijf inzitten.
    Hij is supersterk en heeft terreinbanden dus is ook geschikt voor in het bos of op bobbelig terrein.
    De vering is geweldig en hij duwt ook heel licht.
    Echter niet zo goedkoop maar het schijnt de rolsroyce onder de wagens te zijn.
    Ik ben in elk geval erg tevreden en mijn derde kindje zal er ook in liggen.
    http://img204.imageshack.us/img204/3805 ... tryxh9.jpg
     
  17. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    dan zou ik voor de speedi kiezen...is toch beter met de grotere luchtband voor...meer wendbaar etc.
     
  18. debie

    debie VIP lid

    5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ik heb juist voor de buzz gekozen ipv de speedi.
    De buzz kan je namelijk de buggy 2 kanten op zetten, naar je toe of van de af, dat kan bij de speedi niet, en de buzz is kleiner optevouwen, en ik heb maar een yaris, dus handiger
     
  19. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    @Maritt: wij hebben een Koelstra kinderwagen. Van iemand uit de familie overgenomen dus zelf nog niet echt ervaringen mee. Maar hij beviel goed volgens mij.
     
  20. Premama

    Premama Actief lid

    19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben een firstwheels gekocht; ik hoor er weinig over, maar wat ik hoor is positief! www.firstwheels.nl
     

Deel Deze Pagina