Welke kinderwagen met honden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jon80, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jon80

jon80 Lid

11 sep 2009
    44
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ruim 10 weken zwanger, vorige week hebben we de 1e echo gehad en ukkepuk doet het. We mogen de 27e weer omdat ukkie niet stil zat en dus niet helemaal optimaal gemeten kon worden ;).

Om goed voorbereid te zijn, zijn we ons aan het orienteren op een goede kinderwagen. We hebben 3 grote!! honden waar uiteraard veel mee gelopen word, langs het kanaal, door het bos, over de hei, door de wijk, etc. De kinderwagen die wij zoeken moet dus handzaam en wendbaar zijn en niet al te licht. We hebben een grote auto dus het is niet heel belangrijk dat hij makkelijk mee kan, ik neem aan dat bijna alles past in een mondeo station.

We komen zelf steeds uit bij de Maxi Cosi Mura 4, die schaffen we dan aan met reiswieg, normale zit en autozitje en nog wat accesoires. Iemand ervaringen hiermee of tips voor een andere geschikte kinderwagen?

Groeten,
    Esther

2. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Absoluut de Maxi Cosi Mura (4)! Wij hebben een erg lompe Boxer en deze wagen is echt bestand tegen zijn lompe gedrag. (hij is voor de rest heel lief voor Tes hoor!;))
    De Mura is echt een hele fijne, degelijke en stabiele wagen. Goed voor bos en strand en in de stad. Ik vind het alleen een groot nadeel dat hij best zwaar is en niet al te klein in te klappen is. Maar daardoor valt ie ook niet zomaar om.
    Ik zou zeggen, voor jullie is de Mura echt een hele goede keuze. (ik lijk wel op een Mura-verkoopster :p) Zelf zou ik een volgende keer toch voor de Bugaboo gaan (en dan vooral door de zwaarte en de grootte) maar voor jou met 3 honden is het echt een superwagen denk ik!

3. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik zou wel voor een 4 wieler gaan. Ik heb een Quinny Speedi en als mijn honden allebei ergens anders heen willen, kantelt hij wel eens (natuurlijk niet zodat de baby eruit valt). Ik heb trouwens 2 engelse staffords, kleine hondjes veel kracht.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb de Mutsy 4-rider single spoke en die is ook perfect. Wij wandelen wat af met onze hond en dat gaat allemaal prima. Hij is goed stabiel. Inderdaad niet zo heel compact op te klappen, maar wij hebben ook een grote auto, dus ook geen probleem.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    #5 Sarah84, 15 okt 2009
    Laatst bewerkt: 15 okt 2009
    Ik heb een Queeny Speedi..en ik vind hem super...hij is hier nog nooit gekanteld...ook niet met twee honden...heb er zelf 1..maar mn zus heeft een new foundlander en die loopt ook wel eens mee...

Wat ik het voordeel vind van de Speedi is dat je hem echt op veel terreinen kan gebruiken...gewoon in de stad...en in het park en bos gaat ook super! Zandpaadjes gaat hij ook gewoon super overheen!

Ik vind hem dus super!

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hier de quinney speedi en loopt heerlijk wij hebben een bullmastiff ernaast lopen aardig lomp ding met een behoorlijk kracht erin. en nog niet gekanteld hoor!!

7. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Wij hebben ook de Quinny speedi. Elke dag gaat mijn man tenminste een uur, maar vaker 1 1/2 uur met de kleine en de hond wandelen en nog altijd is het een perfect ding (15 maanden later). Kan echt tegen een stootje, kan op elk terrein, super wendbaar. Die van ons wordt echt afgebeuld ;)

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

een vierwieler, maar kijk wel goed uit welke. mijn neef en zijn vrouw hebben een enorme en enthousiaste hond en hebben een vierwieler gekocht (weet niet welke) maar mijn driewieler (quinny's) is veel stabieler....

9. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik heb de Joolz, een vierwieler en ik vind het een super wagen!
    Ook goed te besturen in het bos en stabiel. Ik denk dat je zoiezo met een vierwieler wel goed zit hoor. Als ie teminste een beetje stevige banden heeft.
    Succes met zoeken!
    bar

10. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Wij hebben ook een hond en mede daarom ook gekozen voor een stabiele en stevige en makkelijke wagen om mee te wandelen.
    Wij kwamen ook uit op de mura 4. We hebben een testritje gedaan met beide wagens maar de 4 wieler is makkelijker mee te rijden met een hond aan je hand dan de 3 wieler.

Ik zou in ieder geval kiezen voor een 4 wieler.
    Succes met het kiezen van je wagen.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wat ik trouwens ook nog erg fijn vind aan de quinny speedi is dathij met 1 hand makkelijk te besturen is! Elk bochtje gaat super gemakkelijk!

12. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Zoals al gezegd is is een vierwieler toch wel ideaal met honden.
    Wij hebben ook 2 honden(boxer,jack russell) en hebben bewust
    voor een 4 wieler gekozen omdat die over het algemeen stabieler zijn.
    Wij hebben de Mutsy Transporter ook omdat die heel compact
    in te klappen is en niet zo zwaar.
    En ik moet zeggen hij rijdt geweldig ook op bospaden ed.
    Succes met het uitzoeken van jullie ideale wagen.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zelf hebben we de Quinny Speedy (3 wielig) omdat we die goed konden overnemen van een nicht van vriendlief. Is een stabiele wagen met honden, maar zou zelf geloof ik bij nieuw kopen oid toch kiezen voor een 4wieler.

14. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Een vierwieler! Wij hebben de quinny buzz, een driewieler en dit is niet ideaal met onze grote labrador. Ik heb al vaak gehad dat hij bijna omkantelde, zelfs zonder de hond.
    We hebben nu een urban jungle en deze is echt super, maar dit is dan weer wel een dubbele wagen.
    Zou zeker geen wagen nemen met maar één voorwiel!

15. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    de buzz heeft een geen lucht banden he!!! dus rijdt sowieso al anders, al ik met de wagen van me vriendin llop ook de buzz loopt het ook voor geen meter, en met de speedi wel

16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook de quinny speedi. Ik heb de hond dan in één hand (naja de riem dan) en de kinderwagen kan ik dan makkelijk met één andere hand besturen. Door de bochtje gaat super makkelijk. Heb ik mooi de controle over beide.

17. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Wij hebben ook de single spoke en ik vind het een goede, degelijke wagen met de wielen aan de voorkant die wendbaar zijn.
    Het lopen met de hond gaat goed met deze wagen.
    Ik ben erg tevreden :D

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht

Precies..dat bedoelde ik dus ook!

19. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Wij hebben de easywalker sky. Een driewieler dus. Maar met een grote bouvier en een trekkende rottweiler nog steeds makkelijk te besturen. Enige nadeel is dat de weg bij de berm hier een beetje naar beneden loopt en dan is het soms zwaar sturen. Maar verder makkelijk in alles

20. Aura

Aura Niet meer actief

Wij hebben precies hetzelfde (alleen dan 2 grote honden) en bij de prenatal raadde ze ons de urban jungle aan. Vond het wel een fijne wagen, alleen niet zo heel mooi. Maar voor in het bos enzo echteen 4x4 wandelwagen hahaha:D

Deel Deze Pagina