Welke kinderwagen ; modern, hardlopen , en bos?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door fitty, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Welke kinderwagen is geschikt vanaf het begin? heeft grote wielen? is modern? Kan je mee hardlopen oa in het bos ? maar ook mee de stad in ? :) ik zie door de bomen het bos niet meer :D

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik heb de mura 4.heeft 4 grote luchtbanden, vond ik idraal ook ivm bos en hobbelige wegen. Bovendien een grote bak zodat t kindje er lang in kan blijven. Wat modern is is een kwestie van smaak denk ik. Ik ben er nog steeds blij mee.

3. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Hardlopen met een kinderwagen?

4. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Er zijn andere wagens geschikt voor hardlopen, maar niet een 'reguliere' kinderwagen voor zover ik weet..

5. pocketsize

8 okt 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor hardlopen is het ideaal om 1 groot wiel voorop te hebben die je vast kan zetten. Hardlopen met de reiswieg vond ik niet zo'n geweldig idee, maar als je heel relaxed gaat kan het misschien wel? Zeker als kind een maand of 3 is.

De easywalker sky, of de phil en teds navigator zijn bijvoorbeeld geschikt.

Je hebt ook speciale hardloopbuggies of fietskarren die je om kan bouwen tot hardloopwagen (handig als je ook racefietst)

Oh en hardopen in het bos én met een wagen is wel een uitdaging zegmaar :) ik zou in eerste instantie toch kiezen voor de egale verharde weg.

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn man en ik zijn beiden fervente hardlopers, en zijn erg enthousiast over de easywalker sky. We zijn begonnen met de kinderwagenbak, en lopen nu met de buggyinzet. Het voorste wiel staat met wandelen in de zwenkstand, en met hardlopen vast. Dat is veel prettiger, omdat je dan minder hoeft bij te sturen met hardlopen. Wat ons betreft een pre voor hardlopen met de kinderwagen, en dat kon niet met alle (oudere) modellen van de easkywalker sky. Let daar dus op met kopen.

We hardlopen overigens het liefst op asfalt, met weinig bochten. Dat loopt ideaal. Wandelen doen we wel door het bos. Nu hij wat ouder is (buggy inzet), zou het wel kunnen door het bos denk ik. Maar toen hij nog veel kleiner was, was een egale weg wel noodzakelijk voor een rustig rondje hardlopen. Hij lag al snel lekker te slapen in de wagenbak. ;)

Mocht je een (helaas wat ouder) artikel willen lezen over hardlopen met een kinderewagen, dit is wel aardig: http://www.nienkebecker.nl/wp-content/uploads/2012/07/R2DMagazine_Hardloopbuggies.pdf

Mijn zoontje geniet trouwens van hardlopen. Hij heeft zelfs al wat wedstrijdjes "meegelopen" met de kinderwagen. Ideaal! :D

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Bugaboo heeft sinds kort ook een ombouwset (ik noem het vast verkeerd) voor hardlopen. Zie website.

8. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    bedankt voor alle reacties :) Micera ik heb net het artikel gelezen ; en de easywalker sky lijkt mij ook zeer geschikt :) dankjewel :)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Voor in het bos is een draagdoek nog idealer!

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Met een draagdoek hardlopen? :(

11. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Heeft iemand ervaringen met de Phil en Teds Explorer ? het model met de grote luchtbanden lijkt me ook geschikt om in het bos te wandelen en op geschikte wegen te hardlopen?

Deel Deze Pagina