Welke kinderwagen past in een nissan micra?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marinke84, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marinke84

    Marinke84 Actief lid

    10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

    Wij zijn de gelukkige bezitters van een nissan micra (2 deurs uit 1996) en zijn op zoek naar een kinderwagen die hier in past. Mag een ouder model van marktplaats zijn bijvoorbeeld. In principe staan alle opties open maar mijn voorkeur gaat wel uit naar het duurdere segment.
    Wie heeft er een micra en welke kinderwagen past er in?
    Heb niet echt zin om er een aan te schaffen en dat het dan niet past :)
    Bedankt!
     
  2. Ikapika

    Ikapika VIP lid

    21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mijn ouders hebben een Nissan Micra en onze Mutsy Igo past daar goed in.
     
  3. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik zou gaan uitproberen op de parking van een babywinkel. Althans zo heb ik het gedaan jaren terug bij mijn oudste. Zo wist ik zeker dat het goed pastte.
     
  4. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Waarom gaat je voorkeur uit naar het duurder segment?
    Ik zou zeggen, ga naar de winkel met de micra, zoek een mooie wagen en probeer of ie past.
     
  5. Marinke84

    Marinke84 Actief lid

    10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    #5 Marinke84, 21 jul 2014
    Laatst bewerkt: 21 jul 2014
    Bedankt alvast voor de reacties.
    Mijn voorkeur gaat uit naar het duurdere segment omdat ik die nu eenmaal mooier vind :D
    Maar het is vooral handig om te weten welke er wel (of niet) passen voordat ik allerlei kinderwagens in de achterbak moet proberen te proppen,
    Dan hoef ik sommigen dus ook niet te proberen...
     
  6. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe

    Gekke reden...
    Dus duurder is per definitie mooier... Wat is voor jou dan het duurder segment?
     
  7. Marinke84

    Marinke84 Actief lid

    10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    #7 Marinke84, 21 jul 2014
    Laatst bewerkt: 21 jul 2014
    Maagd wat is je punt precies?
    Ik vraag gewoon of mensen ervaringen hebben welke kinderwagen er in een micra past.

    Maar speciaal voor jou ter aanvulling, ik heb gekeken in de winkel en ik vind de duurdere modellen gewoon mooier. Niet per se omdat ze duur zijn. Maar wat mij betreft niet per se een vereiste. Mag dat van je?
     
  8. IngeM

    IngeM Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik had een micra uit 2001 en heb de maxi cosi mura 3. Het onderstel paste in de kofferbak en kon de hoedenplank gewoon blijven zitten, maar de achterwielen moesten er wel af. De reiswieg of stoeltje zette ik op de achterbank, maar als je de hoedenplank wel weghaalt past het vast ook nog bovenop het onderstel. Er pasten nog genoeg boodschappen naast het onderstel in de kofferbak.
     
  9. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij hebben een mutsy transporter (zelfde als de evo) en die kan heel klein ingeklapt worden.
    ik weet dat de bugaboo ook heel compact is.
     
  10. Marinke84

    Marinke84 Actief lid

    10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Dit helpt al goed!
     
  11. krijgertje

    krijgertje Bekend lid

    20 mei 2014
    531
    686
    93
    Hier een micra uit 93 en een mutsy transporter! De transporter kun je inderdaad klein opvouwen, maar dan nog zit de kofferbak vol met alleen het onderstel. Je zou de kinderwagenbak in de kofferbak kunnen zetten, en dan het onderstel opgevouwen op de achterbank, naast de maxi cosi, maar het past allemaal echt maar net! Ik zou ook gewoon even uitproberen op de parkeerplaats... Als we op vakantie zouden gaan zou het, samen met onze tent en andere spullen, absoluut niet passen.. Dus denk dat we tegen die tijd wel een goedkope buggy kopen die minder ruimte in neemt! Succes!
     
  12. qwertyui

    qwertyui Lid

    10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joolz moet ook passen, deze past ook in een mini ;)
     
  13. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wij hebben de bugaboo en die past in onze mini. Hij klapt redelijk klein in. Maar je kan ook gewoon naar een grote babywinkel gaan en daar passen in je auto.
     
  14. Sfd

    Sfd Lid

    4 aug 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Quinny buzz met opvouwbare reiswieg. Met de wielen eraf paste het in onze Nissan micra (1993) en we hielden nog ruimte over voor een paar tassen.
     
  15. Bookfairy

    Bookfairy Actief lid

    21 apr 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren een tweedehands Bugaboo opgehaald, en van het weekend ga ik kijken of hij in mijn Arosa past, ik vrees dat dat proppen gaat worden! :D
     
  16. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een Bugaboo Cameleon die in een Peugeot 107 past, er moet dan wel 1 wiel af, maar dat is een kwestie van 1 klik.
    Ik meen dat de Joolz ook zou moeten passen.
     
  17. Marinke84

    Marinke84 Actief lid

    10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga van het weekend eens op kinderwagenjacht :)
     
  18. Lindsje1982

    Lindsje1982 Actief lid

    1 jan 2014
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen micra maar wel een fiat 500 met inimini achterbak. De joolz past erin incl. de reiswieg. Moet ik wel een deel van de achterbank plat doen.

    Groter probleem was de maxi-cosi (cabrio fix) op de achterbank. Hij past net met een family fix basis. Vond ik wel zo handig aangezien er geen achterportieren in de auto zitten. Wilde een 2-way fix maar dat paste mooi niet. Gelukkig had ik vooraf al gemeten :D.

    Oh en kan alleen een bijrijder meenemen als deze met de knieƫn tegen het dashbord aan zit. Ik weet niet hoe de micra op dit gebied is qua ruimte?
     
  19. Bookfairy

    Bookfairy Actief lid

    21 apr 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh dat vind ik ook een goede tip! Ik wil ook nog zo'n base kopen, maar moet dus wel even meten welke erin past! Dank!
     

Deel Deze Pagina