Ik heb gelezen dat je kind vanaf 9 maanden of met 9 kilo in een vervolgstoel op de maxi cosi kan. Ik vraag me af: hoe kunnen kinderen zolang in de maxi cosi zitten als hun benen er al overheen hangen? Moet je hem dan niet meer achterste voren zetten? Anders past het toch niet? Mijn zoontje is nu 5 maanden en een week, maar hij is al 7,5 kg. Mijn moeder riep pas al dat ik een nieuwe autostoel moest kopen. Ik ben ook bang dat hij de 9 maanden niet haalt. Hij zit er ook echt helemaal samengepropt in. Vooral in de breedte past het allemaal niet zo goed meer. Zijn er meer mensen die eerder overgestapt zijn op de autostoel groep 1? En welke is dan het beste? Ik hoop dat hij snel goed kan zitten.
Als je baby met zijn/haar hoofde nog niet boven de rand van de maxicosi uitkomt dan volstaat de maxicosi nog!! Wij gingen ook (eigenlijk best trots haha) voor een autostoeltje kijken, want wij vonden dat hij daar wel in kon. Hij kon al zoooo goed zitten... haha nou dat werd ons toch nog wel even afgeraden i.v.m. veiligheid. We hebben de autostoel (Römer) toen wel alvast gekocht, maar die heeft nog een paar maand ongebruikt in de berging gestaan. Dus als het hoofdje als hij/zij erin zit nog niet tot de rand van de maxicosi komt dan is het nog veiliger in de maxicosi!
Ohja, dat de beentjes over de rand heen steken dat maakt niets uit. Voor de veiligheid is het beter om vanuit het hoofdje te kijken.
Ligtie dan met zijn beentje omhoog? Anders liggen de beentjes tussen de rugleuning van de achterbank en de maxi cosi? Want dat staat strak tegen elkaar?
Nee, ze trekken gewoon de beentjes in en liggen dan dus met een beetje opgetrokken beentjes in de maxi cosi. Het is echt heel erg af te raden om te vroeg over te gaan naar een opvolgstoel. In het geval van een aanrijding komt er dan veels te veel druk op het nekje, met alle enge gevolgen van dien...
Onze zoon is ook vrij groot en zwaar en ik had ook al snel het idee dat hij niet lekker meer zat in de mc. Ik heb het tot 8,5 maand kunnen rekken. Toen kon hij echt goed zitten en hij woog toen al 10 kg. Hij zit nu in een maxi cosi Tobi. Bevalt prima. Zoals al gezegd is, wacht met de volgende autostoel tot ze echt goed kunnen zitten en/ of met het hoofdje boven de rand uitkomen.
Met 5 maanden woog Lisa al ruim 9 kilo, maar het ging nog prima in de maxicosi. Nu is ze ruim 1 jaar en weegt weer ruim 9 kilo (sondevoeding, daarna zelf gaan eten en drinken en afgevallen en nu weer op gewicht) en ze is zo'n 74,5 cm lang en ze zit nog steeds in de maxicosi, gaat nog steeds prima. Maar binnen nu en een paar maanden moet ze naar een volgende stoel ivm haar hoofd die anders boven de rand uit gaat steken.
Die beentjes kunnen wel gevouwen De MC kun je niet andersom zetten, heb het een moeder eens zien proberen, en na 10 minuten maar verteld dat hij echt andersom hoort.. Wij zijn bij 9 maand en 11 kilo gewisseld. Hij was op dat moment echt te breed in zijn schouders. Met 7 maand begon dat al wat, maar dat was nog wel te doen door hem geen dikke kleren/jas aan te doen in de auto (wel deken erover). Zo hebben we het weten te rekken.
Ik hoop het nog een paar weken te rekken.. onze dochter past nog net in de mc (72 cm en 8900 gram), haar hoofdje zit 1 a 2 cm onder de rand..
ons mannetje zat met 7 maand echt klem in de maxi cosi en we zouden met 7,5 maand naar spanje gaan met de auto wat nu was het maar wij zijn heel goed voorgelicht en hebben uiteindelijk een stoeltje gekocht die geschikt is vanaf geboorte en het is een babystoel en opvolgstoel in 1 hij kan ook achterstevoren zeg maar, dus wij gingen naar spanje stoel is achterstevoren in de auto gegaan en meer had de ruimte en heeft heerlijk liggen tukken in de slaapstand toen was het net een maxi cosi alleen de beugel ontbrak zeg maar. maar een gewone opvolgstoel vond ik hem toen ook nog te klein voor het was bij ons alleen in de breedte dat hij klem zat hebben een zoon met zwemmersschouders
Benen trekken ze wel in hoor. Heb die van mij met 9 mnd in de opvolgstoel gedaan, maar alleen omdat hij zat te muiten in de mc. Als ik zou willen, zou het er nu zelfs (nog nét) inkunnen en hij is zo'n 88 cm lang.
Dan kunnen ze er echt lang in zeg! Ga het gewoon proberen vol te houden kunnen we nog ff sparen En het is wel fijn dat het zomer wordt, hij hoeft geen jasje/vest of dikke truien meer aan, daardoor kan hij natuurlijk weer wat losser zitten scheelt toch weer.
Heel verstandig! Zou het in elk geval tot minimaal 9 maanden proberen. Met 9 maanden kunnen ze vaak goed stevig zitten en zijn alle wervels en spieren al veel verder ontwikkeld.
Ik zou wachten. Mijn zoontje is nu bijna 9 maand maar nog geen 9 kilo en kan ook nog niet zelf zitten. Hou hem zo lang mogelijk in de MC. Totdat hij zelf goed kan zitten of zijn hoofdje er boven uit komt.
Ze groeien niet 2 cm in een week en daarbij groeit niet alleen hun bovenlichaam, dus je redt het zeker nog wel een paar maanden.
hie rnog steeds mc... ze is bijna 13 maandne geen 9 kilo en past nog prima.. we zit ze al een aantal maanden goed