Welke kinderwagen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Lynette84, Sep 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    wij zijn persoonlijk voor de quinny freestyle gegaan, heerlijke zware wagen om flinke wandelingen mee te houden en boodschappen mee te doen (geen auto om rekening mee te houden)
    was er wel een auto geweest zouden we voor de quinny buzz (4 wiel) gegaan

wij hebben bij babyentienerstore van alle merken de hoogte van de duwstangen opgemeten betreft lengte (manlief 1,96) en quinny had de hoogste hoogte die manlief fijn vond.
    ligbak zit ook lekker hoog
    verder vind ik de service van quinny ideaal
    kan je eigen kleuren combo maken

en vond hem het stevigst van alle nieuwe modellen

2. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    Als ik jullie was, zou ik toch naar een babywinkel gaan, liefst een beetje grote. Als je optijd gaat, valt de drukte nog wel mee. Stuur alle verkopers weg, en ga eerst zelf kijken, loop er mee rond, til em op, doe alsof er al een kind inzit. kortom, probeer! Als je ze zelf niet mag inklappen ga je daarna met de selectie die je hebt gemaakt, naar een verkoper voor hulp met inklappen. Alternatief is dat je je laat informeren op 1 of 2 wensen, daarna iedereen wegstuurt, en dán gaan proberen. Wij hebben het op de eerste manier gedaan, koste 3 uur, maar toen waren we wel klaar!

3. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Wij hebben ook een quinny, en mijn vriend (inmiddels ex) is ook heel erg lang, er zit een mogelijkheid op om de stang eruit te trekken maar dat vind hij juist helemaal niet prettig. En inderdaad iedereen geeft adviezen maar je moet toch zelf proberen wat je prettig vind, en uitproberen welke het beste in je auto past! Succes

4. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

Oct 12, 2008
    181
    0
    0
    wij hebben ook een mutsy slider gekocht dit had de voornamelijkste reden dat mijn man ook ruim 2 meter is.
    de winkel waar wij hem hebben gekocht adviseerde deze ons ook want een bugaboo is dan niet echt comfortabel en alle wensen die jullie hebben heeft deze kinderwagen

5. lvdm

lvdm Niet meer actief

Ik zou ook gaan voor de Mutsy Slider. Heeft alles wat op jouw lijstje staat. Is compacter in te klappen dan de Bugaboo en ook veel makkelijker. Bak is hoger en hij is wat 'steviger' en stabieler dan de Bugaboo.

Wij gebruiken 'em nu 10 weken en hebben er ontzettend veel plezier van. We gaan regelmatig op pad en zijn elke keer weer blij dat hij zo ontzettend makkelijk in en uit te klappen is. Terwijl ik heel regelmatig ouders zie klungelen met de Bugaboo, dat lijkt me geen handig systeem.

Quinny vond ik er persoonlijk een beetje gammel uitzien, alsof het heel snel kapot gaat.
    Stokke vonden we supermooi, maar daar zit maar heel weinig vering in (kindje ligt meer te schudden in de bak) en we vonden het wandelwagenzitje er niet comfortabel uitzien voor de baby.

Alle overige wagens vonden we lelijk :D

Maar zoals al eerder gezegd, je moet gewoon zelf eens gaan kijken en uitproberen.

6. Estha

Estha Actief lid

Nov 12, 2008
    487
    4
    18

Inderdaad! Deze hebben wij ook en wij zijn er helemaal tevreden over!!!

7. Bunnymoeder

Feb 20, 2009
    87
    0
    0
    Kijk ook even of je een winkel kan vinden met een soort van teststukje. Heel veel wagens rijden namelijk heerlijk op de gladde winkelvloer (vaak zeil ofzo). Ik vond de Stokke bv. helemaal leuk en handig omdat je kind zo hoog zit. Toen wij echter op een teststukje met klinkers gingen rijden vond ik de bak veel teveel schudden en dat leek me niet comfortabel voor de kleine. Bovendien vond m'n man het niet fijn rijden dat geschud. Daarna hadden we de Quinny Buzz uitgekozen omdat die zo mooi en makkelijk in elkaar klapt. Helemaal handig. Echter volledig overtuigd van deze keuze gingen we thuis nog even het internet op om te kijken of we ergens een aanbieding konden scoren. Wat we toen niet allemaal lazen over de Buzz. Vooral de ervaringen van ouders waren niet super. Nu is dat altijd persoonlijk maar de bak is erg klein en veel kinderen zijn dus snel uit de bak terwijl ze nog niet kunnen zitten. Onze kleine wordt begin november geboren en omdat we allebei lang zijn verwachten we wel een lang kind. Het zou dan mooi zijn als hij in iedergeval de hele (koude) winter goed beschermd in de bak kan liggen. Wij hebben dus na uitgebreid speuren en 2 voorlopige keuzes, nu definitief gekozen voor de Maxi Cosi Mura 3.
    Moraal van het verhaal: het maakt niet uit wat je kiest, als je maar meerdere bronnen raadpleegt, bv. eigen ervaring in winkel met meerdere ondergronden, ervaringen van anderen checken enz.
    Zoveel mensen, zoveel meningen. Succes met je keuze

8. chevenne

chevenne Fanatiek lid

May 17, 2009
    1,073
    0
    0
    Voor hetzelfde dilemma gestaan. Ik ben 1.84 en kon met de meeste wagens wel uit de voeten, maar mijn vriend is 2.04. Er bleef bar weinig keuze over. De Mutsy Slider en de Teutonia Lambda waren hoog genoeg qua duwstang. De Teutonia bood veel meer comfort, is zeer eenvoudig in te klappen en niet zwaar. Ook handig is dat er voldoende afstand tussen de duwstang en de wielbasis zit, waardoor je niet daarop gaat staan. Grotere mensen nemen ook grotere stappen ;)
    Wij hebben deze wagen besteld.

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Mijn vriend is ook 2 meter, en wij hebben een mutsy 4-rider single spoke. Ik vind zelf de bugaboo ook wel mooi en handig, maar die hangt gewoon te laag bij de grond. Dan moet mijn vriend op zijn knieeen gaan zitten om onze zoon erin te leggen, bij wijze van spreken.
    Wij hebben gekeken naar alle punten die je noemde, maar dus ook naar hoogte. De stang van de mutsy is hoger dan van de andere merken en de bak hangt hoger. Dat was voor ons het belangrijkst.

Overigens: als je echt wilt wandelen op het strand kan je beter een goede draagzak of draagdoek kopen (ik wil nu de beco butterfly II gaan kopen - te gebruiken van de geboorte totdat je kind een paar jaar oud is). Er bestaat volgens mij geen kinderwagen waarmee je echt goed op het strand kan lopen...

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Voor diegenen die een Teutonia overwegen en het niet erg vinden even de grens over te rijden naar Duitsland......alle Teutonia kinderwagens zijn daar ca. de helft (!) goedkoper! En ze hebben enorm veel keus uit voorraad!

11. Bgw

Bgw Actief lid

Jan 5, 2009
    101
    0
    0
    Hoi,
    Wij hebben de easy walker Quatro besteld bij de Prenatal. Volgende week zaterdag 25 % korting op alle kinderwagens, ik zou dan zeker ff langsgaan. Wij betalen hem dan ook volgende week. In de winkel uitgeprobeerd. Mijn vriend is 1.96 m. en vond hem prima, de duwstang zit op een goede hoogte en hij rijdt ook lekker soepel, ook met 1 hand. Door de 4 wielen ook een goede stabiliteit. De reisweig zit ook iets lager, maar bij lange na niet zo laag als bij de Bugaboo. Kijk anders ook even op de site van kieskeurig.nl, hier staan veel beoordelingen van verschillende type wagens.

12. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

Sep 27, 2008
    1,039
    0
    0
    Wij hebben een teutonia wagen, wel uit NL, dus best prijzig, maar toen 25% korting, dus viel mee.

Vond deze het prettigste rijden, heel stabiel en onderstel is lekker licht en makkelijk inklapbaar. Keuze uit vele kleuren en wat ik erg handig vindt is de ruime boodschappenruimte eronder. Die vind je niet veel meer. het onderstel is ook niet heel breed waardoor het weinig ruimte inneemt in de auto en huis.

13. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Hier de Quinny Buzz. Onderstel past achterin de C2!! Was voor mij een voorwaarde. Het schijnt één van de meest compacte wagens te zijn.

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben de quinny speedi en die loopt heerlijk op veel terreinen...wij wandelen ook met de hond en deze wagen gaat dan lekker hoor!

Hij is alleen erg groot als hij opgeklapt is!

Hier moeten de wielen eraf wil hij in de kofferbak passen....wij hebben ook niet zo'n grote kofferbak namelijk!

Ik las dat iemand schreef over de Concorde Neo (ofzo...) wat handig is bij die wagen is dat de wandelwagenbak goedgekeurd is als autozitje...dus in het begin kan je je kindje gewoon daarin in leggen en hoef je niet naast je maxi cosi je wandelwagenbak mee te nemen...je kindje kan wel in de maxi cosi op de wagen....maar het is natuurlijk beter als ze gewoon plat liggen...helemaal als je lang op pad gaat!

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ow.....en hij heeft idd een duwstang die goed verstelbaar is! Erg makkelijk!

16. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wij zijn eerst gaan kijken waar mn man achter paste (ook 2 meter) en dat ging dus echt niet achter de maxi cosi he! De bugaboo ging goed en de mutsy ook. (de mura dus echt niet!) De mutsy heeft de bak dan ook hoog, maar wij zijn toch voor de bugaboo gegaan omdat we die fijner vonden aanvoelen!

17. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    1,473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Hoi Dames,

Bedankt voor alle info.
    We zijn gegaan voor de Maxi cosi Mura 4. Zeer klein op te vouwen en goede loophoogte voor me vriend en mij.

Share This Page