Hoi zwangeren Ik vroeg me af of navelbandjes nog steeds nodig zijn? Of zijn steriele gaasjes voldoende? Liefs
Hoi Lady26, Je hebt alleen nog maar steriele gaasjes nodig (en alcohol) Sommige mensen gebruiken ook wel navelbandjes, maar is niet meer nodig in het pakket. Wel genoeg steriele gaasjes. Groetjes Claire
Het idee is dat met een gaasje en alcohol het "stompje" sneller droogt en afvalt. Wij hebben dus ook geen navelbandjes meer gebruikt.
hier wel navelbandjes in huis maar nog nooit gebruikt waar het voor dient ..ik gebruikte ze voor als ze een spuitje kregen ..nam het nat en koud mee in een zakje en vreef dan over de plek en liet hem tot thuis er op zitten ..en hier hebben ze nooit na pijn gehad van de spuit ..daar vind ik deze dingen ideaal voor....
bij ons zijn nooit navelbandjes gebruikt, ook geen steriele gaasjes met alcohol.. Navelstompje moest aan de lucht drogen..
Ik heb ze 2x wel gebruikt en vond ze heel fijn. Je doet het bandje over het gaasje met watten, dan blijft dat beter op zijn plek zitten en komt er ook geen bloed of id op de kleding.
Ik heb ze bij de oudste wel gebruikt maar toen het navelstrengetje eraf was gevallen maar dat kwam doordat ze een uitpuilend naveltje had. Dus 2 euro uitkoken laten afkoelen en die tussen het navelbandje doen.
Ik heb het destijds nagevraagd bij onze kraamhulp en zij vertelde me dat de navelbandjes niet meer gebruikt worden. Gaasjes + alcohol is voldoende
Ok bedankt voor jullie reactie's ik ga ze dan ook maar niet kopen. Beetje zonde als ze toch in de kast blijven liggen. Liefs
ik had navelbandjes gekocht maar net zoals alle anderen..... niet gebruikt. De gaasjes en alchol is voldoende.
Ik ben een kraamverzorgende van de jonge stempel haha en gebruik ze ook..Heb ze bij mijn dochter ook gebruikt,het huidje bij haar navelstomp hing er een flink stuk uit en nu heeft ze een mooi plat mininaveltje!Ook bungelt de navel en het klemmetje niet zo los en is toch een stuk prettiger voor de kleine uk