Hier nog een Maxi Cosi Mura!! En dan het vierwielmodel! Topwagen, kan overal mee naartoe en doet het heel goed op landweggetjes en bospaden! En ziet er ook nog eens stoer uit!!
Als de kinderwagen licht van gewicht moet zijn raad ik je echt de bugaboo aan deze is ook heel klein met inklappen.
Wij zijn in 2008 voor de Joolz gegaan omdat deze licht en klein op te vouwen is (reed toen in een oude mini Maar oohh wat een drama hebben we met dat ding gehad. Duidelijk een eerste model met kinderziektes! De reiswieg en dekje paste steeds niet goed op elkaar, tot 3x toe een ander dekje en uiteindelijk een nieuwe reiswieg gekregen omdat we een prototype bleken te hebben, maar die oplossing kwam pas na 8 maanden tobben en onze man eigelnlijk al niet meer in de reiswieg ging. Het frame is ook 2 x terug geweest omdat deze aan 1 kant ging doorhangen en niet meer wilde inklappen! En Joolz, nooit een excuus of goedmakertje gestuurd!! De meiden van de Prenatal schaamde zich dat ik zovaak moest terugkomen dat ik van hen een bon voor 25,- euro kreeg. Nu zwanger van de tweede, de Joolz staat nog kapot te zijn op zolder, maar ik ga MP wel op voor een degelijk merk! Joolz is en blijft prachtig om te zien, maar mooi van verre is in dit geval verre van mooi!
Hmm Zo te lezen is het echt een lastige keuze want zo'n wagen bevalt of heel goed en past bij je eisenpakket of 3 x niks..
Heb je geen bekenden met een klein kind in de buurt waar je de wagen even van mag proberen? Is en blijft heel lastig een keuze te moeten maken als je ze niet kan proberen.
Wij hebben deze week een X adventure Swirl gekocht via MP Ook waren we aan het kijken voor een quinny buzz, maar uit eindelijke toch de X adventure geworden. Ik vind dat hele prettige kinderwagens, wel een beetje lomp en zwaar met in klappen, maar zodra je er mee loopt.... super!!!
Heb je geen familie in Nederland? Die misschien ook nog beetje verstand/ervaring heeft met kinderwagens? Dan zou ik via marktplaats hun laten kijken en op laten sturen; en zou dan echt de bugaboo kopen!!
We hebben een Mutsy, maar het ligt er inderdaad net een beetje aan wat je wil. Mutsy vind ik er fijn in gebruik, rijd soepel, duwstang kan hoog (handig als je lang bent) en voor ons de grootste plus: de kinderwagn bak is vrij groot. Groter dan bv de quinny, en onze dochter was vanaf de geboorte al lang. In de Mutsy kon ze gelukkig nog redelijk lang liggen.
Als je een wagen zoekt die goed te gebruiken is op hobbelige weggetjes zou ik gaan voor een wagen op luchtbanden. Een heleboel wagens die nu 'in' zijn vallen daarmee af maar gelukkig blijft er ook nog een heleboel over Mutsy heeft vrijwel altijd luchtbanden, de maxi-cosi mura, de easywalker ook, de quinny (ook van maxi-cosi trouwens) heeft bij sommige modellen luchtbanden. X-adventure is wel lekker goedkoop maar het frame gaat na een jaar minder stabiel worden... dus in dat geval, goedkoop = duurkoop... Ik weet niet of je ook door zand ed moet lopen maar in dat geval kan je beter een driewieler kopen dan een vierwieler maar als dat niet hoeft is een vierwieler stabieler.
je kan ook even op kieskeurig.nl kijken, daar kan je ook gebruikerservaringen lezen en staat alles van de wagens netjes op een rijtje
Kan iemand mij vertellen hoeveel een complete kinderwagen ongeveer weegt? Dus buggy bak en maxicosi samen met het frame?
Gaat het om de verzendkosten? Ik weet dat het in een pakket tot 40 euro gaat. Ik geloof dat we het toen we alles in het vliegtuig meenamen (had het verspreid zitten, dus pin me er niet op vast) op zo'n 16 kilo kwamen. Buggaboobak, frame, adaptors en maxicosi cabriofix.