Wat is straks leuk om kado te vragen als we eventueel weer een dochter krijgen? Bij een jongen zal ik namelijke kleertjes vragen en echte jongensdingen. Maar voor een meisje vindt ik het moeilijk. Heb alle kleertjes en andere dingen van mijn dochter bewaard. wie tips?
Onze tweede is ons tweede zoontje. Ik wilde eigenlijk geen kado's want dat betekende nog meer knuffels, doekjes, kleertjes etc en we hadden al zoveel! Wij hebben toen bij de geboortekaartjes kaartjes bijgevoegd van oxfamnovib. Daar konden mensen n 'kraamkado' uitzoeken, zoals n geit, n schoolpakket, een boot etc in allerlei prijscategorieen... Bij ons was t n groot succes! Zo hebben we ons geluk n beetje kunnen delen...
Ik heb geluk dat de meeste fam/vrienden een goede smaak hebben en kan ik dus met een gerust hart kleertjes vragen. Maar als ik sommige vrienden mag geloven, durven ze echt geen kleertjes te vragen omdat sommige fam.leden met de meest vreemde creaties aankomen. Als mensen echt aan mij vragen wat ik wil hebben, durf ik wel te zeggen: een bon ofzo. Zal het alleen niet vanuit mij zelf aangeven. Verder heb je al inderdaad zoveel van je vorige kindje. Blijft lastig
hier net bevallen van een 2e dochter. wij hadden ook allesbewaard van 1e dochter veel kadobonnen en geld gekregen verder van schoonouders een nieuwe buggy, me ouders een loopplank voor achter de kinderwagen verder nog geen idee omdat er nog veel bezoek moet komen
Ik heb een lijstje gemaakt met dingen die ik nog niet heb en graag zou willen hebben. Wij hadden bij de eerste bv. geen MaxiCosi omdat we geen auto hadden (leenden soms eentje), dus nu hebben we die wel en vragen we bijvoorbeeld adapters voor op de kinderwagen. Ook is er een nieuwe shopping basket voor onze kinderwagen die er toen nog niet was, staat ook op het lijstje. Oja, en een nieuwe luiertas, de oude is echt versleten. Mensen die niets weten of graag een groter cadeau willen geven vragen we toch om geld te geven of een cadeaubon van bijvoorbeeld de Hema of Baby-Dump ofzo. Ik vind het dan wel leuk om daar iets specifieks van te kopen, bijvoorbeeld van geld van mijn opa's en oma's. Dat vinden ze ook leuk. Maar, bij ons is het nog afwachten wat het wordt. Is het een jongetje, dan kunnen we alsnog los met blauwe kraamcadeautjes
een bestekje met de naam erop, dat blijft uniek. En misschien tandendoosje ofsow? Moeilijk hoor, wij weten (en willen het niet weten) wat het is dus voor ons is het ook een beetje zoeken. Waarschijnlijk vraag ik wel wat unisex kleertjes (wat ik al heb is jongens) Ow en wat ik wel weer ga vragen (vorige x ha dik die in mijn kraammand van mn schoonmoeder) het boekje van Pauline Oud mijlpalen van 1-4 jaar. Die vind ik erg leuk! Daar heb je er nog meer van: 0-1, kraambezoekboek,kleinkind en misshcien nog wel meer. x
Goed idee! Ik heb inderdaad ook zo'n babyboek gekregen voor de eerste ja(a)r(en), erg leuk en persoonlijk!
Ik heb echt geen idee wat ik moet vragen....Ik heb zelf al bijna niets gekocht, laat staan dat ik weet wat anderen moeten geven . Ik verwacht niet heel veel kraambezoek, maar ik zal toch wel iets moeten bedenken voor als mensen het vragen. Van mijn moeder krijgen we de geboortekaartjes al....Denk kadobonnen of kleertjes (het is toch wel leuk andere dingen voor de tweede te hebben, ook al heb je het niet echt 'nodig' qua voorraad)
we willen ook niet weten wat het wordt. maar is wel handig als ik alvast een idee heb wat we willen vragen als het er eenmaal is! Dus kom maar op!
Hier zijn kleertjes toch wel welkom, voor de variatie en omdat onze oudste een winterkindje was en dit een zomerkindje. En als het gevraagd wordt, vraag ik cadeaubonnen van Hema of H&M ofzo zodat ik zelf iets kan uitzoeken. Maar ik verwacht niet veel kraambezoek dus dat zal wel meevallen. Er zijn wel een aantal dingen die ik toen niet had en nu wel wil hebben (bv magnetronsterilisator) of dingen die aan vervanging toe zijn (luiertas, wipstoeltje), maar die koop ik toch liever zelf. Van mn moeder en stiefvader hebben we de duowagen gekregen, dat vond ik er fijn! Zelf hadden we die waarschijnlijk eerder via marktplaats gekocht, maar ik vind het wel erg leuk om nu een nieuwe wagen te hebben.
Als we terzijne tijd vragen krijgen over wat we graag zouden willen (en die vraag komt er vast), dan vraag ik ook cadeaubonnen van de meeste. Of iig van vriend zn kant. Die mensen hebben namelijk echt een hele vreemde smaak . Mijn familie zou ik wel gewoon kleding aan vragen, die kennen mijn smaak .
Ik ben in verwachting van een tweede dochter. Ik heb ook alles van J. bewaard en afhankelijk van de grote van het kindje komen de seizoenen wellicht ook redelijk overeen (en zo niet, dan kom je er de eerste tijd toch wel uit, want dan is het meeste toch met lange mouwen ed). En ik heb zelf ook al het eea gekocht, omdat ik toch zeker in de kleinste maatjes qua kleding en ook qua verzorgingsproducten gewoon compleet wil zijn. Als mensen vragen wat we willen hebben gaan we ook aangeven dat we graag bonnen willen. Verder willen we graag wat extra 'knuffeldoekjes' (we hebben er zelf één uitgekozen), zodat we daar een paar reserve van hebben. En we vragen wat dingen met naam (handdoek, badcape, ...), wat dingen die we bij de eerste hebben gemist, een setje voor gips afdruk van hand en voet en gewoon wat leuke dingetjes. Vind het voor de tweede ook wel leuk om wat 'eigen dingen' te hebben ipv alles van haar zus.
Ik heb daar eigenlijk helemaal niet over nagedacht. Al krijg ik een tweede zoon, dan nog vind ik kleding hartstikke leuk, ik ben nl. niet van plan om mijn eventuele 2e knul alleen maar kleding van z'n broer aan te trekken. Hij krijgt dan gewoon ook z'n eigen, nieuwe, kleertjes. Op de een of andere manier vind ik het niet leuk om hem dan geen nieuwe kleding te geven. De heel mooie dingen gaan door, maar de rest niet hoor. Wij hebben wel veel kraambezoek gehad en dat zal nu ook weer het geval zijn, maar veel mensen vroegen het bij mijn zoon wat ze konden geven en toen heb ik veel cadeaucards gehad, super handig.
ik krijg een 2e zoon en dan vraag ik opnieuw een armbandje met naam en vind eigenlijk alles wel leuk weer om te krijgen. Heb kleertjes van mijn oudste nog maar ook al weer veel nieuw. Toch leuk als ze niet op elke foto hetzelfde aan hebben.