Ik zag vandaag een stokke xplory en wat is dat een ontzettend lelijk ding zeg :S Lijkt me ook zeer onpraktisch dat de kinderwagenbak als het ware in 2en verdeeld is. Wij hebben een hauck malibu; goedkoop, praktisch, makkelijk in en uit te klappen. Alleen niet makkelijk te koop in babyzaken, ik heb hem alleen nog online gevonden. Het was voor ons ook echt een gok, maar uiteindelijk een goede gok geweest
Dat vonden ik en mijn vriend ook. Het lijkt mij ook niet lekker zo een stang tussen de benen. Hier in de omgeving is het een rage onder de jonge moeders volgens mij alleen omdat het 1 van de duurste wagens is. Wel fijn is dat je kind lekker hoog ligt.
Ik had een Joolz, erg tevreden over, heerlijk wagen. Inmiddels goed doorverkocht en nu een Bugaboo Donkey. Ook een heerlijk wagen
Dat is een foutje die veel jonge moeders maken... erbij willen horen en denken dat als het maar duur genoeg is dat het dan wel beter is... niet dus
Daar ben ik t gedeeltelijk mee eens. Ik koop namelijk wel merk voor mijn zoontje. Ik combineer het wel met h&m, zara, c&a en v&d. Als je gaat kijken bij de h&m heb je gewoon zo weinig voor jongens. Of de standaard kleertjes die ik al wel eens heb gekocht. Ook doe ik merk niet omdat ik erbij wil horen maar omdat ik vind dat hun ook vaak wel wat leuks voor jongens heb en ik het gewoon goede kwaliteit vind.
Veel jonge moeders kunnen echt niet veel merkkleding betalen voor hun kindje denk ik. Tenminste de jonge moeders die ik ken niet Ik koop ook merkkleding voor mijn zoontje en alleen nike schoentjes, niet omdat ik denk dat het beter is, maar vooral om de reden die jij noemt: goede kwaliteit en er is zo weinig keus in de standaard winkels voor jongetjes :x Mbt kinderwagens... ja je ziet wel veel jonge moeders met een quinny. In het begin met de maxicosi erop en later de normale buggy. Veel jonge moeders hier hebben die en ook echt geen stokke, want die is gewoon te duur. Misschien dat we het over een andere categorie jonge moeders hebben hoor, want zelf ben ik met mijn 24 jaar ook een jonge moeder in de ogen van velen. Maar ik heb het dan over de nog wat jongere meiden Wij vonden het niet nodig om zoveel geld uit te geven aan een kinderwagen als het ook goedkoper kan. Onze kinderwagen heb ik nog nergens gezien op straat, ook wel een voordeel
Hmm ik ben ook een jonge moeder. Ik val onder de ''nog wat jongere moeders''. Kan wel een stokke kopen maar vind ze gewoon foeilelijk.
Ik heb een topmark wagen. De toppi motion. Wilde perse een roze, en die was slecht te vinden. Mn vriendin heeft de roze stokke en dat vind ik een veel lastigere wagen dan de mijne. Mijne kostte 299 incl maxi cosi. We hebben hem gehad en mocht zelf kiezen, prijs maakte niet uit. Uiteindelijk gewoon een goedkopere wagen gekozen. Mede door de kleur. Heb dan wel weer een hele dure wieg en bijna alleen maar merk kleding voor de kleine.
Wij hebben al rondjes gereden met verschillende wagens, maar vinden de Bugaboo Cameleon en de Mountain Buggy het fijnst. We proberen in eerste instantie een goede tweede hands te krijgen... En anders investeren we in een wagen die lang meegaat! Welke wagen lekker rijdt, luistert best nauw... Heel veel vind ik stug en lomp....
@linana: ik bedoel eigelijk de moeders van rond de 18 jaar. Ik woonde vanaf mijn 18e tot en met mijn 23 in de bijlmer(amsterdam zuidoost) daar is het veel op het oog gebaseerd. Misschien een achterstand in huur of telefoonrekening maar wel een stokke en merkkleding voor zichzelf en de kleine. @lievemamatrix: als de bugaboo cameleon net zo soepel als de bugaboo donkey rijd dan weet ik het wel Ik krijg trouwens dagelijks complimentjes over mijn bugaboo donkey electric bleu/sand. Vele vinden het een mooie en handige wagen. En de wagen is dus zo om te zetten van 1 naar 2 kids en weer terug.
Ik kan van iemand een quinny overnemen voor een leuk prijsje. Drie in een, kinder-,wandelwagen en maxi cosi. Nu de vraag: deze wagen heeft 3 wielen ipv 4. Iemand ervaring hiermee? Loopt/rijdt het beter of minder dan met 4 wielen? Ik heb ergens gelezen dat de wagens minder stabiel zijn wanneer ze maar 3 wielen hebben. Ik zou de wagen wel heel graag willen, is een lime groene wangen en als ik in de winkels en buiten kijk zie ik heel veel donkere wagens. Zwart,grijs,bruin... Vind daar niets aan.ik hou van een vrolijk kleurtje!
Ik had de quinny buzz dreami limetid edition 2010 die ook 3 wielen had. Was wel een fijna wagen maar de bugaboo rijd toch veel vloeiender. Soms kon de wagen inderdaad in het openbaar vervoer omvallen als er tassen enzo aanhingen dus ik hield de wagen wel altijd goed vast en dan was er niks aan de hand. Iemand die ik ken had de wagen ook gekocht en is er wel super blij mee. Alleen het nadeel vond ze dat de ruimte onder wel klein was en verder vond ze het minder dat er niet echt een meerijdplankje op kon. Ze heeft veel verschillende wagens gehad en vond deze naast de bugaboo cameleon het soepelst rijden.
Ik heb nog even gekeken en er past niet veel onderin de wagen idd. Jammer, en wat onstabieler....denk toch dat ik maar op zoek ga naar een andere.
Ik heb nog geen idee, ben eigenlijk alleen maar op MP aan het kijken omdat een nieuwe wagen er niet in zit. Heb wel al een maxi cosi/wandelwagen aangeboden gekregen voor niets dus dat ik heel fijn.Is wel een blauwe maar dat geeft dan weer niet. Makkelijk voor het oppas adres iig. We hebben nog wat maandjes om te kijken of een leuke,functionele wagen kunnen vinden.
Ik weet niet hoe het met de bugaboo cameleon zit maar de bugaboo donkey is een hele stabiele wagen, goede kwaliteit en rijd heel lekker. Heel vloeiend. Ik heb de donkey. Gebruik hem nu voor 1 kindje maar straks voor 2. Met 1 kindje zit er een boodschappenmand naast. Dat is echt makkelijk. Ik hoef namelijk niet te bukken om boodschappen erin te doen want die kunnen er naast. Ook is de wagen heel eenvoudig van 1 naar 2 en weer naar 1 persoons wagen om te bouwen. Alleen deze wagen is wel wat prijziger. Ook de accoisares zijn fijn. Je kan met adapters de maxi cosi erop zetten, verder heb je breezy zonnekappen die geheel over de opening kunnen tegen de zon en uv stralen. Dat heb je ook voor de cameleon en de buzz. Verder zijn ze er in allerlei kleuren. Krijg al van alle kanten te horen: wat een handige wagen en wat een mooie wagen. Ook gister in de kruidvat ermee geweest en ging allemaal goed. Dus kwa breede valt de bugaboo donkey mono ook mee. Wat vind jij belangrijk bij een wagen?
Belangrijk (en niet speciaal in deze volgorde): De wagenbak moet niet te klein zijn.Mijn vorige wagen was dat wel en aangezien mijn dochtertje 55 cm was bij de geboorte was ik blij dat het goed weer werd en zij in de wandelwagen kon. Stabiliteit is erg belangrijk, plek onderin de wagen voor boodschapjes. Niet te zwaar ivm het in de auto tillen. Soepel rijden is ook prettig en mochten er zwenkwielen onder zitten dan graag de mogelijkheid deze vast te zetten. En niet geheel onbelangrijk: de prijs. Er zijn hier geen honderden euro's voor een kinderwagen dus hij wordt iig 2e hands. Eerlijk gezegd heb ik me nog niet helemaal goed verdiept in kinderwagens,was meer aan het rondneuzen naar de kleur . Die vind ik ook belangrijk, wil dus niet met een ongezellige kleur lopen maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Tijdje geleden een verhaal van iemand die bij Prenatal liep: er was een vrouw met een zwarte kinderwagen die advies voor de warmte vroeg aan de verkoopster. Deze zei dat ze beter een lakentje over de wagen kon doen omdat zwart nu eenmaal niet zo'n ideale kleur is voor een kinderwagen met warm weer...
Ik lijk wel zo een reclame vrouw voor de bugaboo heb gewoon mijn wagen pas net en ben er super blij mee. Als ik jou was zou ik voor de bugaboo cameleon gaan: - de wagen is ongeveer 10kg - zwenkwielen kan je als het goed is vastzetten - de wagenbak is ook best ruim - op marktplaats te vinden in allerlei kleurtjes tussen de 250 en de 400 euro - veel laadruimte onderin - rijd zo soepel lijkt wel alsof je over ijs heen rijd Als ik jou was zou ik ff online kijken welke wagens je allemaal aanspreken. Vervolgens dat lijstje met eventueel vragen erop meenemen naar een goede babyzaak. En daar ze even in het echt bekijken. Als je vanuit daar je beslissing hebt genomen via marktplaats je wagen uitzoeken. Ben iig benieuwd voor welke je gaat