slaapzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door muppet83, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    Hoi,

Ik zag laatst bij babypark een soort slaapzak die je op een kleine stand en wat grotere stand kon zetten, een soort meegroeislaapzak zeg maar. Is dat handig?
    En als ik een gewone slaapzak koop kan ik dan niet beter gelijk een 90cm zak kopen ipv een 70 cm zak, anders is ie er zo weer uitgegroeid.

2. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Het hoofdje van je kindje moet niet door de opening heen kunnen. Dat kan dus wel als je een te grote slaapzak koopt.
    Die slaapzak waar je over schrijft, ken ik niet...

3. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik zou wel gewoon 70 cm slaapzakjes kopen hoor, die zijn speciaal voor kleine baby's anders is idd een hoofdgat te groot.

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Onze vent is pas met 3 maand in een slaapzakje naar bed gegaan. En hij draagt nog steeds 70cm slaapzakjes... Dus opzich valt het wel mee hoor hoe snel ze eruit gegroeid zijn... En zo enorm duur zijn ze ook niet. Ik zie dus het nut niet helemaal van een mee groei slaapzak.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een slaapzak moet goed passen, dus altijd een passende maat lopen, anders kunnen ze armpjes & hoofdje door de gaten naar binnen frutsel. De meegroei zak is wellicht de puckababy thé pag? Die heeft idd een touwtje om hem van 74cm naar 110 te maken. Ik vond hem zelf niet fijn, zomerdeel was al snel te dun en herfstdeel zweette ze zich 's winters kapot in, ondanks dat 't bij ons boven 12 graden werd.

Ik heb slaapzakjes in maat 56/62 van de hema, en in 70, 90 en 110 cm van zeeman/prenatal/wibra/hema etc. Zo duur zijn ze nou weer niet dat ik erop wil besparen en 't risico nemen dat mn ukje erin verdwijnt.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    die slaapzakken kon je ook bij de wibra kopen...wel handig! Maar als ons meisje langer werd werd ook het gat voor het hoofd te smal.....en daarvoor was het te breed...dus eigenlijk niet zo heel handig....

7. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    en dan nog de vraag, gevoerd of niet en met of zonder mouwtjes. Wat een keus is er weer :).

8. Wiplala

Wiplala Niet meer actief

Stomme vraag misschien, maar een slaapzak is een vervanging voor een lakentje? Ik heb 1 slaapzak op het moment en ze bevelen aan er 2 te hebben. Ook moet je meerdere lakentjes hebben, maar beiden lijkt me wat veel?

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @ Wiplala: Ik zie het zelf niet als een vervanging van en laken. Maar die kleintjes hebben het wat sneller koud. Hier een slaapzak en een laken. (en als het kouder is 1 of 2 dekens)
    Zou dus zorgen dat je er van beide zeker 2 hebt. Hier ging de kraamzorg uit van 3. 1 in de kast, 1 in de was en 1 in gebruik.

@Muppet: hier gewone katoenen slaapzakken zonder mouwen. Ook in de winter. Al hoe wel ik dan wel wat dikkere exemplaren heb. Gebruik die van de hema. Maar ja, mijn dochter houdt van warm. (is 25 graden op haar kamer maar zonder slaapzak + pyamajasje duurt het langer voor ze slaapt)

10. Wiplala

Wiplala Niet meer actief

@Vaddie:"thanks! duidelijk :)

Deel Deze Pagina