Welke kinderwagen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sadieraven, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    De joolz day sluit wel bijna helemaal aan op je wensen behalve de ruimte voor boodschappen, het mandje is echt inimini helaas. Verder wel een super fijne wagen en heel compact op te vouwen! Hij is ook niet echt zwaar in verhouding tot andere wagens.

2. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Oke kijk haha dat scheelt! Ja een vriendij van mij heeft ook de joolz day earth gekocht en zei ookal koop wel even het extra boodschappennetje :p

3. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens met Damay77, eerste tijd heerlijk in een ergonomische draagzak (ik heb de marsupi, daar zit ze nu met 14 maanden nog regelmatig in) daarna direct over op een stevige buggy die ook in ligstand kan en klein op te klappen is, zodat je hem e.v.t. ook bij de voordeur kan hangen (als dat kan bij jou). Ik heb de nuna pepp, stuk goedkoper dan een wagen, maar kan bijna volledig plat als pruts in slaap valt. Ook kan hij ingeklapt mee aan de bagagedrager. Als ze nog heel klein zijn vallen ze ook heel makkelijk in de draagzak in slaap en kun je ze ook nog heel makkelijk op een jas of dekentje wegleggen, wagen is dan minder nodig.

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ikzelf twijfel tussen joolz day en de mutsy igo light, ook belangrijk voor mij dat hij makkelijk inklapbaar en licht is ivm whiplash. Heb er topic over geopend vandaag.

5. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    @ sadieraven: ik heb de bugaboo bee en die voldoet aan al je eisen! Je hebt wel geen draagmand, maar een babynestje, maar dat is natuurlijk ook weer een stuk lichter om dragen!

6. GipsyWomen

GipsyWomen Actief lid

24 mrt 2013
    125
    0
    0
    Ik heb de Mutsy. Het was de enige bij prenatal die het kleinste was op op te vouwen. En ook het lichtste! Er zitten schuimbanden onder dus zijn niet lek te krijgen en het rijdt super. Ik heb er adapters bij gekocht voor 30 euro om maxi cosi erop te zetten. Echt ideaal!!!
    Ik ben er heel erg blij mee.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had precies dezelfde wensen en heb daarom een paar dagen geleden de complete EasyWalker Sky gekocht. Hij is nu in de aanbieding bij Babypark. Ik betaalde er €650 voor ipv van €760 (excl. voetenzak van €95 en verzorgingstas van €60).

De EasyWalker is extreem licht en wendbaar. Vooral handig als je veel wandelt in het bos of strand.

8. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    @andastra de bugaboo was ik een beetje op afgeknapt vanwege de banden :) omdat ik geregeld in bossen etc loop.

Mutsy heb ik idd ook naar zitten kijken maar denk toch dat ik weer voor de bugaboo ga. De cameleon 3 of de buffalo (vanwege de wielen).
    Ik heb nog een paar maanden en ben naar vanalles aan het kijken, de quinny moodd vond ik ook erg leuk!
    Ik neem alles mee meiden en ga snel weer de babystores in! :D

9. love2beme

love2beme Actief lid

7 jul 2012
    259
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende
    noord holland
    Zou gewoon een paar baby zaken af gaan en vertel ook dat je zo woont en wat de beste opties zijn.
    Ik ga zelf voor de Joolz day earth

10. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Ja klopt ben er al bij een paar binnen geweest en op internet wezen vergelijken etc. Er zijn er zoveel is gewoon belachelijk haha :p

11. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik zou eens kijken naar de Mutsy Igo Lite, met lichtgewicht bak, en verder alle eigenschappen die je noemt en ruim onder de €1000!

12. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Wij hebben de mutsy 4 rider spoke. Voldoet ook aal al je eisen. En ook deze ver onder de 1000. Wij hebben er 600 euro voor betaald bij babydump.

13. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Zelf had ik eerst een joolz day maar die vond ik zo snel krap worden voor ons meisje! Nu hebben we bugaboo veeel beter naar mijn idee en ook veel lichter. Je kan ook nog eens een andere kap etc er op doen als je van verandering houdt!

14. Anne1234

Anne1234 Actief lid

25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Hoi,
    ik woon ook 4 hoog in de hoofdstad en wij hadden eigenlijk hetzelfde 'probleem'. We zijn uitgekomen bij de recaro babyzen. Wij hebben een piepklein gangetje waar we de kinderwagen ingeklapt kunnen neerzetten, hij is echt super smal als je hem inklapt. Ander voordeel, de kinderwagen bak, tevens te gebruiken als wipstoeltje. Kan je er met 1 klik afhalen, en die is met 1 klik zo klein te maken als een boodschappenmand, echt ideaal hij past bijvoorbeeld gemakkelijk in een fietsmand.
    Dus ik heb hier veel baat bij gehad, bij deze kinderwagen.Wat ie nog als leuke gadget heeft: hij heeft een lampje voorop, dat wordt opgeladen door de zon.

15. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even voor je gekeken op de consumentenbond.
    Heb zelf de mura en vind die ontzettend fijn, ook in het bos (heb 1x met andermans baby gelopen, want de mijne is er nog niet uit :p). Maar volgens mij is die best zwaar in vergelijking met andere kinderwagens en lijkt me niet fijn de trap op te trekken.

In ieder geval, ik zag dat je elke dag veel wandelt en ook veel bospaden etc. Dus ik heb naar kinderwagens gekeken met grotere wielen.

Quinn Buzz 4 (heeft kleine voorwielen en grote achterwielen), scoort een 7.9, voor en nadelen niet apart benoemd.
    Bugaboo buffalo heeft ook een 7,9, maar is wel een stuk duurder dan Quinny. Rijdt goed op alle ondergronden, trappen op en af gaat ook redelijk makkelijk, maar hij is niet compact op te vouwen en opvouwen gaat vrij lastig, wel veel boodschap ruimte.

Mountains urban jungle, 7.8. Zitje kan niet achteruit. Handig om de trap op en af te tillen, rijdt lekker op gras, boodschappen mand is lekker diep. Auto zitje en reis wieg zijn er lastig op te plaatsen, blijft groot als hij ingeklapt is en hij is vrij lang, wat lastig is in bijv. De bus.

Phil en teds vibe, 7.5, kan niet achteruit kijken. Voor en nadelen zijn niet apart benoemd.d, maar aan de resultaten te zien is hij niet handig op de trap, onhandig in het openbaar vervoer, maar rijdt goed op alle terreinen.

Mutsy 4 Rider light, 7,4. Rijdt niet zo lekker stoepen op en af, ongelijke grond is redelijk, ruw terrein onbekend. Heel goed te gebruiken in het openbaar vervoer, opbergruimte is niet zo groot.

16. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de Mutsy Transporter. Bevalt erg goed.

Deel Deze Pagina