Hoi allemaal! Zoals velen van ons vast wel weten heb je volledige babyuitzet lijsten te vinden.... Nu heb ik het idee dat daartussen veel staat wat echt nodig is, maar ook spullen die denk ik overbodig zijn en niet/nauwelijks gebruikt gaan worden. Ik als "nieuwe mama in wording" heb alleen geen idee wat nu echt overbodig is! Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Wat is bijvoorbeeld heel handig om te hebben? Liefs!
Er is ergens een lijstje met tips van moeders. Daar staat op wat ze echt een aanrader vinden en wat niet. Weet even niet welk lijstje maar heb er veel aan!
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/71119-grootste-miskoop-grootste-aanrader.html Dit topic
Teveel verzorgingsspullen. Shampoo, wasgel en crème is voldoende (+ spullen voor de billetjes) maar meer niet. En teveel speelgoed in neutrale kleuren. Baby's houden van kleur. Verder heb ik alles wel gebruikt eigenlijk van die lijsten.
Teveel verzorgingsspullen idd. Had al spullen gekocht toen ik zwanger was van onze dochter en toen zat er in het kraampakket ook een complete set met verzorgingsspullen. Veel te veel.
heel veel dingen kom je pas later achter wat fijn is voor jou en je kindje, dus ik zou dingen als een speen en flesje gewoon eerst proberen wat er in die gratis dozen zit. Net als met luiers, hier al pakketje van de kruidvat en een pakketje pampers. daar redden we het de eerste dagen mee en dan weet ik wat ik fijner vindt. Verzorgingsproducten idd, in het begin gebruik je misschien een drupje wasgel en wat billencreme, maar meer is echt niet nodig. een dure babykamer vonden wij ook overbodig, alsof een kindje doorheeft wat de prijs is .
Flanellen doeken. Moest er 6 hebben ofzo volgens de uitzetlijst. Nooit begrepen waarvoor, mijn dochter gebruikt ze nu in haar poppenbedje
Ik gebruik die regelmatig als doekje bij het lekken van m'n borsten bij het voeden haha en ook als afdroogdoek na het badderen. Voelen zachter aan dan hydrofiele doeken en nemen meer op.
Omdat er al een soortgelijk topic bestaat doen we deze dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl