Nieuwe maxi cosi

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lindawen79, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Vorig jaar de maxi cosi van mijn zoontje verkocht. Nu zwanger en dus op zoek naar een nieuwe...maar ik zie door de bomen het bos niet na een bezoek aan Prenatal (0 advies eigenlijk ..bagger verkoper) en babypark (na 30 min en 2 keer vragen nog niemand gezien ..dus klaar). Kan overigens ook aan mijn hormonen liggen :roflmao:
    Dus dacht vraag hier ook :thumup:

Wat ik fijn zou vinden..
    - zo licht mogeljk:)
    - isofix bevestigen/base?
    - draaibaar zou fijn zijn
    Last but not least... compatibel met de mutsy icon. Heb nog de adapters. Ook geen ramp als ik nieuwe zou moeten kopen.

Kom maar op met goede ervaringen :) ga ik daarna nog naar een andere babyzaak verder weg.

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Zo goedkoop mogelijk (nieuw) en te gebruiken met de kinderwagen adapters (als je het over het merk hebt). De gordel lijkt mij niet heel ingewikkeld. De markt en een deel van marktloos lijkende bronnen (zoals uitzetlijsten) zien moeders van baby's als makkelijke prooi om een hoop onzin aan te verkopen. Een deel van de vrouwen is daar gevoelig voor. Logisch ook anders zou de markt niet vechten om daar klauwen in te zetten. Dit zijn juist dingen waarbij je beter kan bedenken wat je zelf nodig vind.

Ik vind de maxi cosi city prima. De gordel is een paar tellen werk en het klikt op de kinderwagen.

Lindawen79 vindt dit leuk.
  3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Zelf vond ik veel maxi cosi's echt krap en klein er was er 1 die wat groter leek aan de binnenkant. De cabrio fix hadden wij.

Wij hebben 2 kids die groot zijn en snel groeien ook als baby weet ik nog dat de maxi cosi met 9 maanden al niet meer te tillen was.

Dat draaien in de auto enz vond ik echt niet nodig en ook vastklikken op zo een base, had ik liever gewoon de gordel. Was altijd zo gedaan.

4. Hakunapatata

Hakunapatata Actief lid

11 jun 2021
    119
    164
    43
    Vrouw
    Wij hebben de maxicosi coral en wat ben ik daar blij mee! Hij bestaat uit 2 delen, je kunt je kindje makkelijk dragen in de verwijderbare zachte drager die 1,7 kg weegt. Dat 'harde' gedeelte van de maxicosi laat je dus in de auto. Mijn uitleg is bagger :p zoek het eens op dan zul je het begrijpen. Krijg altijd veel vragen van mama's die helemaal verbaasd zijn dat zoiets bestaat.

Lichter ga je volgens mij niet vinden. Hij is draaibaar en dus ook voor de isofix. Ik weet alleen niet of hij compatibel is met de mutsy maar vast wel met adapters.

5. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hier had ik inderdaad ook al naar gekeken ! Vooral dat hij licht is vind ik wel erg fijn.
    Ik ga er eens een mailtje aan wagen naar maxi cosi. Wellicht kunnen zij zo vertellen of het compatibel is. Dank je!

Hakunapatata vindt dit leuk.
  6. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij hebben er 1 van cybex, ben nog steeds blij met deze autostoel

Deel Deze Pagina