welke kinderwagen ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamma van stef, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. willielien

willielien Actief lid

12 okt 2007
    182
    0
    0
    wij hebben de mutsy. Deze wagen is hoog, wat wel handig is bij lange mensen. Ook de bak zit hoog zodat je niet mega hoeft te bukken. Makkelijk in en uit elkaar te halen, robuust frame, komt niet kwetsbaar over. En ik vind hem gewoon mooier.

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    wij hebben de easywalker sky. ik heb m zelf nog niet uitgetest, maar weet van een collega dat het een fijne wagen is.
    hij is redelijk smal, zodat je bij de ah niet altijd de invalidenkassa hoeft te nemen, maar de bak is niet heel kort zodat je kindje er niet te snel uitgroeit.
    verder konden wij m goedkoop nieuw kopen via de rentepunten van de postbank (300€)

succes met je keuze!

3. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    wij hebben gekozen voor een Maxi cosi mura 4 !
    complete set , maxi cosi , reiswieg en een kinderzitje.. alles kan op het onderstel.. makkelijk vast te klikken, stevige en mooie kinderwagen !
    we zijn er erg blij mee..
    alleen heeft het wel veel gekost ,alles bij elkaar dik 900 euro !

4. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Wij hebben gekozen voor de Stokke en wij zijn er tot nu toe erg tevreden over. Maar mijn zusje heeft de bugaboo en die is daar weer erg tevreden over. Het grootste voordeel van de Stokke is denk ik dat die vrij hoog te verstellen is. De Stokke vind ik ook snel in en uit te 'vouwen'.
    'Nadeel': mijn kindje is nu 10 weken oud, is 62,5 cm en hij groeit al aardig de wiegbak uit, maar ik weet dus niet hoe dat met de wiegbakken van andere kinderwagens zou zijn.

Succes met de beslissing!

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik heb een Gesslein F2...

Voordelen:
    Erg degelijk ding (althans, zo voelt ie en hij is nog niet stuk)
    In drie stapjes is ie redelijk klein
    Grote bak
    Stuurt makkelijk
    Ik heb er nog niemand anders mee gezien
    Hij heeft extra ruige off road wielen voor in het bos :D
    Hij is voor iets langere mensen ook handig..

6. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Wij hebben de bugaboo cameleon. Hele fijne wagen!
    Voordelen: Grote reiswieg waar baby's tot minimaal 6 maanden in passen, heel licht, klein opvouwbaar.
    Nadeel: de mand onder de reiswieg (voor boodschappen e.d) zit dicht op de reiswieg omdat de reiswieg laag is (daar heb ik overigens geen last van).

Met speciale maxi-cosi adapters past de maxi cosi ook op het onderstel. Dan is er wel meer ruimte voor boodschappen.

7. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    dank jullie wle voor alle tips!
    we gaan denk ik voor de stokke..
    we hebben proefgereden en vinden deze ook het fijnste rijden!

8. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik heb n mutsearts en ben er erg blij mee.ik heb niet zo erg gekeken naar de bak want mijn ervaring is dat ze best groot is en met 3 maanden er niet meer in wou en alles wou zien.dus ging ze veel in de m.c.
    en met 5 mnd al in de wandelwagen.en daar ztten ze t toch t langste in!dus zou daar grotendeels naar kijken wat je fijn vindt.
    die bakken zijn grotendeels toch t zelfde.maar de wandelwagen scheelt nog wel eens.en niet elke wagen kan elke maxicoi op d8 ik.

9. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben gekozen voor de maxicosi mura 4. Helemaal compleet en konden hem via een kennis rechtstreeks bij maxicosi bestellen. Dat scheelde weer ruim 200 euro dus dat was een mooie meevaller. Hij staat nu op zolder te wachten om lekker mee naar buiten te mogen.

10. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Wij gaan voor de Mutsy 4 Rider, met schuimbanden uitvoering. Ik was op zoek naar een wat zwaardere kinderwagen (stabieler), die toch met lichte druk prima hanteerbaar en wendbaar is, ook op wat zwaarder terrein. En mijn oog is gevallen op de Mutsy... Hoor wel dat veel mensen proberen hebben met zwabberende voorwielen, maar dat risico neem ik dan maar.

11. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Hier precies hetzelfde! Na een hoop wagens getest te hebben in de winkel liep deze echt het lekkerste. Enne ik weet dat smaken verschillen (gelukkig maar), maar ik zou echt niet achter zo'n Stokke willen lopen... :) iieeuwww

12. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Net als vlerkje en muiz hebben wij ook gekozen voor de Mutsy. Hebben we gekozen voor de luchtbanden, hier in het dorp veel kleine steentjes e.d. zijn bang dat die kleine dan erg ligt te stuiteren als we de lichtgewicht banden hebben. Helaas heeft Babydump ons wel het verkeerde onderstel geleverd, moeten we nog 2 tot 3 weken op wachten. Daarna ben ik heel erg benieuwd naar het rijcomfort! En wat betreft de zwabberende voorwielen... die kun je vast zetten toch?

13. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Wij hebben uiteindelijk voor de Bugaboo gekozen. Die wilde ik eerst niet, omdat ik geen zin had om zoveel te betalen, in mijn ogen alleen maar voor de naam. Maar de voordelen waren te groot om het niet te doen.

Hij is niet breed (Quinny was bijvoorbeeld veel breder), dus handig in de stad en tussen kassa's door enzo.
    Hij is hoog genoeg voor ons (ik ben 1.85 en mijn man 2.00).
    Het kleinste in opgevouwen staat (handig mee te nemen).
    Reed stevig (sommige andere kinderwagen leken nogal wiebelig en snel om te vallen, maar dat kan aan de rijstijl liggen ;) ).

Ons werd trouwens verteld dat je de maxicosi echt alleen als autostoeltje moet gebruiken, niet als reiswiegje (of kinderwagen als je je kindje er lang in legt), omdat dat slecht voor het rugje is door de gebogen houding waar ze in zitten. Dat is wel handig voor een autostoeltje, in geval van een botsing lopen ze minder risico, maar je moet ze er niet te lang in laten.

14. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Dat van die maxi cosi werd ons ook gezegd. Max 1 a 1,5 uur in dat ding, om even de stad in te gaan dus niet echt geschikt.....

En niet achter een stokke gezien willen worden.....tsja dat is echt persoonlijk denk ik, ik vind het wiegje van een bugaboo wel iets van een kruiwagen hebben (hoge rand), maar er zijn mensen die dat juist weer mooi vinden....

15. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    De verkopers die ik in verschillende babyzaken had, probeerde me continue een bugaboo of stokke aan te smeren. Maar ondanks dat vooral de Stokke vrij praktisch overkwam wil ik echt niet achter een zogenoemd 'debielenwagentje' gezien worden.. Het past niet bij me, niet bij m'n levensstijl, niet volledig bij de wensen die ik heb... En voor mijn gevoel betaal ik grof geld voor een grooooot stuk plastic. Dat was het me niet waard. Dus wat dat betreft ben ik maar wat blij dat smaken verschillen, andere verklaren mij misschien wel weer voor gek met zo'n (idote :p) Mutsy ;)

Ik kijk uit naar de Mutsy! Alleen over de kleur ben ik nog niet zo uit...

16. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik vind t zo grappig dat eigenlijk alleen over de stokke zulke uitgesproken meningen zijn. Of je vindt 'm vreselijk of je vindt 'm geweldig. Dergelijke uitspraken kom je over een mutsy of quinny ofzo niet tegen :)

En voor de volledigheid, wij zagen de Stokke de eerste keer en waren verkocht, we vinden 'm super! NIet alleen qua praktischheid enzo, maar vooral juist qua uiterlijk! :)

17. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Zo zie je inderdaad maar weer hoe smaken verschillen, ik vind juist de Mutsy erg lelijk. Dit komt bij mij door de teksten/ritsjes op de bak.

Wij gaan voor een Teutonia, bij dit merk kun je ook zelf volledig de kleuren samenstellen.

18. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben ook gekozen voor de teutonia, mijn man was vooral van de zelf te kiezen velgen erg weg... Verder voldeed deze het beste aan mijn eisen.
    Wat ik bij de stokke zo raar vind is dat als de kleine naar het "buggy" gedeelte gaat ze met die stok tussen haar benen zit.

19. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik vindt idd die stokke ook niet je van het.beetje te futuristisch...

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vond de Stokke wel mooi en lekker rijden, maar geen luchtbanden (gehobbel) en onhandig ook die inkeping in de reiswieg. De Joolz heeft alle voordelen van de Stokke, maar niet de nadelen :) En ik vind hem erg mooi :) Thijmen kan nu ook nog steeds in de reiswieg (al wil hij dat niet echt meer, maar da's iets anders) en heb nooit moeite met kassa doorgangen of wat dan ook. Kan zelfs keren in de gangpaden :)

Deel Deze Pagina