Mijn dochtertje is ongeveer 55 cm nu en ik vroeg me eigenlijk af of een trappelzak van 70 cm nu goed is? Ik wil haar daar namelijk mee in bedje leggen maar ben bang dat ie nog te groot is
Je moet vooral kijken of de arm en nek opening niet te groot zijn. Als ze makkelijk met haar hoofd door de opening kan, is de trappelzak/slaapzak te groot. Ook de armen moet er eigenlijk niet in kunnen verdwijnen. Dus dat wordt even passen en schatten, want het verschilt nogal per slaapzak hoe groot die gaten zijn. Qua lengte maakt het minder uit, je kunt ook altijd het einde nog 10 cm omvouwen en vastmaken met wat steekjes draad of veiligheidsspelden..
ja, en stel dat de "gaten" te groot zijn, kan je die ook altijd verkleinen met een simpel knopje of aangenaaid strikje
Ik denk het ook hoor, het mag gewoon voor haarzelf niet makkelijk zijn om zich helemaal IN de slaapzak te wurmen, begrijp je? Dus misschien sowieso de onderkant wat inkorten met een tijdelijke steek...
ík zou m altijd inkorten, 70 cm is gerekend vanaf de schouders, je kunt ook dat idee van puckababy "stelen" voor eigen gebruik, door een lus onder te naaien en m zo dubbel vouwen onder en een stug lint erdoor halen om m op die manier in te korten, en de armsgaten met een steekje innemen, je baby houd anders heel veel ruimte over om erin te zakken... succes!