hoe ging jou kleintje zitten?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ramona82, Mar 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik bedoel hoe ziet het uit , wat doet zij/hij als eerst?
    Gyano is sinds 2 weken bezig als hij in de MC of schommelstoel zit met een soort van buikspier oefening :( zijn hele boven lichaam komt dan al een stuk naar voren<-- sinds 2 dagen grijpt hij zijn kleertjes en trekt zich zo naar boven (als hij ligt)
    dus ik neem aan dat hij zelf probeert te zitten?
    nou ja hoe zag het bij jullie in het begin uit?
    grtz Ramona

2. Tamara1979

Jan 23, 2008
    89
    0
    0
    Hoi, Ze gaan vaak vanuit de buik zitten. Ze draaien dan schuin en zetten een handje neer en gaan dan omhoog. Ze duwt zich omhoog. Teminste zo deed Sanne dat rond de negen maanden.

3. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Sophie doet het heel grappig ( vind ik dan ;) ) ze draait zich op haar buik gooit haar kontje omhoog en duwt zich zo tot zit...

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    haha wat grappig om te horen hoe jullie kids dat doen! mijn zoontje kan pas zelf gaan zitten sinds hij kan staan, hij gaat eerst staan en dan zitten :D vanuit liggen kan hij nog niet zitten

5. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Die buikspieroefeningen is volgens mijn kinderarts geen poging tot zitten maar meer willen zien! Mijn dochter kan nog niet zitten..op het CB zeiden ze dat de volgorde vaak is: tijgeren, kruipen, zitten en staan.

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Volgens mij is het niet poging tot zitten. Joris deed dat rond die leeftijd ook... Overal waar hij lag probeerde hij omhoog te komen...

Hoe Joris ging zitten toen hij nog kleiner was: Op de buik, schuin gaan en zich opduwen met de armpjes tot zit... En vaak toen het hem net lukte kukkelde hij gelijk de andere kant weer richting de grond! Nu gaat het heel snel, maar eigenlijk op ongeveer dezelfde manier als hij op de grond ligt en als hij loopt laat hij zich meestal gewoon hard op de billen vallen!

7. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Ik zie ook nu dat je kindje nog maar 3 maandjes is ik denk dat dat ook nog erg vroeg is om te zitten...

8. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ja ik vond het zelf ook al raar uitzien haha daarom vroeg ik het ook
    dan neem ik aan dat hij alvast voor een sixpack traint ;)
    grtz Ramona

9. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

Jan 18, 2008
    153
    0
    0
    De normale volgorde is volgens mij: omdraaien - tijgeren/kruipen - zitten - staan. Maar die van ons deed het anders: eerst gaan staan en pas maanden later (bijna 1 jaar) eindelijk een keertje zelf gaan zitten (ze kon al wel zitten maar alleen als je d'r neerzetten en dan vond ze d'r niks aan en kroop meteen verder).

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Nou hier komt ie. dano doet het volgendeL:

hij gaat in de kruipstand. en dan in plaats van op handen en knieen gaat hij op handen en voeten staan, dan schuiven zijn handen heel dicht bij zijn voeten en laat hij zich naar achteren vallen, dan zit hij meteen.
    toen ik dat voor het eerst zag ging ik helemaal stuk van het lachen..

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    als je lars 2 vingers gaf trok hij zichzelf op en bleef dan lekker zitten (v.a. ong 7 m) met een maand of 9 kon hij rollen, en dan ging hij eerst op zijn buik, dan drukte hij zich op en ging dan zitten, of staan als er iets in de buurt was om m op te hijsen

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Jennifer doet het op de meest voorkomende manier: in kruipstand en zich dan vaak met behulp van iets hogers optrekken tot ze op haar knieen zit waarna ze gaat zitten.

Yasmine is een krachtpatser en trekt zich vanuit ligstand omhoog naar zit. Meestal met hulp van spijlen van bed/box.

13. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hee, grappig, Thijmen doet precies hetzelfde. Hij wordt er al behoorlijk handig in :) Hij wil vaak niet eens meer normaal blijven liggen, vooral niet als ie bij ons zit. Dan moet ie echt alles zien.... hihi...

Groetjes Rosa

14. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    klopt, dit zei mijn fysio ook! Ze gaf als tip mee: draai hem/ haar op zulke momenten maar op de buik.
    Dan kunnen ze voor zich uit/ om zich heen kijken!

15. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    dévana gaat ook vanuit kruipstand zitten.ze trekt haar beentjes onder haar kont vandaan.
    ze duwt zich met haar handjes af,gaat dan naar achteren op haar kont zitten.sinds een paar dagen kan ze zich nu ook optrekken en gaan staan,ze trekt zich nu overal aan op.
    maar ze weet nog niet hoe ze terug moet gaan zitten.hoop dat ze dat ook snel doorkrijgt.

16. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha dat optrekken is leuk, sta je in de keuken een fruitje te schillen, hangt er weer zon nieuwschierig aapie aan je been.... lars klom gister bij de buurjongen op, knuffelde hem en zei hee skat, buurjongen smolt... (die is 10)

17. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Noa gaat nu sinds drie dagen zitten. Ze ligt op de buik, trekt dan de knieetjes onder zich (alsof ze gaat kruipen) en dan duwt ze zich met de handjes in zitstand. Echt heel grappig om dat te zien, want ze gaat dan ineens hups! met haar pamperkontje de lucht in........... :) :)

18. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Daan heeft een hele aparte manier om te gaan zitten vanuit buikligging: hij doet zijn benen in de split en schuift dan zijn billen naar achteren.

Zou het komen omdat hij in stuitligging heeft gelegen, dat hij daardoor extra lenig is? Dat heb ik zelf namelijk ook.

Groetjes, Wendy

19. Corrievan

Corrievan Actief lid

Sep 26, 2007
    139
    0
    0
    Mijn dochtertje kan zich al omhoog trekken als ik mijn vingers in haar handje leg. Opa en Oma begonnen hiermee te oefenen en ze krijste het helemaal uit van het lachen :) (Van half lig stand naar zit stand.)
    Zitten kan ze soms ook al ze helemaal naar voren hangt en steunt op haar handjes. Maar dat kan ze maar erg kort volhouden.

Nu vraag ik mij af hoelang ze mogen blijven zitten ( met hele of halve ondersteuning) Omdat ze natuurlijk nog erg jong is. Als ze eenmaal heeft gezeten wilt ze niet meer liggen. Dan is het huilen.

20. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Hier ook zo! Heel grappig gezicht. Inmiddels is ze er heel handig in en kan ze ook vanuit andere posities gaan zitten, maar dit is wel hoe ze het in eerste instantie deed, ze was toen acht maanden.
    Ik heb overigens een gewone bevalling gehad; keurig met 't hoofdje eerst, dus daar heeft het misschien niet zoveel mee te maken. Ze zijn super-flexibel als ze klein zijn, allemaal wel waarschijnlijk.

Share This Page