Hai meis Ja ze kunnen dmv een bloedtest zien hoe je hormonen ervoor staan. En als het lh hormoon aanwezig is, kunnen ze zien of je cyclus alweer op gang is na de pil en of je een eisprong hebt... Succes jij ook, zie dat je nog steeds niet ongi bent
Ik zit nu in ronde 2 en had de eerste ronde vreselijk last van ontpillen. Ik was er helemaal van overtuigd dat ik zwanger was, want ik had me toch last van zere tepels, misselijk, duizelig, etc. En ik was natuurlijk over tijd (want hoe weet je nou die eerste ronde hoe lang je cyclus normaal is?). Dus ik testen op dag 30, negatief. En je raad het, de dag erna, ook al had ik compleet geen klachten, werd ik ongesteld. Deze maand heb ik nergens last van. Voelde ik in ronde 1 nog mijn eiersprong als een enorme kramp, deze maand voel ik niets. Raar hoor, die lijven van ons!
@jomy nou spannend dan hoor! En wat goed dat ze dat kunnen zien!! Raar dat mijn ha daar niet op geprokt heeft!! Ik moet eind juli begin augustus terug als ik dan nog niet ongi ben! Dus ben benieuwd! En nog steeds niet ongi nee! Nu al 12weken gestopt met pil en nog geen spoor van een ongi te bekennen @mar2bemam ohh ok al zon last dus van ontpillen? Vervelend he!! Maar jij bent dus wel netjes snel ongi geworden dus na het stoppen met de pil? Dat is wel fijn zeg! Hopen dat het deze rondje raak is! Spannend!!
Zo, dan laat ie je ook lang wachten zeg... Hopen dat je snel ongi wordt, 12 weken is wel al lang. Balen zeg! Als ik uitga van een cyclus van 30 dagen (zoals vorige maand) moet ik woensdag ongi worden maar ik weet t allemaal niet... Donderdag was dat bloeden gestopt, toen vrijdag zaterdag oud bruin bloed en vanmiddag bij mn ontlasting weer allemaal rood bloed. Ik heb ook al zitten denken of t vorige week niet gewoon mn ongi was, maar daar was het te weinig voor volgens mij... En daar duurde het te lang voor... Maarja helemaal zeker weet ik het niet. Als het wel mn ongi was zou het betekenen dat mn vorige cyclus maar 21 dagen was en ik nu weer op dag 8 zit :S Maar goed, hopelijk wordt jij snel ongi en ik wacht het ook maar weer af. Succes!!
Ik ben zelf ook aan het ontpillen. Wacht ook nog steeds op een ongi... Moet zelf tot juli wachten en daarna doorverwijzing. Ben zelf 23-1-2012 gestopt met de prikpil. inmiddels 4 maanden verder.... (al is dat allemaal normaal na de prikpil) Ontpillen is echt niet prettig! heb daar de eerste 2 maanden heel erg veel last van gehad! wow niet grappig meer... Ook misselijk en alles... Na het stoppen met anticonceptie staat er altijd een bepaalde tijd voor. Het feit dat je HA je niet meteen helpt is normaal. Meeste gevallen helpen ze pas na een jaar, maar soms heb je wel eens mazzel en helpen ze je eerder...
@ xprissiex : ohh ja de prikpil ben ik express niet aan gegaan want die wilde ze mij eerst ook aansmeren! daar staat het helemaal om bekend dat het ff duurt eer je weer ongi wordt idd..! hmmm vervelend he dat ontpillen! Dus jij al vanaf 23-01 dus ook niks meer! maar jij wordt dus ook na een half jaar geholpen? ik ook na half jaar en wist idd dat dat standaard was! maar denk ga alvast maar langs weet ik ook ZEKER dat hij me dan gaat helpen! dus verwacht ook dat dat gaat gebeuren! eind juli moet ik terug komen zij hij als ik dan nog niet ongi was! dus spannend! ben ook zoooo ongeduldig ik wil zo graag! dan is iedere dag wachten al te lang maar jij hebt al wel primolut gehad zie ik! heb je die van je dokter gehad? @ jomy nou nog ff afwachten dan meid! is ook vreemd jouw cyclus maar kan natuurlijk ook bij ontpillen horen! ben benieuwd!
@Bbibi Ik had na drie maanden Primolut gehad van mijn nieuwe HA, vorige wilde mij langer laten wachten, maar dat was niet de reden van overstappen trouwens. Bij het eerste gesprek gaf hij mij Primolut, denk meer omdat ik me heel slecht voelde en daar geen verklaring voor was. (en heb gewoon mazzel gehad denk ik) Jij ook tot juli wachten.. Kunnen We samen wachten. Ik heb nu sinds een paar dagen een soort van ongi krampjes, vriendin denkt dat ik een eisprong ga krijgen zij had dat had dat vroeger ook. Lees daar wel vaker iets over dat vrouwen het voelen.. Dat wachten is best lastig hoor.. Doe niks anders de laatste tijd hihi.
hihi nou idd wachten we samen! erg he een half jaar moeten wachten... pfff en dan ben je na dat hal jaar niet eens meteen geholpen en zwanger! was dat maar!! ellende! hihi ! Maar goed ik en man zijn maar gebonnen met klussen zonder condoom en zie wel of ik eind juli of ongi ben geworden of liever zwanger (kans nihil maar toch...) en anders kan ik iig naar gyne toe! had ik liever nu al... hoor veel positieve verhalen over clomid... ik denk zo simpel geef me clomid en ik ben al tevreden! hihi Maar ik wil je niet ongerust maken maar die steekjes kreeg ik al vrij snel... enne nog niet ongi hoor dus helaas zegt ook dat niet alles! al hoop ik van harte voor je van wel! spannend
Ik had die 'steekjes' juist niet. Pas na de Primolut gekregen eigenlijk... Dus ik blijf hopen Zonder hoop kom je nergens! We moeten positief blijven denken... Wij deden het al zonder condoom.. (eigenlijk nooit gebruikt want ik Gebruikte anticonceptie) Als je geen ongi hebt krijg je eerst Primolut en daarna clomid. Maar dan moet je wel eerst bij de gyn zijn geweest.
Hihi ja dat bedoel ik wij deden het ook nooit met condoom maar wel toen ik stopte!ik dacht laat me eerst maar eens 2x ongi worden!! Maar wist ik veel dat het zo lang zou duren! Ik kende de verhalen maar je hoopt dat ji wel meteen ongi wordt maar helaaaas! Maar we houden hoop idd! En daarom wil ik zo graag naar gyne! Nouja ff afwachten hihi jij ook goodluck met wachten! Hopelijk komt je ongi zo!
Hier nog iemand met een cyclus die van slag is door het ontpillen! De vorige keer (2007-2008) dat wij in verwachting probeerden te raken heeft het bij mij 7 maanden geduurd voordat ik een beetje normale cyclus had. Je vroeg naar de verschijnselen, ik was een soort van "schijnzwanger" in die tijd (weet ook niet hoe ik het anders moet uitleggen), mijn borsten waren een cupmaat groter, misselijkheid, opgezwollen buik, noem het maar op. Ik ben gisteren bij de Etos geweest omdat ik hier de tip kreeg om over te stappen naar de Etos multivitamine voor zwanger worden (en daarbij ook teunisbloem te gebruiken). De verkoopster heeft gebeld met iemand van de advieslijn en die vertelde dat je de Etos multivitamine niet samen met de Etos teunisbloem mag gebruiken In de pot teunisbloem zit namelijk ook vitamine B6 en E. En vitamine E zou zich opslaan in de vetcellen van je lichaam, dus als je daar teveel van binnen krijgt (door beiden in te nemen) kan je lichaam het niet kwijt en gaat het opstapelen in je lijf. Dus ik heb alleen de multivitamine meegenomen en dat ga ik nu uit proberen, geen idee of het helpt. Mag ik vragen welke teunisbloem jullie gebruiken want als daar geen extra vitamines in zitten mag ik die wel bij de multi er bij nemen! Alle beetjes helpen toch?
Hoi chicky! Ohh ok pas na 7mnd ja? Maar toen was je al wel ervoor een keer ongi geweest begrijp ik? Ik ga nu naar de 4mnd maar nog niet 1x ongi dus erg vervelend! Maar dus ook last van schijnzwAnger dus? Echt zoooo frustrerend he? Vooral als je enorm graag wilt! Maar wel een kindje gekregen dan neem ik aan? Dus uiteindelijk is dus tog alles opgang gekomen? Hoe lang heeft het ong geduurt dat je ztopte met pil en zwanger raakte als ik vragen mag? Ben enorm nieuwsgierig hihi ! En wat betreft de pillen ik ben totaaaaal niet kapot van pillen van drogistje dus haal ze zelf zonder syntetische verbindingen bin gezondheidswinkel die neemt je lichaam beter op! Wat betreft overdosis...mooi gezegd maar niet helemaal waar vitamine b6 is een wateroplosbare vitamine, dus bij teveel plaa je die uit! Eventueel bij extreeeeem hoge dosering kun je last krijgen van neuropatische pijnen al komt dit vrijwel niet voor! Bij staken van de pillen stopt dit! Vitamine e is een vetoplosbare dus daar zou je idd teveel van binnen kunnen krijgen en kan idd stapelen! Als komt ok dit vrijwel niet voor omdat je dan wel extreem veel moet binnen krijgen! En dat gebeurd zeker met een vitamine preparaat van de drogist echtttt niet zomaar! Dus je kunt ze makkelijk beide gebruiken! Zie daar echt het kwaad niet van in! Ik neem btw tarwekiem ipv teunisbloem en bij een extreem hoge dosering multivitamine en depyrrol met extreeeeeem hoge dosering b6 en voel me daardoor juist perfect...dus zo snel krijg je niet teveel ! Eerder hier in nederland te wenig door al die kunstmatige voeding hihi
@ Bbibi: Kijk zie je! Dat zijn dus fijne tips om te horen! Ja die B6 zou je uit plassen maar de E dus niet. Ik vind het erg lastig allemaal hoor, je moet dan toch een beetje vertrouwen op het advies wat je krijgt. Mijn eerste cyclus was 68 dagen toen, en daarna zakte het langzaam aan terug. De zwangerschap na 7 maanden, maar die liep uit op een mk. Toen gevolgd door een negatief zwangerschapsadvies omdat ik hartpatient ben. Nu ondertussen door alle nieuwe medische inzichten en vooruitgang weer een positief advies gekregen. Welke uitwerking zou tarwekiem hebben en waarom is dat gunstiger dan bijv teunisbloem? Sorry hoor, maar ik heb me er verder totaal niet in verdiept dus ik weet er echt niets van! Begrijp ik verder goed dat je dus ook heel bewust met je voeding omgaat enzo?
Hoi Chickie, Ohh na 7 weken zwangerschap een miskraam?Ohh wat verschrikkelijk zeg! pfff! dat wil je echt niet mee maken! vooral dat je gewoon bijna klaar bent... lijkt me echt heeeeeel erg. dus nog geen kindje begrijp ik dus .. en helemaal vervelend dat je daarna een negatief advies krijgt... dus je kon ook niet eens verder met zwanger worden.. wat een ellende meid! Ja ik ga idd erg bewust met voeding om! veel allergien, en heb de ziekte ME/CVS. Dan ik kan heeeeeeeel veel niet eten helaas. En verder neem ik enorm veel pillen waaronder enorm veel voedingssupplementen. Daarnaast ook nog de stofwisselingsziekte HPU. Dus vandaar de depyrrol, en dat gaat super goed. Dus weet er inmiddels na jaren al wel het e.e.a. van Hoe het zit bij jouw als hartpatient durf ik niet te zeggen hoor!! Maar ik had het over bij ''''gezonden'''' personen dat dit totaal geen kwaad kan! Ik hoop voor je dat je gauw weer zwanger zult zijn met een positief einde ...! ik gun het je van harte!
Hallo hallo, Ik ben ook eind februari gestopt met de pil. Voelde die eerste weken vanalles! Ben toen na 5 weken wel weer uit mezelf ongesteld geworden (had veel aan mn hoofd toen en ging er vanuit dat het wel effe zou duren, dus toen kwam het heel onverwacht). De ronde erna duurde het weer n week langer... dus geen touw aan vast te knopen. Had wel 2 weken voor mn menstruatie buikkramp alsof ik toen al ongesteld werd, maar dat is dus waarschijnlijk de eisprong geweest..weet niet of dat bij jou misschien ook het geval is..?
Ik heb geen ontpilklachten gehad (na 10 jaar pilgebruik) had ook gelijk een normale/gemiddelde cyclus
Wees ontzettend blij! De meeste zijn wachtende of hebben een heel onregelmatige cyclus wat het ook lastig maakt....
Ik heb wel klachten gehad, erge hoofdpijn, opgezwollen borsten rare buikklachten, maar helemaal geen opgezwollen buik ofzo, die had ik juist weer toen ik aan de pil zat, ik ben gestopt met de pil ongi geworden en naar 27 dagen ongi geworden zonder de pil voor het eerst in 10 a 12 jaar.ook wel fijn dat het allemaal goed werkte, was wel heel erg ongesteld hoor dat was wel minder.had niet verwacht dat ik een normale cyclus zo hebben. maar gelukkig wel Hoop dat jullie snel ongi worden dames, succes
Ik ben in oktober 2011 gestopt met de pil na deze 15 jaar geslikt te hebben. Na onttrekkingsbloeding duurde het zo'n 10 weken voor ik ongesteld werd, toen iets van 8, toen 3x5 weken dus ik dacht "mooi, ik heb weer een normale cyclus". Niet dus, ik had 20 april ongesteld moeten worden, maar had 17 april al wat bloedverlies, maar heel weinig. Na een week werd het wat meer en na 2,5 week was het gestopt. Tot afgelopen weekend, toen kreeg ik weer last van wat bloedverlies. Heel irritant, je kan niet "plannen" en je loopt constant met maandverband/tampons rond.