borstvoeding met anticonceptie(de pil/spiraal)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Wuyuu, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wuyuu

Wuyuu Lid

29 feb 2008
    66
    0
    0
    Delft
    hai,

ik ging vanochten naar de huisarst toe, aangezien ik heel graag spiraal wil hebben. De dokter vroeg aan mij of ik borstvoeding geef, als wel, dan heb ik 2% kans op zwangerschap! maar ik wil de risco niet nemen.(oh ik geef borstvoeding btw)Dus ajb spiraal, maar toen zocht de dokter op de medisch internet(!) of spiraal en borstvoeding kon. Na een tijdje kon hij eindelijk vinden dat het niet kan..hij vond zowiezo dat borstvoeding en spiraal niet kon.

Dus ik vroeg me af of julli het ook hebben? kan het inderdaad niet?

alvast bedankt!

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik wil wel even meelezen eigenlijk.

Ik wilde afgelopen vrijdag een (mirena)spiraal laten zetten, maar heb de afspraak afgebeld. Ik las in de gebruiksaanwijzing dat er een gedeelte van het hormoon in de borstvoeding kwam, dat wil ik mn kleine meisje nog niet aandoen!

3. Wuyuu

Wuyuu Lid

29 feb 2008
    66
    0
    0
    Delft
    ja precies dat had de dokter ook gezegd, maar de pil mag dan wel...

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Pil moet ik niet aan denken meer! Bleh... Dat is voor mij geen optie (meer)

5. Wuyuu

Wuyuu Lid

29 feb 2008
    66
    0
    0
    Delft
    Whahahha PRECIES, zo dacht ik ook!

De Pil NO WAY!

6. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Hey ladies.. daarom heb ik de nuvaring.. kennen jullie dat? Nergens aan denken, alleen 1x p.m. een er uit en een er in. Hormonen worden alleen plaatselijk er op los gelaten.. en met vrijen merk je er niets van. Oplossing voor jullie probleem?

7. Wuyuu

Wuyuu Lid

29 feb 2008
    66
    0
    0
    Delft
    nuvaring? nee die ken in niet... wat houdt dat in?

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nucaring is toch zon cupje wat je bloed opvangt? Gatverdamme nee dankje

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Nuvaring is een ronde rubberen ring. Deze geeft plaatselijk hormonen af. Dit komt dus niet in de bloedbaan of in de BV terecht.
    Je begint ermee op de dag dat je normaal met de pil begint, 3 weken later - wanneer je zoals gewoonlijk aan je stopweek begint- haal je hem er uit en gooi je hem weg. Op de eerste dag van je stopweek breng je weer een nieuwe in.

Nuvaring heeft ook een service, je krijgt dan een sms wanneer je je ring uit moet doen en wanneer je weer een nieuwe in moet doen.

Geweldig goed systeem, maar ik kon niet tegen die hoeveelheid hormonen. Ik heb dus de Mirena en er zit zo weinig in dat ik nergens meer last van heb!

Devilschase, jij bent denk ik in de war met de Softcup.

10. Wuyuu

Wuyuu Lid

29 feb 2008
    66
    0
    0
    Delft
    kan je het via de huisarst vragen?
    en wordt het vergoed door de verzekering? of het is dezelfde gedoe met de pil(deklareren)

oeoef bevat het veel hormonen? daar kan ik ook niet zo goed tegen =S

11. ProudMum

alleen op recept te krijgen trouwens, maar ik kon het de eerste keer zelf betalen

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je hebt 2 soorten spiralen.
    1 zonder hormonen is het koperspiraaltje
    2 met hormonen is de Mirena. Beide worden gebruikt i.c.m. bv.

Nuvaring is betrekkelijk nieuw en dus nog niet veel bekend over i.c.m. bv en wordt daarom niet gebruikt.

13. dianapols

dianapols Lid

15 feb 2007
    57
    0
    0
    ADL-assistente
    Krimpen aan den IJssel
  14. Wuyuu

Wuyuu Lid

29 feb 2008
    66
    0
    0
    Delft
    hey dank je wel:D

erg nuttig! dus alleen koperspiraal en de pil zijn de mogelijkheden om te hebben met combinatie borstvoeding.
    Helaas wil ik geen koperspiraal,heviger bloeden zit ik niet op te wachten en de pil,nee dank je..

dus maar wachten tot ik ongesteld word en dan mirena gebruiken..

15. Wuyuu

Wuyuu Lid

29 feb 2008
    66
    0
    0
    Delft
    ik wilde een nieuwe onderwerp maken, maar misschien is het wel dubbel op.

sorry ik ben nog steeds niet wijzer geworden van die ene link.

ik ben nu ongesteld geworden(yeah!) en kan dus mirena inplaatsen,nu komt me vraag weer,

kan je mirena hebben en ook nog borstvoeding geven? want in die ene link staat niks over dat het mag of niet.. of ik heb het niet goed begrepen

16. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Of een spiraaltje wel of niet mag tijdens bv weet ik niet, maar de pil in principe ook niet, alleen de minipil.
    Zo'n Nuvaring heb ik laatst ook wat over gelezen ja, dat lijkt met niet een hele verkeerde oplossing voor als je tegen de hormonen kunt.

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik geef BV en heb de Cerazette pil.

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb 6 weken na de bevalling de mirena laten plaatsen. Mijn ha, en gyn zagen geen probleem. Ik heb ook bv gegeven tot 10 maanden.
    Na de eerste en tweede heb ik ook de mirena gehad en bv gegeven en toen zag de ha (een andere dan nu) ook geen problemen.

19. Wuyuu

Wuyuu Lid

29 feb 2008
    66
    0
    0
    Delft
    ik heb toch een mirena spiraal laten zetten en ik geef nog steeds borstvoeding. Gelukkig(denk ik) vindt mijn zoontje mijn melk nog steeds lekker.

Alleen wat ik raar vind dat mijn HA iets anders zei dan mijn VL, over mirena spiraal.

:(

20. ProudMum

o wat dan?

Deel Deze Pagina