welke klachten hebben jullie bij bekkeninstabiliteit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door citta, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vanaf week 9 ongeveer pijn in mijn bil, dacht eerst dat het spierpijn was. Bij week 11 kreeg ik enorme pijnscheuten die door heel mijn been doorstraalden en kon ik moeilijk opstaan, lopen etc. Vooral na een tijdje zitten of liggen deed het op gang komen enorm zeer, omdraaien in bed ook.
    Volgens de fysiotherapeute ben ik hypermobiel en heb ik waarschijnlijk daardoor al zo vroeg last gekregen van mijn bekken.

Ik heb 1 week niet gewerkt, ben gelijk naar de bekkenfysio gegaan en doe sindsdien 2x per dag oefeningen om de spieren rond mijn bekken te versterken. Dit werkt blijkbaar wel goed, want ik kan nu al een aantal weken weer van alles doen zonder die pijnscheuten, als ik maar oplet hoe en wat. Vooral niet te lang hetzelfde. Dat geeft wel beperkingen bijv op werk kan ik nu max 2-3 uur achtereen op kantoor zitten, zelfs als ik tussendoor regelmatig opsta en een stukje loop. Autorijden max 3 kwartier mits ik tussendoor even stop en wandel op een parkeerplaats. Lopen met de hond oid max 20-30 min achtereen. Op mijn paard rijden gaat niet meer. Duwen, zwaar tillen, trekken etc probeer ik te vermijden, dit zijn bewegingen waar ik last van krijg. Van de week ging het goed en toch ff vriend geholpen aanhanger op zijn plek te duwen, meteen last van gekregen... niet zo slim.
    Verder slaap ik met een kussen tussen mijn knieeen en in de auto zit ik op een extra kussentje zodat mijn billen wat hoger komen dan mijn bovenbenen (tip fysio).
    Op deze manier kan ik wel 18 uur per week nog werken. Ik heb wel dagelijks lichte pijn in bil of hoger (bij aansluiting rug) maar hier kan ik wel mee leven. Als ik mezelf te veel belast wordt het wel direct erger en komen soms de pijnscheuten ook terug. Ik moet er volgens de bedrijfsarts wel rekening mee houden dat het erger kan worden naarmate de zwangerschap vordert (ben nu 20 weken). Hoop maar dat het meevalt..

Jij sterkte in ieder geval!

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb het sinds 15 weken ongeveer. Begon met zeurende uitstralende pijn in mijn bil. Toen ben ik naar een cesartherapeute gegaan, maar die had niet echt ervaring op dit gebied. Oefeningen gehad en het ging best wel. Was uit te houden. Werkte al niet veel omdat ik ook HG had en mijn man deed alles thuis. Soms was het wat rommeliger, maar lag/lig er niet wakker van.

Sinds een week of 4 zijn de klachten heel erg toegenomen, zo erg dat ik niet meer uit bed kwam, soms niet meer kon lopen. Toen heeft mijn man dit aangekaart bij VK en die heeft me naar een speciale FT verwezen. Woensdag voor het eerst geweest, zij heeft bekken recht gezet en mijn man massagetechnieken geleerd. Dat moet hij 2x per dag doen. Ik heb nog veel pijn, maar merk dat deze technieken wel echt helpen!! Dat had ik bij de cesartherapeut helaas niet. Achteraf gezien had ik niet zo lang zelf aan moeten klooien.

3. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    #23 Tinkelbel, 25 jun 2011
    Laatst bewerkt: 25 jun 2011
    Hier ook last van BI. Begint bij stuitje, straalt dan uit naar rechter bil, onderrug. En als ik te veel belast heb dan ook in lies. Til ook zo min mogelijk en neem indien het kan de lift, loop zo weinig mogelijk trap. In huishouden doe ik stofzuigen niet meer en koken gebeurt met een krukje erbij zodat ik af en toe kan gaan zitten. Soms zo erg last dat ik al opsta met deze pijnen. Ben aan het aftellen, hopelijk is het daarna voorbij. En al vroeg last van zere buiken.
    Loop ook bij bekkentherapeute voor klachten.

Deel Deze Pagina