Pijnlijke harde buiken en ineens erg vloeibare vaginale afschijding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Krissa, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Dames,

Kunnen jullie me helpen/advies geven wat ik moet doen.
    Ik zal eerst even de situatie tot nu toe schatten, dan is hopelijk ook duidelijk waarom ik niet direct naar het ZH bel.

De gehele zwangerschap heb ik al last van licht bloedverlies met een enkele keer wat meer en heleder bloed. Ook heb ik al meer dan 2 maanden regelmatig last met harde buiken maar tijdens de controlles is gebleken dat mijn baarmoederhals nog 4,5 cm is.

Nu heb ik al vanaf gisteren harde buiken die echt pijnlijk zijn. Het is niet alleen dat mijn buik hard wordt maar dat ik ook echt even een pas op de plaats moet maken voor de pijn. Ik hoef ook maar even iets te doen en het is al raak.

Daarnaast had ik net op de wc ineens erg vloeibare afscheiding. Het liep er gewoon uit. maar was toch iets meer slijmerig dan water.

Ik weet niet wat ik nu moet doen? Aan de ene kant zou ik andere adviseren om te bellen, maar aan de andere kant is het steeds allemaal goed en ik heb geen zin om de laatste 11 weken van de zwangerschap als een stresskip rond rennen bij alles wat net even anders is omdat het dat al de gehele tijd is.

Wat zouden jullie doen, of herkennen jullie dit en weten wat dit kan zijn?

Ik ben benieuwd. Maar nu ga ik eerst even rusten want de oudste ligt eindelijk even te slapen.

Bedankt!

Krissa

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Is het met rusten over? Zou het je slijmprop kunnen zijn of gebroken vliezen?
    Ik zou toch even overleggen met gyn/VK. Liever 10 x te veel dan 1 x te weinig toch?

3. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Pijnlijke harde buiken lijken me reden genoeg om zonder aarzelen te bellen!

4. beertje1234

beertje1234 Actief lid

4 apr 2011
    109
    0
    0
    Wilde ook zeggen: beter 10 x teveel dan 1 x te weinig!!! Gewoon ff bellen. Succes

5. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties.
    Het rusten heeft wel wat geholpen maar zo gauw ik opstond kwam het weer terug.

Ik heb de tijd even proberen bij te houden en net het ZH gebeld.
    Ze komen nu om de ongeveer 20-25min.
    Dit was volgens hun geen reden om te komen of bezorgd te zijn dus we wachten wel af.

Mijn man is nu thuis dus de komende dagen veel rusten en hopen dat het minder wordt. Maar het kan ook blijven duren tot aan de bevalling. 11 weken zijn dan ineens nog erg lang.

Groetjes,
    Krissa

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    bellen! harde buiken mogen geen pijn doen, wel vervelend zijn.

7. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou ook bellen!! Ik zelf heb ook heel lang gewacht met bellen en uiteindelijk bleek het wel mis te zijn en ik was al aan t bevallen!! Uiteindelijk geboren met 25 weken!!!
    Dus echt gewoon even langs gaan!! Liever te vaak dan te weinig!!

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik zou het wel zeker in de gaten houden.
    Bij de eerste had ik ook heeeel veel harde buiken. Die kwamen om de 2-3 min en hielden uren aan en moest ik ook weg puffen.
    De eerste keer heb ik een paar dagen in het zh gelegen omdat de ontsluiting op gang kwam. Gelukkig bleef dit stil bij 3cm (was toen 35 wkn)
    Vanaf toen had ik geregeld harde buiken en dachten we vaak dat het was begonnen, maar hij is 'pas' met 39.3 wkn geboren ;)

Maar goed jij bent nog vroeg in je zwangerschap dus neem vooral veel rust!

9. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Dames,

Het ziekenhuis heeft gisteravond toch nog terug gebeld en ze wilden me toch graag zien.
    Uiteindelijk heb ik een antibiotica kuur gekregen aangezien ik vermoedelijk een blaasontsteking heb. Die kan blijkbaar ook effect op je baarmoeder hebben waardoor je weeën krijgt.

Ik had zelf niets in de gaten en nergens last van voor zover ik dacht. Ik wist niet dat dit ook een symptoom kon zijn.

Gelukkig hebben de weeën nog geen effect gehad, dus mocht ik weer naar huis. Houden zo.
    Wel veel rusten en hopen dat de antibiotica aanslaat.

Groetjes,
    Krissa

PS: iemand tips om capsules te slikken als je geen pillen kunt slikken? Kun je de inhoud oplossen in water/ranja?

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Fijn dat het ziekenhuis je toch nog heeft gebeld. Helaas mag je de capsules niet anders innemen dan helemaal inslikken. Misschien krijg je het beter weg als je het in vla doet of appelmoes.

Deel Deze Pagina