Hi ladies, Ik heb 5 november een terugplaatsing gehad van een cryo (4dagen oud) in een kunstmatige cyclus. Enkele dagen na de terugplaatsing begon bij mij wat roze bloedverlies. Dit werd na een week steeds meer. Ondertussen al 8 dagen helder rood bloedverlies(een enkel miniscuul stolseltje en volgens mij geen weefsel). 3 dagen met beetje krampen, maar nu zonder. Nu wel af en toe wat steekjes in liezen en beetje zwaar gevoel. Ik heb vanaf 15-11 getest. Toen licht positief streepje, maar naar mate ik dagelijks of om de dag een test doe worden deze steeds donkerder! Tot op de dag van vandaag ongeveer 4 maandverbandjes per dag. De verpleegkundige van de fertiliteits poli kon hier niets zinnigs over zeggen behalve dat ik door moest gaan met de progesteron en oestrogeen tot aan de (vroege) echo op 4 december. Hebben jullie ervaring met veel bloedverlies en toch een goede echo? zie bijlage voor mijn testen. Liefs Mikkie
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat vervelend van het bloedverlies.. het zal je wel onzeker maken. Ik hoop voor je dat het goed zit. Helaas kan het twee kanten op: 50 procent van de zwangerschappen met bloedverlies eindigt in een miskraam en de andere 50 procent gaat gewoon goed. Bloedverlies kan komen dat er iets niet goed zit, maar ook omdat je lichaam gevoelig is vanaf beneden en snel een bloedvat knapt: dit kan al bij niezen of seks omdat er iets naar binnen gaat. Of gewoon met bukken of een gekke houding. Het kan ook nog bloed zijn van de innesteling! Ik heb helaas aan het kortste eind getrokken.. ik verloor een paar keer bloed. De eerste keer rond 5 weken, toen weer ergens bij 6 en 8 weken. Mijn testen liepen hartstikke mooi op en ik had zelfs een kloppend hartje op de echo bij 7 weken. Toch is dit een miskraam geworden met 10 weken.. Oplopende testen zeiden bij mij dus niks en ook een mooie echo had niks te betekenen.. Mijn verhaal zegt alleen niks over jouw verhaal. Ik duim voor een goede afloop bij jou! De tijd kan je helaas alleen duidelijkheid geven.. succes met de onzekerheid!
Progesteron vergroot de kans op bloedverlies. Ik gebruikte utrogestan vaginaal en kreeg bloedingen. Dacht dat het foute boel was, maar er bleek niets aan de hand. Op advies van iemand op zp ben ik de utrogestan met latex handschoentjes in gaan brengen en toen is het bloeden snel gestopt. De arts dacht dat door de utrogestan mijn baarmoederhals geïrriteerd was, schijnt vaker voor te komen. Hopelijk is het bij jou ook zoiets.
Misschien is t beter zo’n onderwerp te plaatsen bij zwangerschapssymptomen? Hier gaat t over mensen die hun kindje verliezen/verloren zijn. Kan even totaal niet omgaan met alles wat met een intacte zwangerschap te maken heeft. En jawel ik gun t iedereen, maar kies er nu voor er niet mee geconfronteerd te worden. Dit is t enige forum waar ik t kan ontlopen. Vandaar mn verzoek. Nogmaals niet rot bedoeld, maar volgens mij moet je voor nu ervan uitgaan dat t goed komt en t symptomen zijn. Hopelijk kom je niet in deze groep terecht. Liefs
Ik denk dat ts oprecht heel erg het gevoel heeft een miskraam te hebben en met 4 maandverbandjes bloed per dag kan ik me dat meer dan voorstellen. Misschien heeft ts juist weer geen zin dit bij zwangerschapssymptomen te plaatsen waar het wemelt van de “Ow wat ben ik misselijk maar o zo gelukkig” verhalen. Kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is voor je! Ik duim voor een prachtige echo. En de uitleg van iemand hierboven over die medicijnen klinkt super hoopvol.
Bij mij was bloedverlies geen goed teken, ik ken ook verschillende vrouwen die ondanks bloedverlies een voldragen zwangerschap hebben gehad en een gezond kindje hebben gekregen. Het kan dus nog alle kanten op. Ik duim voor je op een goede afloop!
Het bloeden was de laatste dagen wat minder geworden, maar gister helaas toch iets verloren waarvan ik heel erg het vermoeden heb dat het een vruchtzakje was. Vanaf dat moment geen druppel bloed meer verloren. Ik durf het bijna niet te vragen, maar zouden jullie mee willen kijken op de foto? Is dit zeker de miskraam? En is het mogelijk (gezien de stijgende hcg) dat het een eeneiige tweeling was waarvan er nu nog een zit? Of kan dat niet bij terugplaatsing van 1 embryo?
Ik durf het niet te zeggen. Het zou ook een gek stolsel kunnen zijn.. Ik heb wel iets verloren wat er op lijkt, alleen een stuk groter. Ik was 9weken zwanger. Hoe ver zou je nu moeten zijn? Is de rechterkant van het zakje doorschijnend? Verloor je het zomaar of ging het gepaard met een wee achtige kramp? Dat laatste was bij mij namelijk wel heel nadrukkelijk aanwezig.. HCG steeg bij mij ook ondanks de miskraam. Pas een week nadat ik het vruchtje verloren was daalde het.. https://lostinnocentsblog.wordpress.com/photographs/ Op deze site staan foto’s van miskramen met verschillende weken.. misschien herken je er iets van wat je verloren bent. Ik duim voor een goede afloop.
De rechter kant was inderdaad doorschijnend. Mijn terugplaatsing was met cryo van 4 dagen oud op 5 november. Ik zou dus 5 weken zwanger zijn. Ik heb niets gevoeld toen dit er uit kwam. Ik heb sinds dit ook geen bloedverlies meer gehad. Had jij dat ook?
Dit heb ik ook verloren met een miskraam. Het ziet er inderdaad uit als het vruchtzakje. En je hoeft geen krampen of weeën te hebben, zeker niet in een vroeg stadium. Eén keer missed abortion. Twee miskramen. Nooit krampen gehad. Ik hoop dat het iets anders is, maar ik zie het niet heel positief in. Ga voor de zekerheid toch door met je medicijnen tot je de echo hebt gehad. Wanneer heb je de echo?
Bij mij stopte het bloedverlies inderdaad direct nadat ik het vruchtzakje verloren was.. het klinkt alsof je een vruchtzakje bent verloren wat verdrietig. Nog even afwachten wat je artsen zeggen maar het klinkt voor nu niet heel positief.. sterkte!
Het lijkt helaas heel erg op wat ik verloor met de miskramen rond de 7 weken . Bij mij waren de krampen toen direct weg en het bloedverlies stukken minder. Of het een tweeling kan zijn weet ik niet.. Geen ervaring mee.
Ik vind dit een heel naar bericht ook al bedoel je het misschien goed. TS maakt zich oprecht zorgen over een miskraam, wat op zichzelf al een hel genoeg is. Bloed in je zwangerschap is dood eng en het is nu eenmaal een grote kans (namelijk 50’procent) dat het mis gaat. Het is dus geen gewoon zwangerschapssymptoom. Ik begrijp dat het confronterend voor je kan zijn, want ik heb onlangs ook een miskraam gehad maar op een forum kom je nu eenmaal dit soort berichten tegen. Een miskraam is heel verdrietig en heeft veel verwerking nodig, maar alles willen ontlopen is helaas niet de oplossing hoe fijn dat tijdelijk ook voelt. Ik hoop dat je het gauw een plekje kunt geven en ook weer op een gewone manier naar confronterende dingen kan kijken.
@Mikkie0611 Het ziet er helaas wel naar uit dat dat het vruchtzakje was. Bij mij stopte het bloeden ook nadat alles er uit was gekomen (ik bloedde daarvoor wel heel veel). Heel veel sterkte! @Flamingo1990 Ben ik het helemaal mee eens en je hebt het mooier/aardiger verwoord dan ik zou hebben gedaan.
Ik snap het ontloop stukje wel... maar wat ik niet snap ik dat je daadwerkelijk iemand vertelt: jij hoort hier niet... want ik trek het niet dat je verhaal nog goed kan aflopen. De opmerking “dit onderdeel is voor mensen die een miskraam hebben of hebben gehad” klopt ook niet. Dat is wat je ervan maakt. Het is het onderdeel waar je dingen kwijt kunt omtrent een miskraam. Dit kan dus ook gaan om de angst voor een miskraam. Daarbij heeft ts dus nu een miskraam en ik verwacht niet dat er van dezelfde dame nu nog een steunbetuiging komt. Ik ben het dus eens... in zijn geheel niet netjes!
Thanks voor jullie lieve berichtjes! Volgende dinsdag echo want de arts wilde deze afspraak niet vervroegen Hopelijk is alles schoon dat door kunnen met een nieuwe terugplaatsing. Heeft iemand enig idee wanneer dit plaats zou kunnen vinden? Wat ik bedoel is dus, mag ik bij schone baarmoeder de komende cyclus gewoon weer op voor terugplaatsing?
Als iedereen t goed gelezen had dan hadden ze ook gezien dat ik schreef dat ik hoopte dat ze niet bij deze groep zou gaan horen. Ik vraag me af in hoeverre jullie vervelend bericht een haar beter is dan dat waar jullie mij van betichten. Ik heb geen oordeel over ts geveld. Maar goed, dit is dan niet n groep waar ik mn verdriet verder mee zal delen. En voor ts NATUURLIJK WEL STERKTE. Wie durft te zeggen dat ik geen steun zou betuigen? Je mag jezelf gaan schamen voor je eigen oordeel. Ik gun dit nl niemand. Bedankt voor t begrip, NOT. Dit is voor t eerst op deze pagina EVER dat er vervelend op n goedbedoeld en eerlijk bericht wordt gereageerd. En nee ik ga hierna niet meer reageren. Uit respect voor diegenen met verdriet door t verlies.
Sorry hoor, maar dat vervelende bericht kwam echt bij jou vandaan. Ik denk dat je zelf niet door hebt hoe onaardig het over kwam. Maar prima, ik ga me wel schamen dan. Netjes van je om nog even te reageren met een steunbetuiging. Dat had ik verkeerd ingeschat duidelijk... maar het had je wel gesierd als jij ook had kunnen toegeven dat je bericht niet zo aardig is geweest.
Ik zie dat je vooral vanuit emotie reageert en dan is reflecteren best lastig. Ik hoop dat je hier later nog eens op terug kunt kijken en kan inzien dat je bericht niet gepast was in de context van dit topic, want ik weet zeker dat wanneer jij in een voorstadium van je miskraam zit het voor jou ook niet fijn voelt als iemand eronder post dat je bericht hier niet hoort omdat het die persoon toevallig niet uitkomt. Het probleem zit hem ook niet in het feit dat je geen goede intenties hebt, maar wel dat je tegen iemand zegt dat ze geen bericht mogen posten onder een topic op een forum omdat het voor jou niet fijn is omdat jij nog in de verwerking zit van je miskraam. En ook al komen mijn berichten misschien hard over, ik zeg het met de beste intenties. Momenteel geef je met jouw verdriet van je miskraam anderen die hetzelfde misschien doorstaan ook verdriet. En volgens mij gun je dat niemand.