Wat zou de volgende stap zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dege, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Hoi meiden,

Ik ben halverwege Juni gestopt met de pil en heb toen mijn onttrekkingsbloeding gehad. Ik zit nu op dag 54. Nog niet echt schrikbarend erg, maar wat is bij jullie de grens geweest om te wachten? En wat zal dan een volgende stap zijn. Puur uit nieuwsgierigheid, want snap dat je lichaam op gang moet komen nadat je gestopt bent met de pil.

2. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Hier heb ik de eerste maanden gewoon gewacht op een ongesteldheid. Maar heb al gehoord dat je als je langer dan 6 maanden niet ongesteld wordt, je aan de bel zou moeten trekken. Ik werd het telkens na iets meer dan 70 dagen.

Ik heb pas aan de bel getrokken toen ik na een miskraam na meer dan 100 dagen niet ongesteld werd. Had op internet horrorverhalen gelezen waar vruchtje was blijven zitten en heb toen de gyn gebeld voor controle (had nl. geen controle gehad of baarmoeder leeg was na de miskraam). Had toen (via echo gezien) net een aankomende eisprong en moest dus afwachten of mijn ei vanzelf zou springen, moest ik drie weken later niet ongesteld zijn, mocht ik opnieuw komen, moest ik wel ongesteld zijn, kreeg ik de keuze, ofwel eigen cyclus afwachten, ofwel aan de Clomid. Ik heb voor dat tweede gekozen. Had toen cyclussen van 35 tot 45 dagen.

Uiteindelijk is het hier met hormoonspuitjes (Puregon, Pregnyl) en Utrogestan gelukt, maar dat lag aan meer dan enkel mijn lange cyclussen.

3. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Bij mij was de grens nu 100 dagen..
    Maar goed dat verhaal ken je ondertussen😁

4. Leaf

Leaf Niet meer actief

Na een halfjaar zou je officieel naar de HA kunnen gaan. Zelf ben ik eerder gegaan (rond 4 maanden).

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    6 maanden daarna nog niet ongesteld; even naar de huisarts. Eerder helpen ze vaak niet.

6. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Bedankt! Hopelijk zet het gewoon door natuurlijk. Maar dan kan ik vast een soort 'vooruitzicht' hebben. Nu is alles zo onduidelijk.

7. Leaf

Leaf Niet meer actief

@Dege Ja het wachten op je eerste menstruatie is echt verschrikkelijk! Althans vond ik :p.
    Ik ben afgelopen zondag voor het eerst ongesteld geworden na precies 200 dagen (Echt! xD). Maar zo lang zal het waarschijnlijk niet voor jou duren hoor!

8. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Jemig Leaf! Nou op 1 of andere manier heb ik wel zo'n voorgevoel. Raar he? Voel ook helemaal niets aan mezelf wat lijkt op menstruatie kwaaltjes. Ik voel me alleen een stuk vrolijker sinds ik gestopt ben met de pil. Echt een groot pluspunt!

Deel Deze Pagina