misschien een domme vraag hoor.. maar zijn die dingen echt wel nodig? of misschien snap ik het nut er niet zo goed van hoor.. maar op het moment dat je test positief is is het toch sowieso al te laat om te klussen? ik bedoel ze blijven 12 uur actief.. dus dat zou betekenen dat je heel snel moet zijn.... is de theorie van het om de dag doen dan niet veel safer en sneller?
Dan snap je de werking denk ik niet. Nodig.. tja wat is nodig.. als je heel onregelmatig bent is het wel fijn te weten wanneer je ovuleert. Als de test positief is heb je je eisprong 12 tot 48 uur laten (ligt aan of je de begin van de lh piek of het einde te pakken hebt) Na je ei blijft het nog ongeveer 12 uur in leven, dus 24 uur heb je sowieso wel. Aangezien zaadjes snel (binnen het half uur) bij je ei kunnen zijn, kan het dus best zinvol zijn. groetjes
Nee, als je positief test...de LH hormoongehalte in je urine dus een piek heeft .... komt je ei na 12 a 48 uur...dus in de meeste gevallen nog tijd zat om te klussen aangezien je het best kan testen in de middag om een goed en correcte test te krijgen
opzich kunnen ovulatietesten handig zijn als je onregelmatig bent, maar met om de dag klussen zit je zowiezo altijd goed. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Nog even een aanvulling op natas... Als een ei gesprongen is, is ie nog 24 uur te bevruchten... De eerste 12 hiervan bieden de meeste kansen, maar de andere 12 mogen er ook zijn Succes met zwanger worden!
Neemt de kwaliteit niet sterk af richting de 24 uur? Hoe ouder hoe minder goed zeg maar? Daarom zeg ik altijd maar 12 uur.
Uiteraard neemt de kwaliteit wel af... maar de eicel is 24 uur na ovulatie goed bevruchtbaar. Na de 24 uur niet meer...